Ugrás a tartalomra
BMW E46

A BMW E46 sorozatot 1998 és 2007 között gyártották. Ez a 3. sorozata az összesen 4 gyártási sorozatból álló középkategóriás modellnek. A használtautó piacon a modellek nagyon keresettek a magas minőségű kivitelezésnek és a megbízható technológiának köszönhetően. A hosszú idő ellenére a tervezés nagyban hasonlít a jelenlegi BMW modellekre.

Az E46 széria négyajtós szedán , touring , kétajtós coupé , kabrió és rövidített változatú kompakt változatokban került gyártásra. A kompakt modell 2004-ben meredek hátsóval lett ellátva. Az elmaradt értékesítési siker és az 1-es BMW hasonlósága miatt nem esett a cég nehezére a modell gyártásának felfüggesztése. A BMW E46 Compact esetében a BMW ugyanazt a platformot és technológiát alkalmazta, habár a modell enyhén más elülsővel és hátsóval rendelkezik. A BMW E46 Compact volt az utolsó kompakt modell a BMW 3-as szériában.

A csúcsmodell a BMW E46 M3 volt. Az M3-as változat kétajtós kupé és kabrió változatban is kapható volt. Pár négyajtós M3 szedán már csak a régi 3-as sorozatból és az aktuális E90 szériából kapható. Technológiai szempontból az M3 egy vérbeli 343 lóerős sportmotor. Az erőt egy 3,2 literes hathengeres szolgáltatja. Az alapul szolgáló hajtómű többször elnyerte az Év Motorja címet. Az M3-asban történt alkalmazás mellett a hajtóművet a BMW Z4 M-be is beépítették 2009-ig. Ezáltal a technológiai naprakészség biztosítva van, még a rendkívüli kifinomultság ellenére is. A sportautókat gyártó Wiesmann is megbízik ezekben a hathengeres 343 lóerős modellekben.

A maradék motorskálát a 105 lóerős 316i és a 231 lóerős 330i képviseli. A 316i és 318i motorjai takarékos négyhengeresek. Először a 320i modellnél kerültek alkalmazásra a hathengeres motorok. A motorokra jellemző az extrém csöndes működés, a rekedtes motorhang és a magas forgatónyomaték. A fogyasztási értékeket össze lehet hasonlítani a mai hasonló teljesítményű, négyhengeres turbófeltöltős modellekkel. Ebbe a hajtóműbe ugyanaz a motorblokk van beépítve, mint a 330i-be, csak csökkentett 192 lóerős teljesítménnyel. A fogyasztás hasonló szinten van, mint a 330i motor esetében.

A dízelmeghajtású motoroknál a 320d a legkelendőbb. Ez a hajtómű négyhengeres és 136 lóerős. A felfejlesztett modellnél a teljesítmény 150 lóerő. A dízelmotor magas fordulatszámot, csendes működést és agilis teljesítményt kínál. Természetesen a hathengeres 330d dízelt 204 lóerővel ajánlják. A sportos M csomag minden modellnél elérhető az E46-os esetében, és optikailag közelebb viszi a típust az M modellhez.