Használt Toyota Camry keresése az AutoScout24 oldalon

Toyota Camry

Az 1983-as gyártási évben kezdődött a Toyota Camry eladása Európában

Először az 1989-es évben, amikor a japán Toyota autótervező bemutatta a prémium szegmensre bevezetett másodmárkáját, a Lexust, s onnantól fogva vették számba őket, mint magas színvonalon felszerelt és technikailag példás limuzinok és kupék szolgáltatóját. Pedig eközben már évek óta járműprogramjukhoz tartoztak felső- és középosztályú modellek. Az egyetlen probléma: a nem éppen költséghatékony 2,8 literes motorral felszerelt Toyota Crownban vagy a V12-es gépezetű Toyota Century Royalban látszólag nem bíztak a japánok annyira, hogy elég vevőt találjanak a hazai piacukon kívül is. A középosztályban viszont a Toyota több bátorságot mutatott és az 1970-es években, az olyan modellekkel mint a Toyota Corona vagy a Cressida az európai piacokon is jelen voltak. Ezek utódja az 1983-as gyártási évtől a Toyota Camry lett, amely 1998-tól egyidejűleg maradt programban az újonnan bevezetett Toyota Avensis középkategóriás modellel. Az átlagon felüli alapfelszereltsége és gazdag helykínálata ellenére a Toyota Camry eladási számai elmaradtak az elvártaktól, így a gyártó 2004-ben a gyártási sorozat limuzinjait levette az európai piacról.

A Toyota Camry-t limuzinként, majd 1986-tól kombiként is kínálják

Az elülső meghajtású Toyota Camry első gyártási sorozatát 1983 és 1986 között, két karosszéria-változatban, négyajtós limuzinként, lépcsős- és ferde hátú változatokban kínálták fel. Az 1,8 liter lökettérfogatú és 55 kW-os (75 LE) belépő modell mellett a Toyota Camry 1984-től kapható volt egy nagyobb, 2,0 literes aggregátorral, amely 68 kW-ot (92 LE) teljesített. Efelett rendelkezésre állt egy turbódízel változat, 2,0 liter lökettérfogattal és 55 kW-tal (75 LE). A Toyota Camry második generációjában (1986-1991) a japánok először vezettek be egy kombi változatot is, melyet a lépcsős hátú változattal közösen árultak. Az új generáció dízele immár 62 kW-ot (84 LE) teljesített. A katalizátorokkal felszerelt benzinesek alapkiadásukban jóval több teljesítménnyel bírtak és 89 kW-ra (121 LE) tudtak visszanyúlni. A Toyota Camry újonnan bemutatott V6-os csúcsmodellje 2,5 literes gépezetével 118 kW-ot (161 LE) mozgósított.

1991-től a Toyota Camry csak benzinesként kapható

Jó húsz centiméterrel, immár 4,72 méterre hosszabbított karosszériával mutatkozott be a Toyota Camry harmadik generációja (1991-1996), amely elegáns vonalvezetésével az akkori Lexus modellekhez orientálódott. Az új generáció különlegessége: miközben a limuzinok még Japánban készültek, addig a kombik az amerikai Toyota gyárból származtak. A nagyobb helykínálat mellé újonnan kifejlesztet hajtóművek jöttek, melyek a Toyota Camry-nak a 2,2 literes változatnál 100 kW-ot (136 LE) és a 3,0 literes, V6 aggregátoros csúcsmodellnél 138 kW-ot (188 LE) adtak rendelkezésre. Az addig felkínált dízelt kivették programjukból.

A Toyota Camry 1996-tól már nem jelenik meg kombiként az európai piacon

Negyedik generációjában (1996-2001) a Toyota Camry 4,82 méteres hosszra nőtt és ezzel demonstrálni tudta a felső középosztályba való tartozását. Formatervezése dinamikusabb lett, a motorok viszont ezzel enyhén veszítettek a teljesítményükből, hogy az Euro2 norma követelményeinek, majd 2000-es gyártási évtől az Euro3 normának eleget tudjanak tenni. A 2,2 liter lökettérfogatú belépő modell módosított változatában 93 kW-ra (126 LE) tudott visszanyúlni, miközben a V6-os csúcsmodell 135 kW-ig (184 LE) jutott. A Toyota Camry alapjaira fektetett kombit az 1996-os gyártási évtől már nem kínáltak fel.

Nagyobb helykínálat a Toyota Camry 2001-es gyártási éves generációjánál

Toyota vagy Lexus? Ezt a kérdést nem volt könnyű megválaszolni a Toyota Camry ötödik, 2001-től 2004-ig Európában bevezetett generációjának formaadását látva. A limuzin újonnan kialakított belső tere is olyan volt, mint a felső osztályú modelleknél. A karosszéria kilenc centiméteres magasságnövelésének köszönhetően az utasok nagyobb belmagasságot élvezhettek; a lábaknak is több hely maradt a jó öt centiméterrel megnövekedett tengelytávnak köszönhetően. Méretnövekedés érkezett a motoroknál is: a belépő motorizálásnál újonnan került programba egy 112 kW-os (152 LE), 2,4 literes hajtómű, a V6-os csúcsmodell egy 137 kW-os (186 LE) alumíniumkészítésű aggregátort kapott, mellyel a Toyota Camry 225 km/órás csúcssebességre jutott. Kisebb motorizálásnál a limuzin 210 km/órára gyorsított.