Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
kia-l.jpg

Kia

A Kia név az első koreai autógyártó gazdag történelmét képviseli. A “KI” a felemelkedés kínai írásjele, az “A” pedig Ázsiára utal. 1944-es megalapítása óta a Kia felemelkedése nemcsak a nevében, hanem a vállalat fejlődésében is megmutatkozott. Az eredetileg kerékpárgyártó vállalat először szülőföldje, Korea autóiparába lépett be. A mai autógyártó Kia 1944-ben Szöülban, Kyongseong Precision Industry néven jött létre. Ez a vállalat 1952-ben Kia Industry Company néven kerékpárokat kezdett gyártani.

10 évvel később nemcsak a vállalkozás, hanem az egész ország számára elkezdődött az első gépkocsik gyártása. Az 1960-as év úttörő termékei a háromkerekű K-360 és a C-100-as motorkerékpér voltak. Azonban az áttörés az 1970-es évek elején következett be, a négykerekű Titan teherautóval. Ez a modell, köszönhetően a népszerűségének, Koreában bármilyen típusú teherautónak a szinonimája.

1973-ban a Kia bemutatta az első koreai gyártmányú 2,0 literes benzinmotort, mely újdonságnak számított a hazai piacon. Még ugyanabban az évben a Kia tőzsdére is lépett. Egy évvel később létrejött a BRISA, az első koreai személygépkocsi-fejlesztés. A Brisa hamarosan elindította a sorozatgyártást és pick-up változatával megindult az első autóexport Koreában.

1976-ban a Kia átvette versenytársát, az Asia Motors vállalatot, majd két évvel később legyártották az első hazai dízelmotort. 1979 elején a Kia művekben elkészült a Peugeot 604 és a Fiat 132. Ám az igazi sikert először a Mazda és a Ford együttműködése hozta meg: a közös fejlesztés csúcspontja 1987-ben a Kia Pride gyártása volt, mely modellből közel kétmillió darabot adtak el.

1990-ben a koreai nagyvállalat a Kia Motors Corporation nevet kapta, majd megnyitotta legmodernebb üzemét Hwasungban. Később, 1992-ben az Egyesült Államokban a Kia Motors kibővült a Kia Motors Americával. Egy évvel később megkezdődött az értékesítés Németországban és a Sportage gyártása is, mely az egyik első SUV volt.

1998-ban időszakosan véget ért a koreai felemelkedés. A Kiát is elérte az ázsiai gazdasági válság, amely először csak nehézségeket okozott, majd a vállalat fizetésképtelenné vált. A Kiát végül a Hyundai Business Group vett át, melyből az évezred végén megalakult a Hyundai Automotive Group.

Egy évvel az átvétel után a vállalat képes volt kilábalni a válságból. Így 1999-ben megjelent a Kia Carnival a német piacon, amelyet egy évvel később pedig a Rio és a Carens modellek követték. Ez a tendencia folytatódott a következő években a Magentis, a Sorento, az Opirus, a Picanto és a Cerato modellekkel. 2004-ben a Kia és a Hyundai Motors együtt a világ hetedik legnagyobb autógyártói voltak, Németországban 2,44 százalékos piaci részesedéssel. A következő évben a Kia Németország leggyorsabban növekvő márkája volt.

2006-ban a Kia Motors Deutschland ideiglenesen áthelyezte székhelyét Frankfurt közelébe, Eschbornba, Peter Schreyer, a Volkswagen korábbi kreatív igazgatója pedig főmérnökként csatlakozott a Kiához. 2007-ben az IAA megnyitotta új európai központját Frankfurt an Main városában, ott, ahol a Kia Motors Deutschland és az Első Független Európai Design Központ is székel. 2008 volt az első év, amikor a Hyundai-Kia a világ ötödik legnagyobb autógyártója lett.

A Kia kutatási- és fejlesztési központjaiben intenzíven dolgozik a környezetbarát járműkoncepciók kialakításán: az utolsó IAA keretén belül a vállalat bemutatott egy olyan SUV, melynek három elektromotorja egy 99 kW/134 lóerős üzemanyagcella erejét foglalja magában. Az Egyesült Államokban és Koreában már több tucat üzemanyagcellás jármű van folyamatos használatban; a dél-koreai Környezetvédelmi Minisztérium szerint a Kia és testvérvállalata, a Hyundai működteti a legnagyobb hibrid-tesztprogramokat a világon, mintegy 4000 benzin-és elektromotoros járművel.

A Kia Motors számos módon részt vesz az élsportokban is: a vállalat 2013-ig az Australian Open Grand Slam tenisztorna hivatalos főtámogatója, 2007-ben a Németországban megrendezett kézilabda-világbajnokság főszponzora, és a 2008-as UEFA Labdarúgó Európa-bajnokságon az Atlético Madrid mezszponzora volt.

2008-ban a Kia világszerte 1 375 738 gépjárművet értékesített, ezzel elérve, hogy azon kevés autógyártók közé tartozik, amelyek esetében az értékesítés az előző évhez képest nőtt (8,4 százalékkal). A jelenlegi nehéz gazdasági helyzet ellenére úgy tűnik, hogy a Kia Motors viszonylag jó helyzetben van ahhoz, hogy tovább növelje piaci részesedését az üzemanyagtakarékos- és a kompakt járművek piacán.