Használt Ford S-Max keresése az AutoScout24 oldalon

Ford S-Max

Ford S-Max – a sokoldalú családi autó

Ford: az autógyártás atyja

Henry Fordot a nevét viselő világhírű márka megalapítása előtt is foglalkoztatta az autógyártás gondolata, azonban erről az Edison vállalat főmérnökeként még csak álmodozhatott, 1899-ben azonban kilépett addigi munkahelyéről és megalapította a Detroit Automobile Companyt. Noha az újonnan alakult néhány szerencsétlen körülmény miatt nem sokáig maradt életben, Ford az alapítást következő esztendőben versenyzőként is képes volt bizonyítani, a pályán elért sikereit követően pedig 1903-ban bejegyeztette a Ford Motor Companyt. A sokoldalú versenyző-mérnök ekkoriban még csak a részvények körülbelül negyedével rendelkezett és egy személyben volt a cég főmérnöke és elnökhelyettese is. Ford irányításával az első 15 hónap alatt mindössze 1700 jármű hagyta el a gyár kapuit, ami javarészt a kézzel történő összeszerelésnek volt köszönhető. Produktivitás szempontjából 1913 volt a vízválasztó, amikor az 1908-ban bemutatott legendás T-modellt már új, mozgó összeszerelő sorokon gyártották, ennek eredményeképp pedig a jármű egyre több piacra juthatott el. A 30-as években a vállalat már Európában is alapított üzemet, azonban a második világháborúban, hasonlóan sok más gyártóhoz, a Ford termelésével is a hadiipar hatékonyságát növelték. A béke után egyre magasabb volt a kereslet a Fordok iránt, aztán 1962-ben bemutatták a Cortinát, az első hátsókerék meghajtású Ford gépjárművet. A vállalat nevezetes versenyautójával, a GT40-el a Le-Mans-i versenyeken is jól szerepelt a ’60-as években, majd a 1976-ban leleplezték első fronthajtásos autójukat, a Fiestát. A cég az évszázad még fennmaradt részében is tovább virágzott és sok kiváló modellt mutattak be, ezek egyike volt az 2006-ben bemutatott Ford S-Max is.

Az S-Max útja a sikerhez

A Ford a 2006-ban megjelent egyterűje számos kiváló tulajdonságának köszönhetően már megjelenésekor begurult a kategória élmezőnyébe. Népszerűségét többek között a minőségi anyaghasználatnak és az összeszerelés színvonalasságának köszönheti. Ez a belső térben ugyanúgy tetten érhető a műszerfal világos rajzolatú, átlátható felépítésében, mint a karosszéria szerkezetében és az autó már debütáláskor is modern formáiban. Egyterű járműként az S-Max sokféleképpen variálható utastérrel rendelkezik, melyben hét személy fér el kényelmesen, és a csomagtartó mérete sem marad elhanyagolható. Az effajta személyre szabhatóság nagy előnye a Ford modelljében, hogy a második üléssor is mozgatható, ezenfelül a támlák állíthatók és a hátsó sorok a padlóba süllyeszthetők. Ezzel az alapesetben 854 literes csomagtér több mint 2000 literessé válik, így megfelelve a legextrémebb helyigényeknek is. Az autó használhatóságához és értékeihez a motorkínálat is hozzájárul, amelyben többféle dízeles és benzines erőforrás is megtalálható. Ezek közül a leginkább keresettek a két és 2,3 literes szívó benzines erőforrások 145 és 160 lóerős kivitelben, valamint a 2-2,2 literes TDCi eltérő változatai (115-140 lóerővel) is jó választásnak számítanak. A motorpalettára továbbá általánosságban igaz, hogy megbízható működést és kedvező fogyasztást biztosítanak, ez pedig a 2010-es modellfrissítés után egyaránt elmondható. Ekkor az S-Max külső-belső fejlesztéseket egyaránt kapott, fejlődött a motortechnológia, LED lámpákkal szerelték és a felszereltségek egyébként sem szegényes listája is tovább bővült.

Az S-Max második szériája és kihívói

A 2014-es Párizsi Autókiállításon bemutatott Ford S-Max legújabb generációjának képviselői 2015 óta gurulnak ki sorozatban a gyártó kapuin. A kétféle benzines és számos dízelüzemű erőforrással elérhető egyterű motorválasztékát jelentősen fejlesztették. Ezzel a benzines palettán két EcoBoost technológiával készült blokk található, egy 1,5 literes 160 lóerős és egy 2 literes 240 lóerős. A dízeles oldalon viszont kizárólag modern 2,0l-es TDCi-ket találunk, melyek teljesítménye 120-tól 210 lóerőig terjed, valamint összkerékhajtással és PowerShift technológiával készült automataváltóval is kaphatók. A könnyen kezelhető és kellemes vezetési élményt biztosító autó belső értékei is teljes mértékben korunk szintjére emelkedtek a generációváltással, ez a gyakorlatban továbbra is magában foglalja az akár hétülésig való bővíthetőséget és a praktikus variálhatóságot. Emellett az autóhoz elérhető extrák sora is hosszabb lett, így az UV-védelemmel ellátott panorámatető, a parkolás és közlekedés segítő kamerák és a többfunkciós érintőképernyő sem hiányzik a kényelmi felszereltségek listájáról. A gyalogosvédelem, a kanyarkövető fényszórók és a különféle passzív biztonságitechnológiai megoldások védik a gyalogosok és az utasok épségét is, jelentősen növelve az autó által nyújtott külső és belső védelmet. Az S-Max használtan és újonnan is egyre sikeresebb, kategóriájának egyik legnépszerűbb képviselőjeként azonban számos vetélytársa is akad. Ezek közül vonzó alternatívát kínál valamivel alacsonyabb áron az Opel Zafira és a Seat Alhambra, ugyanakkor a Peugeot 5008 és a Toyota Verso is esélyes indulója az egyterűek osztályának. Ezzel szemben a Vignale - prémium kialakítást és felszereltséget magában foglaló - kivitelben is elérhető S-Max jó ár-érték aránya miatt, valamint abból kifolyólag, hogy elődje már a használtautó piacon is egyre sikeresebb, jó eséllyel még sokáig a sokoldalú egyterűek élmezőnyében bizonyíthat majd.