Ugrás a tartalomra

Új alkalmazási felületet fejlesztettünk ki számodra

Frissebb, modernebb, áttekinthetőbb. Fedezd fel új felületünket a megszokott funkciókkal – jó szórakozást kívánunk!

Használt BMW i3 keresése az AutoScout24 oldalon

BMW i3

Mire jó egy BMW i3?

A BMW i3 egy ötajtós, tiszta elektromos meghajtású koncepció autó BMW-s porta ajtókkal, amely a „ Megacity Vehicle " (MCV) BMW és SGL Carbon tanulmányán alapul, amit a jővőbeli autók súlycsökkentése céljából álmodtak meg. A BMW i3 sorozatgyártása a piacra a projekt befezte utánra tehető, 2013-ra, – ugyanabben az évben jön ki a BMW i8 hibrid sportautó, ami ugyanazt az elektromos meghajtást használja. Az elektromos autók mind a mai napig vastagabb pénztárcát igényelnek a vásárlóiktól, annak ellenére, hogy takarékosabb és környezetvédelmi szempontból előnyösebbek: ez a helyzet a BMW i3-assal is, ami olcsóbb és takarékosabb, mint egy 5-ös BMW , de még így is legalább 40 000 euróra (12 000 000 HUF) van szükség a vásárláshoz, ami az Opel Ampera árszínvonalával megegyező. A fő ok az autó magas árára a beszerelt akku mellett a speciális könnyűszerkezetű szénszálas karosszéria.

A BMW i3 kompakt városi auto kategóriába sorolható. Azt jelenti, hogy 150 km/h-ra van leszabályozva a végsebesség az akku élettartamának érdekében. Aki viszont a hagyományos BMW vásárlói preferenciákat részesíti előnyben és hátsó meghajtásra és magas teljesítményre tippel, annak a BMW i3 modellnél ára van: a 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és a 250 Nm nyomatékkal a jármű 7,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra és bár mindezt károsanyak kibocsátás nélkül. A maximális töltöttségű akksival a hatótávolság 150 km – de a BMW a modell bizonyos változatait felszerelte úgynevezett Range Extender-el: vezetés közben egy apró benzines motor tölti az akkumulátort és így nagyobb hatótávolság érhető el.

Mit nyújt a BMW i3 technológiája

A Tesla Roadster modellel ellentétben, amely a benzines Lotus Elise modell alapján lett tervezve, a BMW i3 kifejezetten mint elektromos autó indult. Köztudott, hogy ahogy a benzines meghajtású járműveknél és az elektromos autóknál egyaránt a jármű súlya felettébb fontos tényező a hatékonyság meghatározásánál: minél kisebb a súlya az autónak annál kisebb a terhelés az akkumulátoron. Ezen okból kifolyólag a BMW a tervezésnél egy teljesen új karosszériával rukkolt elő, amelynek a neve szénszál-erősítésű kompozit (CFK) : főképp a versenysportban használt nagyon alacsony súlyú és magas stabilitású anyag, amelyet a BMW elsőként használt sorozatgyártású modelljeinél. A BMW i3 körülbelül 300 kg-mal könnyebb a „normális” karosszériájú járművekkel szemben. A BMW i3 az 1250 kg-os súlyával az elektromos meghajtású autók „könnyűsúlyú bajnoka”. Ugyanakkor a szénszálas anyagoknak van egy hátránya: durván 50x olyan drága mint az acél. A BMW megpróbál egyfajta kompromisszumot találni a minőségi anyag és az extra költség terén: egyes részeit az amerikai csendes-óceáni Washington szövetségi államban gyártják, ahol extrém alacsonyak az energiaköltségek.

Így néz ki a BMW i3

Vizuális szempontból a BMW i3 futurisztikus kereszteződése az Audi A2-nek és a Smart autóknak egy kis haszongépjármű beütéssel – mindenesetre a paraméterei az A2 méreteihez hasonlítanak: az i3 3,85 méter hosszú, 1,54 méter magas és 2,01 méter széles, a visszapillantó tükör méretével együt. A hátsó lámpák a Smart-hoz hasonlóan enyhén magasabban helyezkednek el. Különös ismertetője a németül „öngyilkosságajtóknak (Selbstmördertür)” nevezett porta ajtók: mindkét hátsó ajtó ellenkező oldalról kapcsolódik az elülső ajtókhoz és így sokkal könnyebb a ki- és beszállás.