Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
kia-sportage-l-01.jpg

Kia Sportage

Kia Sportage áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Kia Sportage, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Kia Motors a kezdetektől napjainkig

A vállalat 1944 decemberében létrejött elődje eredetileg acélcsövek és kerékpáralkatrészek gyártására specializálódott, s 1957-től tért át a Honda licenc alapján készülő kisméretű motorkerékpárok gyártására. Öt évvel később, a Mazda tervei alapján tehergépkocsik is a termékpalettára kerültek, de az első kimondottan autókra szakosodott üzem 1973-ban nyitotta meg kapuit a dél-koreai Kvangmjong városában. Itt készültek a Mazda Familia nevű modellje alapján tervezett Kia Brisák, majd a Fiat 132-est és a Peugeot 604-est szem előtt tartva épített egyéb modellek is. 1981-ben a dél-koreai vezetés ipari fejlődést célzó intézkedései leállíttatták a cég személyautó-gyártását, így a Kia kénytelen volt visszatérni a kisebb teherautókhoz, de öt évvel később, a Forddal karöltve ismét megjelent a gépkocsik piacán. Az eladási mutatók emelkedésével párhuzamosan a gyár megcélozta a külföldi értékesítést is, így például a Pride-ot és az Avellát Észak-Amerikában és Ausztráliában is piacra dobták Ford Festiva, illetve Ford Aspire elnevezéssel (mindkét modell a Mazda 121-en alapult). A vállalatot alaposan átgondolt koncepció szerint vezették be az amerikai piacra: egyszerre csak egy régiót céloztak meg, s csak ennek megerősödése után terjeszkedtek tovább. Az első kereskedéseket Portlandben (Oregon állam) hozták létre, de alig két esztendő leforgása alatt száznál is több kereskedés nyitotta meg kapuit mintegy harminc államban. Az 1997-es ázsiai gazdasági válság azonban csődhelyzetbe kényszerítette a Kiát is, melyet a Hyundai Motor Company mentett meg a feledésbe merüléstől részvényei 51%-ának felvásárlásával – ez a részesedés a későbbiekben csökkent. A vállalat 2005 óta az európai régió meghódítását tűzte ki elsődleges célul, így számos modellt kifejezetten az itt található vásárlókört megcélozva dob piacra. A cég, melynek neve hivatalos források szerint a (Kelet-)Ázsiából való kiemelkedést sűríti magába, rendületlenül menetel előre a népszerűvé válás útján, s folyamatosan jó eladási mutatókkal, valamint gyártóüzemek, társulások és leányvállalatok sorával büszkélkedhet szerte a világban.

A Kia Sportage története

A Kia 1991-től van jelen az európai régióban, s az első itt forgalmazott négykerékhajtású szabadidőautója a Sportage volt, mely magas ára miatt még nem tudott tömegeket megmozgatni 1996-os bevezetésekor. Első generációját 1993-tól 2004-ig forgalmazták, de az európai vásárlókhoz egy ideig a Németországban összeszerelt modell került. Létezett három- és ötajtós változata is, s a Mazdától kölcsönzött benzin-, illetve dízelmotorokkal került a kereskedésekbe, melyekből az utóbbit legfőképpen az európai piacokra szánták. Az automatikus, de fixre is zárható összkerékhajtású második generáció 2004-ben jelent meg, s valódi áttörést jelentett a dél-koreai Sportage történetében, hiszen a tervezők versenyképes, jó ár-érték arányú, dinamikus, ugyanakkor kedvező fogyasztású és megbízható modellt alkottak 5 fajta benzin- (96-178 LE-ig) és 4 fajta dízelmotort (84-186 LE-ig) kínálva. A második generáció kiemelt előnyei közé tartozott, hogy első osztályú terepteljesítménye mellett városban és autópályán is tökéletesen gurult. A 2010-től 2016-ig gyártott harmadik generáció még jobban igazodott a kor elvárásaihoz mind formáját, mind motorjait tekintve. Vonzó megjelenésével, kompakt méreteivel, jó felszereltségével, megbízható kidolgozásával, ötcsillagos töréstesztjével és meglepően jó menettulajdonságaival - megfizethető áráról és a gyár által biztosított egyedülálló garanciáról nem is beszélve - gyorsan népszerűvé vált a vásárlók körében. Az Európában tervezett negyedik generáció a 2015. szeptemberi Frankfurti Autószalonon került először bemutatásra, s 2016-tól debütált a piacokon. Sportosságot és stílust ötvöző megjelenése, merész orr- és farrésze, összetéveszthetetlen hűtőmaszkja, puha tapintású, elegáns utastere és új, ergonomikus műszerfala az innováció, a kényelem és a mesteri formatervezés egységét sugallja. Nem csoda, hogy 2016-ben elnyerte az egyik legrangosabb, az 1954 óta kiosztott termékdizájn-díj, a Red Dot kiváló minősítését a jármű kategóriában. Fejlett technológiák és innovációk biztosítják a gondtalan utazást ennél a modellnél is, melynek GT Line változata is piacra került, valamint a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság hivatalos támogatójaként egy limitált szériás UEFA-modellt is kihoztak LX Exclusive felszereltséggel. A motorválaszték tartalmaz egy turbó benzines, 177 lóerős, egy 1,7-es, 115 lóerős és egy kétliteres, 136 lóerős, illetve 185 lóerős változatot is, s ezek közül mindegyik teljesíti a ma már kötelező Euro 6-os normát.

A Sportage és vetélytársai

A Kia szakemberei folyamatosan dolgoztak azon, hogy minőségi, az európai konkurensekkel is versenyképes modellt alkossanak. Ez a törekvésük célba ért, hiszen a Sportage büszkén nézhet szembe a sokszínű palettán és széles árfekvésben mozgó SUV kategóriás járművekkel az új és használtautók piacán egyaránt. A hobbiterepjáró vetélytársai közé tartozik például a Dacia Duster, a Ford Kuga, a Land Rover Freelander, a Mazda CX-5, a Mercedes GLK, a Mitsubishi Outlander, a Hyundai ix35 és a Hyundai Tucson, a Nissan X-trail, a SsangYong Rexton, a Subaru Forester, a Suzuki Vitara, a Volvo XC90, az Audi Q5, a BMW X3 és édestestvére, a Kia Sorento is. A kedvező ár-érték arány, a csendes utastér, a gazdag alapfelszereltség és a példátlan garanciavállalás mindenképpen a Sportage irányába billentheti a mérleg nyelvét, s ideális választás lehet azoknak, akik azonosulni szeretnének a dél-koreai vállalat üzletpolitikájának egyik fő célkitűzésével: minden körülmények között felülmúlni a vásárlók elvárásait. Aki ült már ebben az autóban, vagy vezette már a modellt, az átadhatta magát a „meglepetés erejének”, melyet a Kia minden egyes autójához ígér az ügyfelek elkápráztatását célba véve.