Használt Peugeot keresése az AutoScout24 oldalon

Peugeot

Peugeot: használtautó az oroszlán szívével

A Peugeot már több mint 125 éve tevékenykedik az autógyártásban. Ezzel a francia autógyártó a Vogézek lábainál a legrégebbi márkák közé tartozik. A PSA Csoport tagjaként a sochaux-i oroszlánok a testvérmárka Citroënnel közösen Európaszerte a második legnagyobb autógyártók - csak a Volkswagen ad el több autót. A márka már évtizedek óta egyenértékű az egyedülálló bölcsességgel, hagyománnyal és innovációval : 1929-ben vezették be a nulla számjegyet a tízes számrendszerben és az első dízelmotor is ekkor jelent meg sorozatgyártásban a francia Peugeot-tól. A használtautó-piacon szintén magasan állnak a vevői preferencialistákon. És ez így van rendjén, mivel az alacsony árak mellett a Peugeot folyamatosan jól teljesít a biztonsági teszteken, illetve járművei kényelmes felszerelést is kapnak.

Ezek a Peugeot-modellek használtautóként is leveszik a lábukról az autósokat

”Peugeot”Peugeot

Egyesek szerint a Peugeot-modellek azért olyan sikeresek, mert olcsók. Az összehasonlításképp vett ár azonban csak egy ok a sok közül. A teljesítményben erős motorokat ne rejtsük véka alá, sokszor kevesebbet esznek, mint a konkurencia wolfsburgi vagy sindelfingeni gyártóké. A biztonságon sem spórolnak a franciák, és ehhez sok szabvány extra felszerelés az alapmodellekben is helyet kap. A markáns dizájnnal a Peugeot gondoskodik arról, hogy a vásárlók magas felismerési értéket tulajdonítsanak a használtautóknak és az új autóknak egyaránt.

Peugeot 308 : A Peugeot 308 sorozat első generációja 2012-ben jött ki. Mindenkit levesz a lábáról az impozáns dizájnjával: jellemzője a hosszúkás fényszóró és a nagy rács az elején. Az impozáns és rendezett belső tér egy viszonylag nagy csomagteret rejt. A meghajtás 90 lóerőnél kezdődik, a 308 GTi verzió a 200 lóerejével jó kis versenyt produkál a kompaktautó kategóriában a Volkswagennel. A kényelem szintén adott: mialatt más gyártók a klímát és a tempomatot extraként árulták, a 308-nál ezek alapfelszereltség részei.

”Peugeot”Peugeot

Peugeot 508 : 19 éven keresztül a franciáknak nem volt modelljük a felső-középkategóriában. De a Peugeot 508 modellel egy győzedelmes visszatérés vette kezdetét. 2010-ben jött ki a piacra, négy évvel később megszépült és meredekebb elülsőt valamint LED nappal fényszórókat kapott. Különleges ismertetőjegyei a takarékos motorok és a minőségi felszerelés, amely mellé megfizethető ár társul, amelybőll a Peugeot 508 használt járműként is profitál. A Peugeot használtautóként is meggyőző, a teljes hibrid motor az osztályában a legjobb.

Peugeot 207 : a 2006-ban kijött kisautó a 206-os nyomdokaiba lép, amit nehéz lesz überelni. 2012-ig gyártották a 206-ost, azóta a 208 fut az utakon. De még napjainkban is a Peugeot 207 a vásárlók által imádott modellek egyike. A vásárlók mindenekelőtt azért értékelik nagyra, mert a Peugeot 207 egy sármos városi autónak számít. A kényelmes kárpitozott üléseken a piros lámpák előtt eltöltött várakozási idő csak úgy repül, a 174 maximális lóerőre képes motorok képesek az autópályán is bárkit behozni. És ezek mellé még az ár is barátságos: a jól karbantartott modellek igazán olcsók.

Az oroszlán szimbólum: a Peugeot autógyártó története

”Peugeot”Peugeot

A hivatalos Peugeot vállalati története 1810-ben kezdődött. Ekkortájt bővítette ki Jean-Frédéric és Jean-Pierre Peugeot a családi vállalkozást Hérimoncourt városában, amely akkoriban vasöntöde volt. Ezelőtt a Peugeot család megélhetéséről egy olajkút, egy bőrgyár és egy festéküzem gondoskodott. Kiderült, hogy van tehetségük a vasöntéshez és olyan sikeresek lettek, hogy pár éven belül több üzemet is alapítani tudtak. 1858-ban lett az oroszlán, mint márka regisztrálva. A 19. században távol Franciaországtól is rendelkezett a Peugeot üzleti érdekeltségekkel, olyan magas hozzáadott értékű művekkel, mint bors- és kávéőrlő üzem – amit egyébként a Peugeot mindmáig gyárt.

A 19. század végén Armand Peugeot felismerte a potenciált, amit a gyerekcipőben járó autógyártás tartogatott és a vállalatot a járművek fejlesztésére és gyártására állította át. Az első prototípus a gőzmeghajtású Serpollet háromkerekű volt, a 2. típusban Daimler gyártotta belső égésű motorok voltak. A sorozatgyártásra érett modellt a Peugeot már 1896 óta gyártotta , és a nagy áttörésre nem kellett sokat várni. 1912-ben Sochaux városban indult meg a gyártás. Habár eredetileg kistehergépkocsik gyártására lett tervezve, a gyárban az első világháború után személygépkocsi-gyártás indult meg. 1929-ben mutatták be a 201-es modellt, az első modellt a jellemző nullával a közepén. Olyan sikeres volt, hogy kapásból megalapozta a Peugeot hírnevét, mint kiváló autógyártó.

A második világháború után a Peugeot elkezdte az újjáépítést. Az új modellek - mint a 203 és a 403 - a háború utáni években nagyon népszerűek voltak, még a 404 is szép eladásokat produkált az 1960-as években Európában és a francia ajkú Afrikában. A kiváló pénzügyi mutatókkal rendelkező gyártó 1974-ben megelőzte az akkor padlón lévő konkurens Citroënt. Két évvel később megalakult a PSA Csoport , amely rövid időn belül felvásárolta a Chrysler európai ágát. „Együtt erősebbek vagyunk“ – e mottó alatt számlálhatatlan Peugeot-, Citroën- és Talbot-modell készült (így hívták a korábbi Chrysler leányvállalat járműveit), amelyek ugyanazon platformot használták. A szinergia hatása pár évvel később jelentkezett először, amikor a Peugeot újra profitot kezdett mutatni. Azóta a Peugeot több nemzetközi gyárat nyitott, amelyek a Peugeot modellek mellett számos Citroën járművet is előállítanak:Ország Város Dolgozók száma Készre gyártott modellek
Franciaország Mühlhausen 9.400 Peugeot 206, Peugeot 308
Franciaország Poissy 6.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Franciaország Rennes 6.900 Peugeot 407, Peugeot 508
Franciaország Sochaux 12.000 Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008
Spanyolország Madrid 2.200 Peugeot 207
Spanyolország Vigo 7.500 Peugeot Partner
Portugália Mangualde 900 Peugeot Partner
Szlovákia Trnava 3.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Argentína Buenos Aires 4.700 Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Peugeot Partner
Brazília Porto Real 2.900 Peugeot 207

”Peugeot”Peugeot

A Peugeot azon autógyártók közé tartozik, amely nagyon szorosan együttműködik más gyártókkal. Együttműködik a Fiattal a haszongépjármű-gyártás terén, a Renault-val közösen egy V6 motor, a Forddal együttműködve pedig egy dízelmotor lett kifejlesztve. 2001 óta közös vállalatot irányít a Toyotával. Így történhetett például, hogy a Peugeot 107, a Citroën C1 és a Toyota Aygo gyártási értelemben hármas testvérek. A Mitsubishival a Peugeot a SUV kategóriában dolgozik együtt, a General Motors-szal a franciák stratégia szövetségi szerződésben állnak. A speciális felszereltségért és az RCZ sportautóért a BMW-vel közösen fejleszt motort. De a saját innovációk fejlesztése a Peugeot által folyamatosan napirenden van, a használtautó-piacon a múlt év óta számos újítást vezettek be: ilyen például a mikro-hibrid motor e-HDI vagy a tiszta elektromos iOn meghajtás, amellyel a Peugeot nemzetközi feltűnést keltett.

”Peugeot”Peugeot

Három klasszikus a Peugeot-tól: egy kabrió és két kupé

Kabriók és kupék – nincs még egy ilyen tervezési forma, amely karosszériájában ennyire kifejezné a fékezhetetlen életörömöt, a kifinomult luxust, és egy kis hollywoodi életstílust. Az 1930-as évek közepe óta a Peugeot divatdiktátor ezeken a területeken. A veteránautók merész formavilágukkal és rengeteg innovációjukkal olyanok, mint egy elsüllyeszthetetlen Titanic: időtlenek, elegánsak és grandiózusak, még a tenger fenekén is. De a kabriók és kupék nemcsak párszáz gazdag ember kiváltsága. Temérdek Peugeot-modell a szériagyártásban megtalálja a vásárlók szíve felé az utat. Bemutatunk 3 klasszikus kabriót és kupét a Peugeot-tól, amik még használtan is a favoritok közé tartoznak.

A Peugeot 403, mint Columbo felügyelő szolgálati kocsija tévé történelmet írt, évtizedeken keresztül a 403-as kabriójában hajtott gyilkossági eseteket megoldani a krém villáiba. De a középosztály-modell nem csak egy jól összerakott őskövület, hanem egyben az autózás egyik legendás klasszikusa is. Ezzel a modellel a Peugeot-nak 1955 és 1967 között sikerült egy minőségi kategóriába kerülnie a Rolls-Royce és Mercedes márkákkal. Az első francia dízelmotorral ellátott sorozatgyártású Peugeot 403-as tömegeket vonzott. Amikor elérte a csúcsot, ezek a Peugeot modellek keresett használtautók voltak, amik a Mercedes-modellek árával voltak egy szinten. A felszereltsége a letolható tetővel és fekvő helyzetbe dönthető ülésekkel kifinomult volt, és a nagy választék miatt – szedán, kombi és kisteherautótól a Columbo kabrióig és 403-as hétülésesig – mindenki megtalálta a magának illő modellt.

A kupé kialakításnál a Peugeot 504 nemcsak egy oroszlán szívét rejti, hanem a versenylovak temperamentumát is. Legalábbis egy kicsit, mivel a tervező Pininfarina és az észak-olasz Cambiano a Peugeot mellett a Ferrari, Alfa Romeo és Maserati kialakításáért is felelősek voltak. Az 504-es kupét 1969-ben mutatták be, és az a nagyszerű Peugeot kabriók és kupék hagyományát kívánta követni. De azért annyira nem introverált a kupé, mint egy olasz sportkocsi, és helyette eléggé földhöz ragadt. Pininfarina idején az általa tervezett és hegesztett karosszéria összerakását saját maga vezette Sochaux-ban a Peugeot-nál: egy robusztus és kipróbált 1,8 literes négy hengeres motor, amit később egy 2,7 literes V6-os követ, ami 136 LE produkál az utakon. Ezek a kocsik mindmáig őrzik az olasz elegáns kézírását, csak a keményebb ülések teszik a modellt használt állapotban egy kis kihívássá.

A Peugeot 407 Coupé az utolsó sikermodell ezzel a karosszériával a Peugeot-tól. Jelenleg csak használtautóként kapható, pontosabban mióta 2011-ben elkezdett a gyártás felpörögni. A hivatalos premier 2005-ben volt. Az első négy évben a 407 kupé benzines motorral volt ellátva, de a gíártási évek második felétől már csak dízeles változatban kapható. A biturbó változatban a lóerő 204 LE és 240 LE között mozog. A kritikusok szerint a dizájn kevésbé volt eredeti, a rácsozat túl agresszív, a formavilág kevésbé kidolgozott. De az ínyencek között a modell nagy értékűre van becsülve. Az értékelésén nagyot dob a Peugeot 407 kupé elegáns fellépése, a jó tapadás, még 240 km/h sebességnél is, valamint a vezetési dinamika, ahol nagyon is kényelmes szervokormányzást mutat. Nem utolsósorban szeretni való és részletes belső kialakításával szintén elvarázsolja a vásárlókat.