Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Nissan Qashqai

Ezt a kényelmet nyújtja a Nissan Qashqai

A Nissan Qashqai mintegy fél évvel a Párizsi Autószalonon való bemutatása után jelent meg a német piacon. A modell valamféle kapcsolatot alkot a Nissan TiidaNissan X-Trail között. A Qashqai név eredetileg a türkmén Kaschgai nomád törzstől származik, és az ötajtós kompakt-SUV terepjáró jellege is innen ered. A Nissan Motor Manufacturing üzem szalagjáról gurult le az autó Washingtonban. Két évvel bevezetése után jött a rá hasonlító első generációs Mercedes-Benz A osztályú autó, mely a Qashqai hosszított változata, az ún. Qashqai+2. Meg kell említeni a vizuális ráncfelvarrást 2010 tavaszán, melynek köszönhetően végre egymáshoz igazították a fényszórókat, a hátsó lámpákat és a hűtőrácsot, így létrejött a jelenlegi ““családi jellegű”” Nissan.

Ezt nyújtja a Nissan Qashqai

A Nissan Qashqai benzines változata kétféle motorral kapható: a ráncfelvarrás előtti 1,6 literes, négyhengeres autó kissé módosult a ráncfelvarrás során, így a nyomatéka 158 Nm, ezenkívül fogyasztása 0,6 literre módosult 100 km-en, és a szennyezőanyag-kibocsátás kilométerenként 10g-mal csökkent. A valamivel erősebb 2,0 literes, négyhengeres változat teljesítménye 104 kW (141 LE), mely hatfokozatú kézi- vagy automata sebességváltóval, illetve elsőkerék- vagy összkerékmeghajtással kapható. A dízel szegmenst kizárólag a dCi közös nyomócsöves dízel képviseli, az eredeti 1,5 literes, négyhengeres, 76 kW (103 LE) teljesítményt a 2010 elején bekövetkezett ráncfelvarrás után egy 81 kW (110 LE) teljesítmény váltotta fel, a 240 Nm nyomaték percenként 1750 fordulatot biztosít. Azonban a bevezetése óta változatlan, legerősebb négyhengeres dízelmotor 2,0 literes hengerűrtartalommal rendelkezik, mely 110 kW (150 LE) teljesítményt és 320 Nm nyomatékot biztosít. Ezzel a motorral a fedélzeten a Nissan Qashqai kizárólag összkerékmeghajtással és automata váltóval kapható. 2011 végére a dízeles kínálatot kiegészítették egy 1,6 literes négyhengeres (130 LE), 96 kW nyomatékot biztosító és egy 2,0 literes változattal, mely a hagyományos elsőkerék-meghajtás mellett összkerékmeghajtással is megvásárolható.
A Qashqai mellett a Visia háromféle alapfelszerelést kínál, az Acenta, I-Way és a Tekna – ez utóbbi legjobb berendezései közé tartozik az automatikus légkondicionáló, a CD-s rádió és Bluetooth kihangosító, valamint a hat légzsák - ráadásul ezek a berendezések az összes változatban alapfelszereltségként szerepelnek. Ezen túlmenően, az ún. HFC (hidraulikus fading kompenzáció) rendszer is az alapfelszereltséghez tartozik, aminek köszönhetően a Nissan Qashqai a pályán marad és nem kezd el kifordulni. Az előkelő funkciók közé tartoznak még a bőrülések, a panorámatető, a xenon fényszórók, a navigációs rendszer és egy beépített tolatókamera.

Még tovább megy: Nissan Qashqai +2

2008 óta a Qashqai 21 cm-rel megnőtt, így a 4,53 méter hosszúságú verzó a Qashqai+2 nevet kapta. Ez továbbá egy kihúzható alsó részt is kínál. Ez elég helyet biztosít több utas számára is, ugyanis a Qashqai +2 négy centiméterrel magasabb, a tengelytáv pedig 13 centiméterrel hosszabb, mint a „rövid“ változatában. A csomagtérben 500 liter, utas nélkül pedig további 90 liter áll rendelkezésünkre. Vizuálisan a hosszú változat több dologban is különbözik, ilyen például a módosított hűtőmaszk és a módosított ajtók. A négy felszereltség és a motorválaszték változatlan maradt.