Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
Chrysler

Walter P. Chrysler 1924-ben lenyűgözte a szaksajtót első autójával, az úgynevezett Chrysler Six modellel, amelyet a New York-i Commodore hotelben állított ki. Chrysler eredetileg a New York-i Autókiállításon szerette volna bemutatni autóját, de arra nem engedték benevezni, mivel a Chrysler Six akkor még csak mint tesztmodell létezett. A Commodore hotelben szokatlan felzúdúlást keltett az újságírók és a befektetők körében: számos innovatív megoldás, mint például a hidraulikus 4-kerekes fékrendszer, az első gazdaságos nagynyomású motor, a nyomásos kenés és a motorolajszűrés gondoskodott róla, hogy már az első évben 32000 darabban kelt el a modell. 1925-ben megalakult a Chrysler Vállalat, amely négy éven belül az ötször nagyobb Dodge Brothers Inc. cég felvásárlásával az USA három legnagyobb autógyártója közé lépett fel. A kedvelt hathengeres modellek és Chrysler első kabriója, a 80kW/112LE Imperial 80 strapaíró oldalsó hathengeres megoldással garantálták a cégnek a sikert. 1934-ben mutatta be a Chrysler az Airflow modellt, az első olyan kocsit, amely aerodinamikai tervezését teljes egészében szélcsatornában tesztelték. A Chrysler azonban nem csak autókra korlátozza gyártását. 1929/30-ban épült New York egyik monumentális felhőkarcolója, a Chryslers Building Manhattanben. Továbbá az első emberi űrutazás során használt Apollo űrrakéta meghajtó rakétáit is a Chrysler tervezői álmodták meg. A Chrysler Vállalat a repülési elektronika járművekben való felhasználásával is nevet szerzett magának az autóiparban. A Chrysler sosem félt az autógyártásban új, ismeretlen területek felé indulni. A „Floating Power” nevezetű Chrysler rendszer különválasztotta a motort és az alvázat, és egy kiegyensúlyozott motor lehetővé tette a vezetés közben fellépő vibráció minimalizálását. A Chrysler 1958-ben elsőként jött ki egy automatikus sebességkorlátozóval, amit ma tempomat néven ismerünk. A szervokormány szintén a Chryslernél lett elsőként sorozatszériáknál alkalmazva. Egy 70-es években beütött mély válság miatt a Chrysler milliós veszteségeket szenvedett el. A Chrysler Corporation akkori vezetője Lee A. Iacocca által bejelentett radikális takarékossági programot látva az amerikai kormány Jimmy Carter elnökkel az élén milliárdos mentőövet dobott a cégnek, annak érdekében, hogy új modelleket tudjon kifejleszteni. A költségek további csökkentése végett, a Chrysler egy új „platformosítási” koncepciót vezetett be, amely során a különböző modelleknél együttes és kompakt K-Car platformot használtak gyártásnál. A nagyvonalú garanciális ajánlatok, mint például a harminc napos pénzvisszatérítési garancia és kifinomult bónusz rendszerek segítségével igyekezett a cég újra szimpatikussá válni a vásárlók szemében, átvészelni a krízist és nyereséget realizálni. Az innováció központi cél a cégnél és ezért nem adhat csodálkozásra okot, hogy az első minivan, a Voyager - amely a kisbusz és személygépkocsi ötvözése - pont a Chryslernél került legyártásra. Az offroad szegmensben egyaránt villog a Chrysler köszönhetően a Jeep márka, átvételének és a leányvállalat által gyártott robusztus terepjáróknak köszönhetően, mint a Wrangler vagy a Cherokee. Miután a Chrysler 1998-ban egyesült a Daimler-Benz AG gyártóval, a vállalati székhely Amerikából Stuttgartba költözött át. Pontosan a 75 éves jubileumra időzítve a Motor Trend magazin egy Chrysler márkát, a 300M-et választotta az Év Autójának. Ezt követően azonban a dolgok nem alakultak túl rózsásan: a kiélezett árháború hatására a vállalat hazai piacán folyamatos árengedményekre kényszerült, majd a 2. iraki háború után a nyersolaj- és az üzemanyagárak rekordmértékű növekedése ütött be (amely egyben az amerikai vásárlókat a környezettudatosabb autóvásárlás felé mozdította el), valamint a visszahívások és a hibás modellpolitika következtében a Jeep és a Dodge márkák kevésbé takarékos SUV, kisteherautó és pickup modelljei nagyon szenvedtek. Többszöri költségcsökkentés és karcsúsítás - mint például több ezer dolgozó elküldése ellenére - a Chrysler managementje nem volt képes a vállalatot nyereségessé tenni. A 2006-os rekordméretű veszteség hatására az egyenlő alapon indult egyesülés véget ért, és a Daimler kénytelen volt Chryslerben fennálló részesedését egy pénzügyi befektetőnek, a Cerberus Capital Managementnek eladni, a vállalat neve pedig Chrysler LLC-re változott. A Daimler azonban megtartott egy 19,9 százalékos kisebbségi részesedést a Chryslerben. 2007-ben nevezték ki az egykori Home Depót vezető Robert Nardellit a Chrysler élére. A globális pénzügyi válság miatt 2007 nyarán, mikor a krízis beütött az amerikai lakáspiacra, a Chrysler LLC és a megmaradt amerikai autógyártó rész és leányvállalat kilátásai drámaian romlottak: 2008 végétől a cég az amerikai kormányzat milliárdos segélyprogramjában részesül ahhoz, hogy túléljen - a Chrysler jövője egy életképes szanálási program kivitelezésén múlik. Mindazonáltal a Chrysler bizakodó - köszönhetően a 85 éves tapasztalatának az autógyártásban, az előremutató technológiáknak és az új járműkoncepciónak, amely értelmében könnyű, kompakt és takarékos autók gyártása kerül előtérbe az emelkedő olajárak és a szigorúbb károsanyag-kibocsátási törvények ellensúlyozására. A legújabb modellek a Grand Voyager, a Roadster PT Cruiser, a sportkupé Crossfire - ami Roadster változatban is kapható -, és a középkategóriás Sebring, amit szintén kínálnak kabrió változatban is.