Használt Nissan Micra keresése az AutoScout24 oldalon

Nissan Micra

Nissan Micra – a megfizethető városi autó

A kezdetek

Kevesen tudják, hogy az Európában manapság Nissanként ismert autómárka Datsun néven már az 1900-as évek első felében jelen volt a japán piacon. 1933-ban viszont a Nicon Sangyo Co. és az addig a Datsun autókat gyártó Tabata Imono Co. megalapította Japánban, Yokohamában a Jidosha-Seido részvénytársaságot. Egy évvel később a Nicon Sangyo a vállalkozás egyedüli tulajdonosává vált és a táraság neve ettől fogva Nissan Motor Co. Ltd lett. Az üzemben elkészülő személyautókat azonban továbbra is Datsun néven gyártották, melyek egyre nagyobb népszerűségre tettek szert. Később aztán a második világháborút kiheverve a gyártó 1951-ben elkészítette Patrol nevű terepjáró modelljét, mely motorikus tulajdonságait tekintve még az amerikai vetélytárs Willis Jeepet is felülmúlta. 1960-ban aztán Kaliforniában a Nissan megalapította leányvállalatát, két évvel az után, hogy a japán cég sikeresen exportálta első autóját az Egyesült Államokba. Újabb két év elteltével, 1962-ben a japán márka már európai országokban is értékesítette autóit. 30 évvel később a vállalat szinte minden földrészen megvetette lábát, és az 1999-ben a Renault-val aláírt Global Alliance megállapodás után pedig megszületett a világ negyedik legnagyobb autógyártó csoportja, mely évi több mint ötmillió járművet gyártott. A csoport jövője azonban abban az időben meglehetősen ingatag lábakon állt. Ezért még a megállapodás megkötésének évében Carlos Ghosn elindította a Nissan Újjászületési Terv programot, mely után két évvel a Nissan újra nyereséges vállalkozássá nőtte ki magát, és többet között olyan sikerautókat gyártott, mint a sokak kedvenc városi autójának számító Micra.

A Micra felfelé ívelő pályája

A Micra egészen 1983-tól szerepel a vállalat kínálatában, ekkor három- vagy ötajtós változatban és 1,0 valamint 1,2 literes benzinmotorral volt elérhető a márka kisautója. Az 1993-ban megjelent második nemzedék sikeres utódjává vált az elődnek és első japán autóként elnyerte az Év Autója címet. A második szériás Micrát már szélesebb motorpalettával árulta a Nissan, a modell esetében alapnak számító 1,0-s erőforráson kívül akár 1,5 literes dízelmotor is választható volt. Újításként jelent meg továbbá a kézi ötfokozatú mellett az opcionálisan elérhető fokozatmentes CVT váltó. A gyártó folyamatos újításainak, valamint az 1998-as és 2001-es modellfrissítésnek köszönhetően aztán a második széria 10 éven keresztül sikeres maradt. A gyártó 2003-ban azonban előrukkolt a Micra harmadik generációs változatával. Ebből a verzióból már a típus sajátjának mondható három- és ötajtós változaton kívül 2005-ben készült egy kupé-kabrió kivitel is, és motorválaszték terén is hozott változásokat az új széria. Ezúttal a számos benzines erőforráson kívül már 1,6-os dízelmotorral is kapható volt a kisautó. Igazi újítás a típus történetében a 2005-ben megjelent, 1,6 literes motorral szerelt 110 lóerős 160 SR változat, mely a Micra sportváltozata volt - az igazán fürge városi kisautóra vágyók igényeit szem előtt tartva. A 2010-ben megjelent, már a negyedik nemzedéket képviselő, máig sorozatgyártott Micra és újításai is jelzik a modell népszerűségét, melyet kedvező fogyasztásával és jó tulajdonságaival érdemelt ki, s ebből kifolyólag a használtautók piacán is igen közkedvelt típussá vált.

Az új Nissan Micra és lehetséges alternatívái

Az új, immár kizárólag benzines erőforrással elérhető Micra 1,2 literes, 80 vagy 98 lóerős motorral, ötfokozatos kézi, illetve automata fokozatmentes CVT váltóval vásárolható meg. Az előző nemzedékekhez képest az új modellen számos ponton módosított a gyártó, melyek egyike a belső tér ékének számító 5,8 colos érintőképernyő, melyen a NissanConnect rendszerrel a számos multimédiás funkció bármelyikét könnyen kezelheti a sofőr, illetve a teljeskörű navigációs szoftver is egyszerűen elérhető az eszközről. A japán mérnökök munkájának köszönhetően a Micra legújabb változata már Parkolóhely Mérő Rendszerrel (PMR) is elérhető, mely hasznos segítség lehet a parkolásban, továbbá az Intelligens Kulcs technológiának köszönhetően a jármű motorja gombnyomásra is indítható. A kisautó külső megjelenése szintén jelentős változáson esett át az előző generációkhoz képest, a formatervezők áldásos munkájának hála az autó immár sportos króm elemekkel és az elődöknél komolyabb megjelenéssel próbálja elhódítani a potenciális vevők szívét. Azonban a sok újítás egyáltalán nem véletlen, ugyanis az új Micra nem egyedül száll versenybe kategóriájában. A Nissan modelljének jelentős konkurenciát állít az Opel Corsa, a Toyota Yaris, vagy a Fiat Punto, de a jó alternatívák sorát erősíti még a Renault Clio és a SEAT Ibiza is. Emellett a kategóriatárs, de alapáron valamivel drágább Ford Fiesta is a népszerű vetélytársak sorában említhető. A Nissan Micra azonban valóban kis méretéhez képest meglepően tágas belterének, valamint a gyártó folyamatos újításainak köszönhetően már jó ideje népszerű a használt autót keresők körében is. Ez a hírnév pedig a legújabb változat sikerének is erős alapot képezhet. Elődjeihez hasonlóan tehát az új Micra is könnyen a városi autót keresők egyik kedvence lehet, mely a barátokkal tervezett hosszabb utazások esetén sem vall szégyent, de akár családi használatra is alkalmas. Az a tény pedig, hogy a márka előreláthatólag 2016 októberében a modell ötödik szériás változatát is bemutatja majd, szintén csak növeli annak esélyét, hogy az új Nissan Micra is megfelel majd a gyártó elvárásainak és elfoglalja méltó helyét a sikeres kisautók táborában.