Használt Nissan 350Z keresése az AutoScout24 oldalon

Nissan 350Z

Nissan 350Z – a sportos élményautó

Ahogy minden elkezdődött – a Nissan története

Nem közismert tény, hogy a napjainkban világszerte Nissanként ismert autómárka Datsun néven már az 1900-as évek első felében jelen volt a japán piacon, igaz, még nem autógyártással foglalkozott. 1933-ban azonban a Nicon Sangyo Co. és a Datsun autókat készítő Tabata Imono Co. létrehozta Yokohamában a Jidosha-Seido részvénytársaságot. Egy év elteltével aztán a Nicon Sangyo kizárólagos tulajdonosává vált a társaságnak és annak nevét Nissan Motor Co. Ltd-re változtatta. A cég üzemeiben készülő személyautókat továbbra is Datsun néven gyártották, melyek egyre nagyobb népszerűségre tettek szert, de a második világháborúban sok más üzemhez hasonlóan a Nissannál is leállt az autógyártás. Később, a második világháborút kiheverve a japán cég 1951-ben elkészítette Patrol nevű terepjáróját, mely kiváló motorjai miatt még a nagy amerikai ellenfél Willis Jeepet is felülmúlta, ez pedig a siker új útjain indította el a vállalatot. Két évvel első autójuk Egyesült Államokba való exportálása után, 1960-ban a Nissan megalapította kaliforniai leányvállalatát. Újabb két esztendő múlva, 1962-ben a japán márka már európai országokban is értékesítette járműveit. 30 évvel később a vállalat a földkerekség szinte minden piacán jelen volt, az 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance megállapodás után pedig létrejött a világ egyik legnagyobb autógyártó csoportja, mely évi több mint ötmillió eladott négykerekűvel büszkélkedhet. A csoport jövője viszont gyenge lábakon állt az ezredforduló körül. Ezért még a Renault-val kötött megállapodás létrejöttének évében Carlos Ghosn elindította a Nissan Újjászületési Terv programot, melynek köszönhetően a Nissan újra nyereségessé vált és többek között olyan modelleket dobott piacra, mint a 2002-ben megjelent, mára kultikussá vált sportautó, a Nissan 350Z.

350Z: a prototípustól a sorozatgyártásig

Miután a Nissan 300ZX pályafutása 1996-ban Egyesült Államokban végére ért, a Nissan próbálta életben tartani a Z nevet övező kultuszt, és 1998-ban bemutatta a 240Z új prototípusát. A Z sorozat atyjaként is tisztelt Yutaka Katayama által megálmodott koncepció azonban nem nyerte el az eredeti 240-et megtervező Yoshihiko Matsuo tetszését, aki szerint a kocsi túl amerikai lett volna. Az elkövetkezendő évek sem vezettek a 240Z mintapéldányának sikeréhez, így a gyártó szinte teljesen áttervezte azt, és 2002-ben a nagyközönségnek is bemutatta a „Z koncepciót”, amiből létrejött később a 350Z. Az orrmotoros, hátsókerék-meghajtással szerelt, kétajtós és kétüléses sportautó különleges külseje a hosszú orral és a rövid farrészel, valamint az éles ívű idomokkal elnyerte a vásárlók tetszését és a 350Z megindult a siker útján. Az öt különböző felszereltséggel elérhető autót formáján kívül egyértelműen motorja emelte legendás státuszba. A 350Z egy 3,5 literes V6-os erőforrást használt, amely 300 lóerejével kiváló menettulajdonságokat biztosított, és azt is elérte, hogy ne csak a versenypályán, de a közutakon is élvezetes legyen használni a járművet. Ehhez szintén hozzájárultak a gyárilag minden példányra felszerelt Brembo fékek, amelyek strapabíróságukkal és hatásos működésükkel további pozitívumot jelentettek. A Nissan modellje az említett jó tulajdonságoknak köszönhetően használtan egyaránt hatalmas népszerűségnek örvend és a tuningőrültek köreiben is kiemelkedő hírnevet szerzett magának.

A 350Z további sikerei és riválisai

A Nissan 350Z-ből 2004-ben megjelent egy Roadster kivitel, ami a tetőmentes száguldás örömét ígérte, a már bevált minőségben. Érdekesség, hogy az ötféle kivitel közül csak a „Track”-változat volt Európában is elérhető, mindazonáltal ez semmit nem vont le a kocsi értékéből, mivel lényegében csak a felszereltségi csomag tartalma változott. Ennek megfelelően nem hiányzott az extrák listájáról az említett Brembo fékcsomag, a hátsó spoiler, a kipörgésgátló, valamint akár 18 colos kerekek és opcionális GPS navigációs rendszer is a csomag részét képezhették. A 350Z-nek az évek során számos különleges változata jelent meg, ezek közül kiemelkedik a Datsun 240Z 35. születésnapjának apropójából készült kivitel, mely hatsebességes automata váltóval és fejlesztett motorral, valamint speciális megjelenéssel és 7 hangszórós Bose hifi rendszerrel került forgalomba, limitált példányszámban. A japán Porschének is becézett autónak viszont számos ellenfele volt a piacon, melyek eltérő megjelenéssel és áron, de jó alternatívát kínáltak Nissan modelljének. Ezek között jó opciónak számít a még némileg hasonló arculattal is rendelkező Audi TT, a Subaru WRX STi, a Toyota Supra, valamint a magasabb árkategóriában induló Porsche Cayman szintén a vetélytársak népes táborát erősítette. A 350Z azonban presztízsének és viszonylag barátságos árának köszönhetően a használt szegmensben is jelentős hírnévre tett szert, a 2009-ben megjelent 370Z pedig szintén sikerrel indult tovább az elődje által kitaposott úton, tovább mélyítve a Z család nevén a patinát.