Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
pontiac-firebird-l-01.jpg

Pontiac Firebird

Pontiac Firebird áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Pontiac Firebird, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Az úgynevezett „Pony Car”-ok 1960-as évek végén történt házassága után sok amerikai gyártó próbálta meg ezekkel a teljesítőképes és viszonylag olcsó sportautókkal képviselni magát a piacon. Mivel a legtöbb vállalat több, különböző márkát egyesít a teteje alatt, ezért adta magát, hogy a költséghatékonyság érdekében közös technikai alapokra fektetett testvérmodelleket fejlesszenek ki. A General Motors (GM) nagyvállalat ebben a Chevrolet és Pontiac leányvállalataiban bízott, melyek a korszak legismertebb Pony Carjait dobták piacra. Amíg a Chevrolet modellje az 1966-os gyártási évtől Camaro néven ment végig a futószalagokon, addig a Pontiac fejlesztői a Firebirdet formálták meg, mely az 1967-es évben került először a kereskedőkhöz. A Pontiac Firebirdöt négy generáción keresztül kupéként és kabrióként gyártották, és a 2002-es gyártási évig maradt a programban.

A Pontiac Firebird első gyártási generációi 1982-ig

A Pontiac Firebird első kettő gyártási generációjának fellépését az 1982-es évig az 1960-as évek stílusának klasszikusan elegáns kupé formái fémjelezték. A gyártási sorozat kupéira és kabrióira jellemző volt ebben az időben a kerek dupla fényszóró és az éles elülső rész lapos hűtőnyílása. Az 1970-es években bemutatott Pontiac Firebird második generációja élesebb formájú lett és két részes elülső hűtővel rendelkezett, melynek négyszögletes nyílásai voltak.

Új formatervezés felnyitható fényszórókkal a Pontiac Firebird számára

A Pontiac Firebird harmadik generációjának 1982-es piaci bevezetése szakítást jelentett a gyártási sorozat eddigi formatervezési hagyományaival. A kabriók és kupék ék formájú elülső részt kaptak, hosszas átmenettel és lecsukható elülső fényszórókkal. A nyitható fényszórók megmaradtak az 1993-ban bemutatott Pontaic Firebird generációjánál is, amely innentől kezdve kerekített vonalvezetéssel állt elő és a gyártási sor 2002-es évi beszüntetéséig ilyen formában maradt programban.

A klasszikus Pontiac Firebirdben V8-as motorok dolgoznak

A Pontiac Firebird belépő változataiba a gyártó hatcilinderes aggregátorokat épített, jó négy literes lökettérfogattal, melyek a kupéknak és kabrióknak viszonylag szerény, 100 lóerős teljesítményt adtak. Klasszikus motorizálásnak számítottak a nagyobb teljesítményű V8-as motorok, melyek egy része 6 liternél nagyobb lökettérfogattal rendelkezett. Az 1980-as években történt leépítés részeként a Firebirdnél nagyrészt V6-os motorok kerültek bevetésre, amíg a csúcsmodellek nyolccilinderes hajtóművekkel lettek felszerelve. A legjobb teljesítményértékeket hagyományosan a Pontiac Firebird Trans Am érte el, mely technikai és karosszéria-formatervezésbeli módosításokkal sportmodellként, kabrióként és kupéként lett a különböző gyártási években eladásra kínálva.