Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
nissan-x-trail-front

Nissan X-Trail

Nissan X-Trail áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Nissan X-Trail, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Nissan gyorstalpaló

Talán nem sokan tudják, de a ma széles körben ismert Nissan autómárka még Datsun néven kezdte meg világkörüli hódítását, valamint már az 1900-as évek elején is aktív szereplője volt a japán piacnak. A változást az 1933-as év hozta meg, amikor a Nicon Sangyo Co. és a Tabata Imono Co. (ők gyártották addig a Datsun járműveket) megalapították a Yokohamai Jidosha-Seido részvénytársaságot. Egy esztendő elteltével azonban a Nicon Sangyo kizárólagos tulajdonossá vált és a cég neve innentől Nissan Motor Co. Ltd. A yokohamai üzemben gyártott autókat továbbra is a Datsun név alatt gyártották, a márka pedig egyre népszerűbbé vált a szigetországban. 1951-ben, már a második világháborút vége után a Nissan elkészítette Patrol névre keresztelt terepjáróját, mely motorjai minőségével még a nagy amerikai vetélytárs Willis Jeepet is képes volt felülmúlni. Az 1958-as és 60-as év egyaránt vízválasztó volt a vállalat történelmében, ugyanis előbbi alkalmával a cég először exportált sikerrel az Egyesült Államokba, az utóbbi dátum pedig a Nissan kaliforniai leányvállalatának alapítását jelöli. Két újabb év elteltével, 1962-ben a japán márka már több európai országban is megkezdte modelljei értékesítését. Az 1990-es évekre a vállalat már világszerte sikerrel működött, és az 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance megállapodás után pedig mint a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportja folytatta a termelést, évi több mint ötmillió jármű készítésével. A csoport azonban pénzügyileg nem állt biztos lábakon a korszakban, így jövője sem tűnt biztosítottnak. Ezért még a megállapodásakor Carlos Ghosn elindította a Nissan Újjászületési Terv programot, amelynek eredményeképpen a Nissan újra nyereségessé vált és többek között olyan sikeres járműveket gyártott, mint például a 2001-ben megjelent terepjáró, az X-Trail.

X-Trail: szabadidőautó terepjáróbőrben...

...és fordítva. Fordítva, mert kialakítását és tulajdonságait tekintve teljes értékű terepjáróként jellemezhető, azonban a gyártó a 2000-es évek után egyre népszerűbb szabadidőautók kategóriájába szánta az X-Trailt. Terepjárójának arculatához a Nissan a kortalan dizájnt választott. A szögletes és robosztus kinézetű autó noha nem a legdivatosabb kinézettel hódított, azonban időtálló megjelenése egész pályafutása alatt folyamatosan szerezte a híveket. A kocsi terepjáró mivoltát erősíti a könnyen tisztítható csomagtartó és a tetősínekbe épített fényszórók, felfüggesztései pedig az aszfaltról letérve is biztosították a megfelelő menettulajdonságokat. Az X-Trail belső terét alapvetően a tágasság jellemzi, hiszen öt embernek is teljességgel kényelmes helyet biztosít, valamint a csomagtér mérete és kialakítása szintén megfelel akár egy nagyobb család igényeinek. A jármű praktikusságát növeli továbbá a variálhatóság és a számos tárolórekesz. A szabadidőautó elérhető öt- és hatsebességes kézi váltóval és négysebességes automatával is, valamint motorválaszték terén szintén több lehetőséget kínált a gyártó. A benzinüzemű erőforrások között 2-től 2,5 literes hengerűrtartalomig terjedt a skála, teljesítményben pedig 280 lóerő volt a maximum, igaz, ezutóbbi kizárólag Japánban. Dízeles kivitelben is elérhető volt az X-Trail, ebben az esetben 114-től 175 lóerővel és maximum 2,2 literes motorral értékesítették. A használtautóként is nagy elismertségnek örvendő jármű felszereltség terén is kielégítő mennyiségű extrával állt a vevők rendelkezésére.

Egy népszerű szegmensben: a Nissan X-Trail legújabb generációi és ellenfelei

A 2007-ben megjelent második széria inkább ráncfelvarrása volt az elődnek, modernizálták a kinézetét, bővült az extrák listája is, valamint talán a legfontosabb újításként Renault-gyártmányú kétliteres, 150 és 175 LE teljesítményű dízelekkel bővült a motorpaletta. Az igazán látványos generációváltás 2013-ban érkezett, ekkor jelent meg ugyanis az X-Trail harmadik nemzedéke. A vadonatúj külsővel rendelkező autó már ívelt, szögletes karosszériával érkezett, arculatát pedig LED-lámpák teszik karakteresebbé. Helykínálat terén is nagyot lépett előre a jármű, immár akár 7 személynek biztosít ülőhelyet, valamint nyitható üveg panorámatetővel is elérhető. Az összkerékhajtással is felszerelt kocsi ajtaja automatikus nyitású, továbbá 360 fokos parkolókamera rendszerrel és parkolássegítővel áll az utasok rendelkezésére. Az új változat esetén a biztonságosságot is szem előtt tartották a japán mérnökök, ennek megfelelően automata vészfékező rendszerrel, sávelhagyásjelzővel és táblafelismerő rendszerrel is ellátták az X-Trailt. Motorikus téren egy továbbfejlesztett 1,6-os DIG-T benzinmotorral, valamint háromféle korszerű, 130 lóerős 1,6-os dízelmotorral értékesítik a terepjárót, így biztosítva a kedvező fogyasztást és a megfelelő erőt terepre és aszfaltra egyaránt. A Nissan modellje a használt- és új autók piacán is sikeres tudott maradni, azonban több gyártó típusa is ellenfeleként indult a kategóriában: komoly rivális és jó alternatíva például a magasabb árkategóriában induló X3-as BMW és az Audi Q3, valamint hasonló áron a Honda CR-V is jó választás lehet. A kiélezett verseny ellenére azonban az X-Trail legújabb változata is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, ami valószínűsíti, hogy még sokáig a sikeres szabadidőautók táborát erősíti majd a japánok modellje.