Ugrás a tartalomra

Új alkalmazási felületet fejlesztettünk ki számodra

Frissebb, modernebb, áttekinthetőbb. Fedezd fel új felületünket a megszokott funkciókkal – jó szórakozást kívánunk!

Használt Nissan Patrol keresése az AutoScout24 oldalon

Nissan Patrol

Nissan X-Trail – a klasszikus japán terepjáró

Nissan gyorstalpaló

Nem annyira közismert tény, de a Nissan még Datsunként kezdte pályafutását, és már egy évszázaddal ezelőtt, az 1900-as évek elején is aktívan képviseltette magát a japán piacon. A vállalkozás életében az 1933-as év hozta el a fordulópontot, amikor a Nicon Sangyo Co. és a Tabata Imono Co. (a Datsun járműveket addig gyártó cégek) létrehozták a Yokohamai Jidosha-Seido részvénytársaságot. Mindössze egy év elteltével a Nicon Sangyo aztán kizárólagos tulajdonjogot szerzett a társaságban, és ettől fogva a vállalkozás neve Nissan Motor Co. Ltd.-re változott. A yokohamai csarnokban gyártott autókat ezután is Datsun néven gyártották, és a márka népszerűsége töretlenül nőtt. 1951-ben, a második világégést követően a Nissan Patrol néven elkészítette első terepjáróját, mely például motorjai minőségét tekintve még az amerikai Willis Jeepet is képes volt felülmúlni. Az 1958-as és a 60-as év vízválasztó volt a Nissan történelmében, mivel 1958-ban először exportáltak sikerrel az Egyesült Államokba, 1960-ban pedig megalapították kaliforniai leányvállalatukat. Két újabb év elteltével, 1962-ben a japán márka már több európai országban értékesítette modelljeit. A ’90-es években a vállalat már világszerte sikeressé vált, majd 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance megállapodást követően a földkerekség negyedik legnagyobb autógyártó csoportjaként működött tovább, évi több mint ötmillió járművet legyártva. A csoport azonban pénzügyileg nem állt biztos lábakon ebben az időben, ezért jövője nem tűnt biztosítottnak. Éppen ezért érkezett a legjobb pillanatban Carlos Ghosn Nissan vezér Újjászületési Terve, mellyel a cég kilábalt a bizonytalanságból és olyan sikeres autókat készíthetett, mint a keményvonalas terepjáróként született Patrol.

Nissan Patrol: a több évtizedes pályafutás indulása

A kocsi legelső generációjának a még 1958-ban megjelent, de már a Patrol nevet használó terepjárót nevezzük, mely a 4W60 modell alapjaira épült, illetve annak frissítése volt. Létezett 2 ajtós pickup és szimpla háromajtós változatban, erejét pedig egy 4 literes, hathengeres, 125 lóerős motor adta és 4 sebességes manuális váltó járt hozzá. A második, 1980-ig gyártott és fejlesztett nemzedék némileg megvariált külsővel és négyféle kiadásban hódított. Ezek a puha- és keménytetős háromajtós, ötajtós és kétajtós pickup verziók voltak, és érdekesség, hogy továbbra is csak egyetlen motorból állt a választék. 4 literes, hathengeres erőforrással lehetett megvásárolni a Patrolt, igaz a hagyományos négysebességes váltót igény szerint le lehetett cserélni háromsebességesre. Nagy eredmény és a terepjáró érdeme is, hogy egy második szériás Nissan Patrol volt az első olyan jármű, amely átszelte az ausztráliai Simpson sivatagot. A harmadik generációt 9 éven át, egészen 1989-ig gyártotta a japán vállalat, és a továbbra is több kivitelben kapható jármű újdonsága a négyajtós pickup változat volt, valamint a választható erőforrások listájára a 2,8 és 4 literes benzines mellé csatlakozott a 3,3 literes hathengeres dízel és a szintén gázolajüzemű, de meglehetősen ritka 4,8 literes V8-as. Ekkoriban már többféle felszereltségi szint közül választhattak az érdeklődők, ezért különböző színekben lehetett hazavinni a kocsit, valamint akár szervokormánnyal és légkondicionálással is felszerelhetők voltak az egyes példányok. A harmadik nemzedékbe tartozó Patrol modellek kaphatók voltak hátsó- és összkerékhajtással egyaránt, továbbá a hagyományosnak mondható kézi váltók (négy- és ötsebességes) mellett megjelent a 3 sebességes automata.

A Nissan Patrol új generációi és a versenytársak

Az 1997-ig gyártott negyedik nemzedékes Patrol már csak három- és ötajtósként, valamint kétajtós pickupként lehetett a hatékony off-road közlekedés szerelmeseié, e széria fiatalabb képviselői viszont még manapság is népszerűek a használtautó-piacon, köszönhetően strapabíróságuknak és már meglehetősen modern formájuknak, illetve az erős motoroknak. A számos extrának (elektromos ablakok és tükrök, héthangszórós Hi-Fi rendszer és akár napfénytető) a Patrol már városban is egyre inkább kényelmesen használhatóvá vált, amit tovább segített az átdolgozott felfüggesztési rendszer. A máig jó hírnévnek örvendő, városi és terepes használati módokat végleg házasító ötödik generáció már szögletesen modern formákkal és idomokkal jelent meg 1997-ben, újra elhozva a négyajtós pickup kivitelt. Motorválaszték terén soha nem látott mennyiségű opció várta a vevőket, akik immár 4,5 és 4,8 literes benzinüzemű erőforrásokkal és 3,0 vagy 4,2 literes dízelblokkal szerelt verziókkal is hazagurulhattak a kereskedésekből. Az elpusztíthatatlan terepjáró és kényelmes családi autó szerepében egyszerre tetszelgő járműnek mindazonáltal jó néhány vetélytársa akad a piacon. Ezek közül a tradicionálisan nagy ellenfélnek tartott Toyota Land Cruiser jöhet számításba, de a Mitsubishi Pajero és a Jeep Cherokee modelljei szintén jó alternatívák. Noha a Patrol legújabb, hatodik generációját számos nagy piacon (Európa és Észak-Amerika) már nem értékesítik, a fiatalabb szériák használtan máig jó vételnek számítanak, tekintve, hogy a Patrol mindenkinek megoldást kínál, aki terepen is jól boldoguló járművet keres.