Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
maybach-l.jpg

Maybach

A Volkswagen a Bentley és BMW márkajogának felvásárlásával erőteljesen beavatkozott a Rolls-Royce életébe, hogy segítse a hagyományos luxusmárkák modelljeinek gyártóit a világhírűvé válásban. További szempont volt, hogy versenytárs Daimler ezt kihívást figyelmen kívül hagyta, ami elég rossz döntés volt. A svábok előnye, hogy a portfóliójukban ott lapult egy legendás csengésű modell: a Maybach. Az 1930-as években a szedánok és kabriók gyártója mind a technológia, mind a méret és a luxus tekintetében a német autóipar tökéletességét képviselte, míg a második világháborút követően a névhasználati jogokat 1960-ban megvásárolták a Daimlertől. Nagyobb, nemesebb, egyedibb - így tervezték az 1990-es években a Maybach modelleket, hogy kiállhassanak a Mercedes-Benz S-osztály házából, a brit duó elindítását 2002-ben viszont a presztízs-modell hasonló történelmi aurával rendelkező modellje meglehetősen ellenezte ezt. A Daimler problémája: a Maybach név ragyogását ismét köztudatba kellett ültetni. A legfrissebb szedán a híres kettős M logóval 1941-ben épült.

A Maybach történelmi szedánjai és kabriói

A kisszériás gyártó, a Maybach szedánjai és kabriói olyanok voltak az utakon, mint a léghajók, és ez nem volt véletlen. A cégalapító Maybach család és a léghajózás úttörője, gróf Zeppelin története összefonódik, ugyanis a Maybach az 1909-ben megalapított virágzó léghajóépítési vállalkozásnak fontos beszállítója volt. 1921-ben a Maybach azonban új irányba orientálódott és 1941-ben létrehozta a Maybach W-szériát, mely egy nagykapacitású szedánból és kabrióból állt, melyet az autó tervezői egyedi konstrukciókkal szereltek fel. Ma az ezekből az évekből megmaradt Maybach modellek - a kiemelt Maybach Zeppelin modellekkel együtt, a Bugatti járművei mellett - a legdrágább klasszikus autók közé tartoznak a piacon.

A gyártó leghíresebb modellje a Maybach Zeppelin volt

A Maybach gyártó leghíresebb modelljét, a Maybach Zeppelint az 1930-as években gyártották szedánként és kabrióként, melyek V12-es 8 literes hengerűrtartalmű motort kaptak. A több mint 5,50 méter hosszú jármű képes volt elérni 147 kW (200 LE) teljesítményével a 175 km/h cirkálósebességet. Ezen adatok alapján az 1930-as évek végén épített Maybach Zeppelin a maga idejében a német gyártás egyik legnagyobb és leggyorsabb utcai szedánjainak egyike volt.

A Maybach szedánja a Daimler-csoport új luxusmárkája

A berendezések és a méretek a Mercedes-Benz S-osztálya felett állnak, a Daimler-csoport 2002-ben dobta piacra a modern idők első Maybach modelljét, mely az újonnan épült üzemben épült, Sindelfingen városában, és a sorozat teljes mértékben megfelelt a vevői igényeknek. Kínáltak egy szedánt, amely majdnem 5,70 méter hosszúságú, mely a Maybach 57 nevet kapta, és egy hosszabbított verziót, mely 6,20 méter hosszú volt, ez pedig a Maybach 62 nevet kapta. Mindkét modell V12-es motorral rendelkezett, csakúgy, mint történelmi elődjük, a Maybach Zeppelin, így a Maybach 57 és a Maybach 62 nagyjából 405 kW (550 LE) teljesítményre volt képes. Ez által a körülbelül három tonnás szedán közel öt másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h sebességre, és végsebessége elérte a 250 km/h-t.

A Maybach különleges modelljei és az új Maybach Zeppelin

2005-ben a Daimler kifejlesztette a Maybach modellcsalád sportmotoros szedánját, melyet kétféle hosszúságban, Maybach 57S és Maybach 62S néven kínáltak. Az AMG saját fejlesztésű motorja hajtotta ezt a különleges változatot, melynek teljesítménye 450 kW (612 LE), hengerűrtartalma pedig 6,0 liter. Ezen modellek sebessége irányadó volt, csaknem 275 km/h. 2009-ben a Maybach Zeppelin bemutatott egy másik különleges modellt, mely kéttónusú festést és egyedi berendezéseket kapott, így a Maybach flotta limitált csúcsmodelljévé vált.

További hivatkozások áttekintése