Ugrás a tartalomra
Mitsubishi L200

Mitsubishi L200 – Japán megoldás terepre és munkába

Mitsubishi történelemóra

Hasonlóan jó pár másik autómárka történetéhez, a Mitsubishi sem kifejezetten autógyártóként kezdte előmenetelét. 1870-et mutatott ugyanis a naptár, amikor egy japán rizskereskedő család fia, Yataro Iwasaki három hajóval elindította első saját kereskedőcégét, melyet öt év elteltével átnevezett, így a vállalkozás neve Mitsubishi Gőzhajó Társaság lett. A cég manapság is használt logója azonban csak később, 1914-ben alakult ki: a jellegzetes márkajelzés az Iwasaki család címerében látható három gyémánt, illetve egy baráti család három tölgylevelet ábrázoló címerének keveréke. A cég első autóját 1917-ben gyártotta le, ez volt a Mitsubishi A-modell, mely még egy favázas, hétüléses személyautó volt. Egy évvel az első kocsi premierje után a márka bemutatta első teherautóját is, az elkövetkezendő körülbelül 20 évben pedig a Mitsubishi több, közlekedéstörténelem szempontjából is fontos járművet gyártott, köztük a gyár első gőzmozdonyát 1920-ban, első repülőgépjüket 1921-ben, 1933-ban pedig a világ első búvárhajóját, amely 1000 méteres mélységig is le tudott merülni. A folyamatosan fejlődő vállalkozás mára már Mitsubishi-csoportként működik és a világ egyik legnagyobb ipari konszernjévé vált, mely sok különböző, minőségi terméket készít a világ szinte minden piacára. Az autógyártásért felelős Mitsubishi Motors Corporation 1970-ben önállóvá vált és az elmúlt évtizedek során folyamatos fejlesztésekkel, illetve kutatással hoz létre kiváló minőségű gépjárműveket. Az L200-as modellel a cég először 1996-ban jelentkezett, amikor az egyébként inkább munkagépként használt pickupok népszerűsége elkezdett jelentősen emelkedni, és már a város embere is vágyott a platós kisteherautókra.

A Mitsubishi L200 startja és az első szériák

A Mitsubishi L200 a japán gyártó első olyan autója, mely ízig-vérig munkagépből napjainkra egy nagyméretű és munkára is alkalmas szabadidőautóvá vált - úgymond a városban is divatba jött. Azonban eredeti rendeltetését tekintve az autó egy professzionális céloknak jól megfelelő haszonjármű volt, például erdészetek és építőipari vállalkozások számára. Az előd Forte modell helyét átvevő L200 strapabíró karosszériával és sokféle felépítménnyel hódított, az első szériás változat pedig terepen is nagyszerűen boldogult, gyorsan nagy népszerűségre téve szert és építve renoméját a használtautó-piacon is. Motorválaszték tekintetében az első generáció nem kínált sok lehetőséget, azonban a benzines 2,4 literes, 133 lóerős és a kétféle 2,5 literes dízelmotor kellőképpen megbízható működést biztosított. Az L200 második nemzedéke 2005-ben mutatkozott be: ebben az időben már sokkal népszerűbbek voltak a városi használatra is alkalmas pickupok, így a Mitsubishi modellje is teljesen modernizált kinézettel rendelkezett, és a gyártó technológiai oldalról is teljesen a korszaknak megfelelővé tette a járművet. Tekintve, hogy az autót városi, „terepmentes” használtra is tervezték, az autó beltere is a kényelem jegyében készült, mindenhol egységes, esztétikus színekkel és modern tartozékokkal, mint például a fedélzeti számítógép, a CD-s rádió és az automata klíma. Az L200-hoz már jár ESP és ABS is, valamint a motorpaletta is felújításra került. Az akár állandó öszkerékmeghajtással is üzemeltethető pickup az elődhöz hasonlóan elérhető benzines kivitelben is, azonban a legnépszerűbb erőforrások a második generáció esetében is a közös nyomócsöves, 136 lóerős 2,5 literes blokkok maradtak. A terepjáró harmadik, egyben máig is gyártott szériája 2015-ben látott napvilágot, újabb lendületet adva az addigra már a használtpiacon is sikeres első- és második generációnak is.

Az új L200 és ellenfelei

A teljes mértékben korszerűsített L200 már egy eleve telített piacra érkezett, így többek között olyan nagy nevekkel szemben kell helytállnia, mint a Toyota Hilux, a Nissan Navara, a Volkswagen Amaro, vagy a szintén erős alternatíva Ford Ranger és Mazda BT50. Mindazonáltal a megújult, csúcsíves dizájnelemekkel frissített új változat minden tekintetben felveszi a versenyt kategóriatársaival, belső tere például személyautókat meghazudtolóan szemrevaló kialakítású, valamint a rendelhető extrák mennyisége sem a munkagépek világát idézi. Ráadásul a hátsó üléssor is kényelmes, középen könyöktámasszal elválasztható kialakítást kapott. Mindezek mellett az L200 már érintőképernyős fejegységgel kapható, melyen akár a tolatóradar képe is szerepelhet, ami pickupokban viszonylag ritka, de annál hasznosabb elem. A külön hátsó- és összkerékhajtással is működtethető autó motorválaszték terén az új turbódízeles, 2,4-es motorokat vonultatja fel, 154 vagy 181 lóerős változatban. Atart/stop rendszerrel és automataváltóval is megvásárolható, és HSA (hegymeneti elindulássegítő) is helyet kapott a választható felszereltségek között, ezen kívül az autó fordulóköre is 11,8 méterre redukálódott, ami a konkurencia számos példányának teljesítményét felülmúlja. Mindent egybevetve az új Mitsubishi L200 elődjeinek alaposan továbbfejlesztett, modern külsejű utódja, amely nem vall szégyent sem városban, sem terepen, így bátran ajánlható mindenkinek, aki olyan személyautós belsővel és kényelemmel rendelkező autóra vágyik, ami sokat bír, és nem okoz neki gondot az aszfalt elhagyása sem.