Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
peugeot-607-l-01.jpg

Peugeot 607

Peugeot 607 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Peugeot 607, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A Peugeot 607 a francia cég 2000 februártól 2010 szeptemberig gyártott luxuslimuzinja, amely a közép-felsőkategóriába tartozik. Hosszú, bálnaszerű testével egyből fontos szereplője lett a francia utaknak. Gyártása idején ez a modell volt a Peugeot zászlóshajója, funkciói is kiemelték a társai közül. Óriási méretei miatt akár a családosok kedvence is lehet, de praktikus funkciói miatt gyakorlatilag bárki azonnal bele tud szeretni, legyen akár üzletember, családos vagy fiatal az illető.

A francia luxuslimuzint 1999 októberében leplezték le a nagyközönség előtt a frankfurti IAA-n (Internationale Automobil-Ausstellung – magyarul Nemzetközi Autókiállítás), s a Peugeot célja a 605 helyettesítése volt, amelynek gyártását már korábban leállították. A 607 az „elődjével” szemben már sokkal modernebb külsővel és felszereltséggel rendelkezett, és a motorfelhozatal is teljesen új volt. A tervezőcsoport vezetője Gérard Walter volt, ő volt tehát felelős a gyönyörű, letisztult formák megrajzolásánál. Áramvonalas testével, króm dizájnelemeivel tökéletes összhangban tartja az eleganciát a sportossággal, és ez a legtöbb embert általában elsőre megfogja. És ehhez az elegáns küllemhez tartozik természetesen egy jó motor is, de nincs mitől félni, hiszen a Souchaux-ban gyártott óriás limuzin meglehetősen nagy választékkal rendelkezik, ha a meghajtásról van szó. Létezik 2,2-es és 3,0-ás benzines, illetve 2,0-ás, 2,2-es és 2,7-es dízel kivitelben is. 2004 novemberétől a dízelhez egy 2700 köbcentis, hathengeres motor társult, 2008-ban pedig lecserélődött ez egy 2700 köbcentis, V6-os HDi motorra. A benzinesek a következő teljesítményre képesek: a 2,2-es 9,2 literes átlagfogyasztásával 220 kilométer/órás sebességgel száguldhatna, ha gyárilag nem lenne korlátozva, 0-ról 100-ra pedig 11 és fél másodperc alatt gyorsul. A 3000 köbcentis motor 8,1 másodperc alatt teszi meg ugyanezt a távot, végsebessége pedig 220 kilométer/óra, bár ez a típus majdnem 10 litert is megeszik benzinből 100 kilométeren. A sok Peugeot modellben megtalálható takarékos HDi motor viszont jelentősen tud csökkenteni ezen a fogyasztáson, a 2,2-es dízelmotor ugyanis 6,7 litert fogyaszt átlagosan, a 2,7-es se sokkal többet, 8,4 litert. 0-ról 100-ra ezek 9,3, illetve 8,7 másodperc alatt gyorsulnak, a mutató pedig 205-nél és 230-nál akad ki, a teljesítményre tehát nem lehet panasz. Az autó felszereltségéről is egyértelműen a luxus szó ugrik be a használtautóra vágyó közönségnek. Az alapfelszereltség része például minden modellben a központi zár, a klíma, a CD-lejátszó, az elektromos ablakok, az ABS és 8 légzsák a még nagyobb biztonság érdekében. Továbbá olyan hasznos funkciók is megtalálhatók egyes változatokban, mint a tükrök behajtása bezáráskor vagy a lebillentésük tolatáskor vagy ha a sofőr nagy sebességnél lefékez, az autó bekapcsolja magától az elakadásjelzőt - és ez csak néhány példa az olyan apróságokról, amik kifinomulttá és elegánssá teszik ezt a kocsit. 2008-ban volt az egyetlen nagyobb ráncfelvarrása az autónak, új elsővel és az új 2,7-es HDi motorral próbálta elkápráztatni a célközönségét, s egy hatsebességes automata váltóval is kiegészült, amely később átkerült a benzines verzióba is. Az utolsó 607-es 2010 júniusában jött le a gyártósorról, a helyén tátongó űrt pedig a 2011-ben megjelenő 508 volt hivatott kitölteni.

Franciaországban egyébként különösen ismert az autó, legnagyobb sikerét természetesen ott aratta. Azóta is nagyon sok hivatalos személy használja, illetve a reptéri és városi taxik jelentős részét is ez a típus teszi ki. Érdekesség továbbá az is, hogy Nicolas Sarkozy és Jacque Chirac francia elnököknek a szolgálati autójuk is Peugeot 607-es volt. Ez is azt mutatja, hogy a kényelem és a luxus terén is tud nagyot alkotni a Peugeot, hiszen kiérdemelte magának ezzel a modellel az elnöki autó címet. Mivel az autóhoz már csak használtan lehet hozzájutni, ezért az ára is csökkent, így az átlagosnál akár kicsit olcsóbban is hozzá lehet jutni, hogy ha valakinek elnyeri a tetszését. Ha pedig nem, akkor nyugodtan válogathat kedvére a 607-es vetélytársai közül: az Alfa Romeo 166, az Audi A6, az 5-ös BMW, a Citroën C6, a Lexus GS, a Mercedes Benz E Class vagy esetleg a Volvo S60 is jó alternatíva lehet. Viszont a jóízlésűek bátran fogják a 607-est választani, hiszen ki ne akarna olyan luxusjárgánnyal furikázni, mint egy elnök?