Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
nissan-l.jpg

Nissan

Miért épp a Nissan? Az okok magukért beszélnek. Először is: a japánok tényleg jó, megbízható autókat gyártanak. Belül innovatív technológiák dolgoznak, és a Nissan modellek a használtautó ranglistákon folyamatosan jól szerepelnek. Másodszor: a Nissan autói igazi gyönyörűségek. Például a Qashqai és a Pulsar esetében - ahol az egyik egy crossover SUV, a másik egy kompakt kocs -, a markáns formavilág és a dinamikus dizájn vonzza a szemeket. Impozánsan és kényelmesen még senki sem várakozott a piros lámpánál. A berendezéssel kapcsolatban kijelenthető, hogy a belmagasság és lábtér tekintetében a Nissan mindig többet kínál, mint a többi gyártó. És a harmadik ok: miért ne lenne a Nissan használtautóként is jó döntés? Az ár: már a Nissan szériamodelljei is, felsőkategóriás alapfelszereltséggel, sokkal olcsóbb, összehasonlítva néhány európai gyártó spártaiul felszerelt modelljeivel.

”Nissan

Ezek a Nissan modellek használtan erőteljes benyomást keltenek

Elegáns és praktikus – ez minden Nissanban kódolva van, a használtautótól az új autóig. A nagyvonalúan felszerelt belső tér elegendő teret kínál az európai méretekkel rendelkezőknek, a jobbra-balra kitekintgetést és mozgást bármely magasságú embernek könnyeddé varázsolják a modellek. De a Nissan autói nemcsak hagyományos igavonó gépek városi és falusi egyéneknek, hanem egyben esztétikai értékekkel is megáldott járművek - néha merészen retró stílusban, néha hideg sci-fi megjelenéssel. Bemutatjuk Önnek a legkedveltebb Nissan modelleket, amelyek használt változatban továbbra is vonzzák a tekinteteket.

”Nissan

Nissan Qashqai : a modell egy nomád törzsről kap a nevét. Zömök testével és merev vázával a Nissan Qashqai azt a képzetet kelti, hogy bármikor képes végtelen kilométert megtenni, akármilyen terepviszonyok között, ahogy a dél-iráni névadó törzs is teszi. Az első generációs Qashqait 2006-ban mutatták be, 2013 óta a második generáció fut a piacokon. Nem ok nélkül a Qashqai a legnagyobb darabszámban eladott gépjármű és használtautóként mérsékelt áron érhető el. A több változatú offroad esztétikához óriási tér párosul, és a mindennapi használat során a Nissan fogyasztási mutatói a többi SUV használt autóval összehasonlítva a legtöbbhöz képest alulmarad. A Qashqai nem nagyobb egy VW Golfnál, de a kompakt kocsival ellentétben az ülési pozíciónak köszönhetően mindig egy szinttel magasabban ül a normális utcai közlekedési magassághoz képest. Ehhez erőteljes motorok jönnek, különösen a dízelmeghajtású nagyon dinamikus. A bőséges alapfelszerelésbe tartozik hat légzsák, az exkluzívabb változatoknál klíma és panoráma üvegtető.

”Nissan

Nissan Micra : ez a modell jelenti a a kisautó klasszikust a Nissantól, ennél jobb használtautót nehéz találni. Az első generáció 1982-ben került le a szalagról, és akkor még Datsun Micrának hívták. 10 évvel később jött ki a generáció 2.0, majd 2003-ban a harmadik. Ez olyan sikeres volt a hölgy vásárlók körében, hogy a Nissan Micra gyorsan távol-keleti nőcsábásszá avanzsálódott. Nagy okuláris fényszóróival, pajkos mosolygós előrácsával és parkolás-barát méretével Micra egy feminin jármű megtestesítője a városi közlekedésben. 2010 óta a negyedik generáció fut az utakon. Erről eltűntek a nagy fényszórók, de megmaradt a belső erő. A jó belépési lehetőség elölről és hátulról, a kis motor alacsony fogyasztással és a bőséges felszerelés már a Micra alapváltozatát is kiemelik. Még ha a régebbi modellek hajlamosak is a fék-, felfüggesztés- és kormányproblémákra, az új autóknál lényegesen kevesebb hibát diagnosztizáltak – és egyértelműen jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a többi kisautó.

”Nissan

Nissan Juke : a Nissan Juke a Qashqai szemtelen kistestvére. Nem olyan tágas, mint a kompakt SUV belmagassága, de a Juke így is elegendő teret ad a lábaknak és a magasabb vezetőknek. A csomagtárolás terén sem olyan kiemelkedő. De amivel a Nissan Juke elvarázsolja a vásárlóit, az az összetéveszthetetlen dizájn: markáns, elnyújtott fényszóró elöl és ferdén tompított tető. Nincs még egy ilyen feltűnő lifestyle SUV. Azt teszi osztályának kiemelkedő tagjává, hogy nemcsak az ápolt útakon suhan, hanem a robusztus építésnek és erős meghajtásának köszönhetően a terepen is. A korlátozott hátsó kilátás miatt a Nissan Juke-ot érdemes lenne tolatókamerával felszerelni. E célból a Nissan vagy a luxuskategóriás Tekna felszerelés ajánlott, de találhat a vásárló olyan használtautót is, amelyhez az előző tulajdonos már beszerelte a navigációs csomagot. 2010 óta gyártják a Nissan Juke-ot, 2017-re van időzítve az új generáció. Felettébb sportos változata a Nissan Juke Nismo, az RS változatban egy 1,6 literes turbó benzinmotor dolgozik, amely 218 LE teljesítményre képes.

Nissan: a legöregebb japán autógyártó mindig új utakon halad

A Nissan történelmének kezdetei a Kaishinsha cégre vezethetők vissza, amelyet 1911-ben alapítottak Tokióban és három évvel később jött ki az első modelljével. A modell a DAT nevet viselte, ami a három befektető, Kenjiro Den, Rokuro Aoyama és Aketaro Takeuchi személyeket jelöli. A cég alapító Masujiro Hashimoto először a prototípus-fejlesztést és gyártást tette elérhetővé. Csakhogy a DAT megbukott az alacsony kereslet és a magas ár miatt. Végül elkezdtek teherautókat gyártani a hadseregnek. Az 1920-as évek közepén a vállalat egyesült egy másik teherautó-gyártó céggel és a nevét DAT Automobile Manufacturingra változtatta. A luxusautók mellett a Datson 10 kisautót is kínált: a „Son” az angol fiú szó jelentése. Ugyanakkor a „Son” japánul veszteséget jelent és miután egy hurrikán elpusztította az üzemet, átnevezték a márkát Datsunra - ahol „sun” megint az angolból lett kölcsönözve és Japánban a felkelő nap országa titulust is jelképezte. 1931-ben a Datot átvette a Tobata Casting. A cégnév a konszern holding Nihon Sangyo összevonása, amelynek részvényeivel már 1928 óta kereskednek a tokiói tőzsdén. 1933-ban vásárolta meg a Tobata Casting cégtől, 1934-ben a fedővállalatot hivatalosan is Nissan Motor Company névre keresztelték át.

A második világháború után a Nissan okos bevásárlásokkal és felvásárlásokkal bővíti profilját.

”Nissan ”Nissan

A második világháború alatt leállt az autógyártás, és a cég ehelyett hajó- és repülőgépmotorokat gyártott a hadseregnek. A háború után Yokohamában újjá kellett építeni a gyárat. 1945-ben legurulnak az első haszongépjárművek a szalagról, két évvel később pedig az első személygépkocsik is. A koreai háború alatt, az 1950-es évek kezdetén a Nissan teherautókat gyártott az amerikai hadseregnek, amely segítségével a cég elegendő tőkét gyűjtött ahhoz, hogy modernizálja a gyártását. Ezek után a brit Austin autógyártó licenctermékeit gyártotta, de nemsokára megindult a saját jármű gyártása is. A kisautók olyan sikeresek voltak, hogy nemsokára Európába és Amerikába is exportálni kezdték őket. 1965-ben a Nissan felvásárolta az Aichi kisautó gyártót, egy évvel később jött a Prince Motor Company megvétele, amely luxus szedánora specializálódott. A sikeres modellek, mint a Prince Skyline vagy Prince Gloria ezek után Nissan Skyline és Nissan Gloria néven futottak tovább az utakon. Egy további kiemelkedő esemény az 1960-as években a Datsun 240Z bemutatása volt, amely a Z sorozat első sportautó modellje. A világ legsikeresebb és legtöbbet eladott sportautó sorozatának számít.

Az 1970-es és 1980-as években a Nissan globális játékossá vált

”Nissan

A Nissan az 1970-es és 1980-as években új piacokra tört be. A meglévő gyárak mellé Mexikóban és Ausztráliában, Amerikában, Spanyolországban és Nagy-Britanniában helyi gyártóegységeket építettek ki. 1981-ben a vállalat feladta a Datsun nevet és ezek után minden művelet a Nissan neve alatt zajlott. Miután a Toyota a Lexus modellel és a Honda az Acura modellel betört a prémiumkategóriába az Egyesült Államokban és Kanadában, a Nissan sem akarta kihagyni a prémium kocsik iránt mutatkozó növekvő igényt. 1989-ben az Infiniti modellel bemutatta a saját luxus járművét az észak-amerikai piacon. Az autógyártók között elsőként a Nissan ismerte fel a városi terepjárókban rejlő potenciált – amit később SUV-nak neveztek el. A következő évtizedben a japán pénzügyi válság éreztette hatását a Nissan gyártón is, mivel a globális autógyártó magas gyártási költségekkel és csökkenő eladásokkal küzdött. 1999-ben a Nissan stratégiai szövetségre lépett a Renault céggel. A két vállalat független maradt, de részvénycserékkel egymáshoz kötötték üzleti jövőjüket. Carlos Ghosn-al az élen a Nissan egy tapasztalt vezetőt kapott, aki már előtte a Renault-nál mint szanáló volt ismert. A szövetségnek köszönhetően javult a helyzet: pár év a Nissan kilábalt a válságból.

Az alternatív meghajtású autók jelentik a jövő kihívását, még a Nissannak is

”Nissan ”Nissan

A Renault-Nissan Szövetség 2002 óta koordinálja a közös fejlesztéseket és a vállalat stratégiai céljait. A Nissan jelenleg néhány Renault-modellt a saját neve alatt árul. Viszont a platformok közösen kerülnek kifejlesztésre, azért, hogy a platformokat kölcsönösen felhasználhassák. A motor és a meghajtás terén technológia-csere zajlik a két cég között, amelynek köszönhetően a fejlesztési- és beszerzési költségek alacsonyabbak. 2007 óta a Nissan együttműködik a japán elektronikus konszernnel, a NEC (Nippon Electric Company) vállalattal az alternatív meghajtás terén. Az eredmény a Nissan Leaf, egy tiszta elektromos autó, ami 2010 óta kapható. Mindezidáig a világ legtöbbet eladott elektromos meghajtású autója. A jövőbeli sorozatnak képesnek kell lennie arra, hogy hatótávolságban felvegye a versenyt a benzines meghajtású autókkal. Ez a Nissan-modell használtan is jó és olcsó. 2010 óta már a Daimler céggel is stratégiai szövetségben áll a Nissan. 2014 óta a Nissan újra árul autókat a Datsun név alatt. Olyan árbarát autókat kínálnak, amelyek a bejáratott Nissan technológiákon alapulnak. Az eladásban a súlypont Oroszország, Indonézia, India és Dél-Amerika. Emellett a Nissan Európában és Észak-Amerikában az Infiniti luxusmárkával van jelen. Az aktuális Nissan bestseller modellek közé tartozik például a Nissan Pulsar mint közvetlen Golf konkurens, a nagy SUV Nissan X-Trail, vagy a sportkupé Nissan 370Z, egyes szemet gyönyörködtető modelleknél a motorháztető alatt sportos 4 literes benzines 330 LE motor bújkál.

Aktuális modelle a Nissantól a használt autó szegmensben

Modell neve Járműosztály Gyártási idő Megjegyzések
Nissan Leaf kompaktosztály 2010 óta Az angol levél szóból ered a neve. A név egyben jelenti a vezető (Leading), környezetbarát (Environmentally Friendly), megfizethető (Affordable), családi autó (Family Car) angol szavak összevonását is.
Nissan Micra kisautó 2010 óta (3. generáció) Indiában Renault Pulse néven kínálják. 2013 évben áttervezték. Az első Micra, amit nem lehet vonóhoroggal felszerelni.
Nissan Note minivan 2012 óta (2. generáció) 30 centiméterrel hosszabb mint a Nissan Micra.
Nissan Pulsar kompaktosztály 2014 óta A spanyol leányvállalat által kifejlesztve exkluzívan csak Európában kerül értékesítésre.
Nissan Juke mini SUV 2010 óta Teljesítményben erős verziói a Nissan Juke Nismo és a Juke Nismo RS.
Nissan Qashqai SUV 2013 óta (2. generáció) Az európai változatot az észak-angliai Washington üzemben gyártják (Tyne and Wear grófság).
Nissan X-Trail SUV 2014 óta(3. generáció) Világszerte a legnagyobb számban eladott Nissan-modell. Kinézetben hasonló a Nissan Murano és Nissan Qashqai modellekhez.
Nissan Murano SUV 2008 óta (2. generáció) Ráncfelvarrás 2010-ben és 2011-ben. Kabrió verziója, mint Murano CrossCarbriolet kapható.
Nissan 370Z sportkupé 2008 óta Beceneve: Fairlady Z. Nyitott roadster változatban is kapható. A modellt 2013-ban áttervezték.
Nissan GT-R sportkupé 2007 óta Évente új dizájn 2010-től. Teljesítményben erős változata GT-R Nismo néven fut.
Nissan Evalia kisbusz 2010 óta A transzporter Nissan NV200 modellel megegyező, jellemző különbség: az NV200 modell szárnyas ajtókkal, az Evalia ehelyett felnyitható csomagtér ajtóval lett felszerelve.