Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
dodge-l.jpg

Dodge

Az amerikai autógyártó, a Dodge, az 1914-es megalapítása óta a szedánok és teherautók gyártásával szerzett nevet magának, ám függetlenségét 1928-ban elveszítette, mikor a nála jóval kisebb versenytárs, a Chrysler felvásárolta, így a Dodge azóta márkaként folytatódik tovább. Az észak-amerikai piacon a Dodge 1960 óta nagy értékesítési sikereket ért el, különösen a pick-upok és a kisbuszok szegmensében. Például a Ram modell B, C, és D sorozata, melyek a felszereltség különböző változatait kapták, ráadásul ezek V8-as motorral működnek és akár 5,9 literes hengerűrtartalmat is kínálnak. Az 1980-as években a Dodge furgonjai a legkeresettebb járművek

Izomautóként a Dodge Viper hosszan meghatározta a márkaimázst Európában

Az európai piacon a Dodge Viper technikailag a világ egyik legfejlettebb sportautó sorozatként jelent meg. A hátsókerék-meghajtású amerikai izomautót a Lamborghinitől kapott segítséggel építették meg, így egy tízhengeres, 8 literes hengerűrtartalommal ellátott motort kapott. Európában a Dodge Viper az RT és a GTS modellekkel jelent meg, melyek 290 kW (394 LE) és 335 kW (456 LE) teljesítménnyel voltak kaphatók. A 2003-as gyártási évtől a Viper egy új, 8,3 literes motorral kapható, melynek teljesítménye 372 kW (506 LE) és nagyjából négy másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Így a Viper végsebessége 300 km/h. A gyors élvezet ára: a Dodge átlagos fogyasztása 21,1 liter (489 g/km CO2).

2006-ban a Dodge Caliber európai piacra lépett

A Chrysler csoport átszerveződése során elkülönült a Daimler-Benz, így az amerikaiak a Dodge márkát Európában az összes járműkategóriában kínálták, kivéve a kis- és felsőkategóriás járművek modelljeit. Az egyik első modell, melyet a Dodge 2006-tól kezdődően Dodge márkanév alatt forgalmazott az európai piacon, a Dodge Caliber volt. A programban ez a kompakt szedán egy 1,8 literes benzinmotorral állt elő, 110 kW (150 LE) és 7,4 literes átlagfogyasztással (177 g/km CO2-kibocsátás), valamint egy 2,0 literes benzinmotorral, melynek átlagos üzemanyag-fogyasztása 8 liter (191 g/km CO2), teljesítménye pedig 115 kW (156 LE). A Dodge Caliber turbódízellel is kapható, 103 kW (140 LE) teljesítményű motorral, melynek átlagos fogyasztása 6,1 liter (163 g/km CO2).

A Dodge tipikus márkaarculata a rendkívüli hűtőrács

A Némtországban kínált modellek közé tartozott 2007-től a Dodge Nitro, mely magas hűtőráccsal és a kiszélesedő sárvédőkkel tipikusan a márka arculatát képviseli. Az Ohióban gyártott SUV a Jeep Cherokee alapján épült, melyet Európában hátsókerék- vagy összkerékmeghajtással kínáltak, 2,8 literes dízelmotorral, 130 kW (177 LE) teljesítménnyel és átlagosan 8,4-9 literes üzemanyag-fogyasztással (222 és 242 g/km CO2 kibocsátás). A középosztályban a Dodge 2007-től volt jelen, mégpedig a négy ajtós Dodge Avenger modellel. Az Avenger egy teljesen újratervezett kiadása volt a 2000-ig gyártott Coupé elődjének, mely ugyanezt a nevet viselte. Németországban a Dodge Avenger modelljét egy 115 kW (156 LE) benzinmotorral és egy 2,0 literes turbódízel motorral, 103 kW (140 LE) kínálták. Átlagos üzemanyag-fogyasztásával, mely 3,2 liter, és CO2 kibocsátásával, mely 170 g/km az Avenger a Dodge Caliber mögött az akkori idők egyik leggazdaságosabb modellje volt a német piacon. Az egyterűek palettáját a Dodge 2008-ban kibővítette Európa számára a Dodge Journey crossover modelljével. Választási lehetőségként egy 2,4 literes benzinmotorral, 125 kW (170 LE) teljesítménnyel és egy 2,0 literes, 1,3 kW (140 LE) teljesítményű dízelmotorral kínálták. A Dodge Journey átlagfogyasztása motortól függően 6,3-8,8 liter, CO2-kibocsátása pedig 165-209 g/km volt.