Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
BMW i8

Ezt nyújtja a BMW i8-as

A BMW i8 a BMW dizájn autója. Az első „ BMW Vision Efficient Dynamics ” nevű tanulmány a 2009-es nemzetközi autókiállításon került bemutatásra, míg az átdolgozott BMW i8-at 2 évvel később, egy 2011-es hasonló kiállításon mutatta be a bajor autógyártó. Az ötlet az volt, hogy egy kisautó fogyasztási adataival rendelkező, teljesen újszerű sportautót tervezzenek és mutassanak be. Az ötletet többek között a BMW által kifejlesztett plug-in-hibrid elektromos meghajtás szolgáltatta, ahol a BMW i3 dizájnnal szemben két elektromos motor és egy belsőégésű motor van kombinálva. A modell sorozatgyártása 2013 végétől indulhatott meg. A modell az első tengelyen BMW i8 elektromos meghajtással van ellátva, amelyhez az ötletet a BMW i3 dizájn szolgáltatta, ezt speciálisan a tanulmány kedvéért módosítottak, a teljesítményt pedig 104 kW-ig növelték. A második, kisebb elektromotor a hátsó tengelyen egy 6 fokozatú dupla kuplung meghajtóhoz van csatlakoztatva, és legfeljebb 25 kW teljesítményt nyújt. Ehhez jön egy TwinPower háromhengeres nagyteljesítményű belsőégésű motor turbó feltöltéssel és 1,5 l lökettérfogattal. Az aggregát már önmagában 300 Nm forgatónyomatékot és 120 kW teljesítményt biztosít. A BMW i8 ezzel a három különböző elvű meghajtó-kombinációval 262 kW összteljesítményt ér el, ami 250 km/h maximális sebességet és 4,8 másodperces gyorsulást biztosít 0 km/h-ról 100 km/h-ra. Nem kérdés, hogy ezeket a tulajdonságokat más sportautók is felmutatják – a BMW i8-as titka azonban a rendkívül alacsony fogyasztásban (2,7 l/100 km) és károsanyag-kibocsátásban (99 g CO2/ km) rejlik. Mindent figyelembe véve az i8-as egyetlen tankolással és akkumulátor feltöltéssel 700 km-es hatótávolsággal rendelkezik, ha pedig az elektromotorok nincsenek üzembe helyezve, a hatótávolság 650 km. Az elektromotorok energiájukat egy lítium-ion akkumulátorból nyerik, amelyet egyszerűen, hálózati csatlakozóra csatlakoztatva tölthetünk fel.

Ez biztosítja a BMW i8-as csúcstechnikáját

Az i8-as könnyű szerkezettel lett megtervezve, ami lehetővé tette a vezetési tulajdonságok és a fogyasztási adatok további javítását. Az első és hátsó motorok úgynevezett „energiaalagúttal” vannak egymással összekötve, amelyben egy nagyfeszültségű akkumulátor van elhelyezve. Így egyrészt a súlypont nagyon mélyre van helyezve, másrészt a terhelés a két tengelyen egyenletesen, optimálisan oszlik el. Még a tengelyek is a sportkocsikra jellemző nagyon alacsony módon lettek beépítve, ami elkerülhetővé teszi a meghajtó esetleges zavaró hatását a kormányműre.

Így néz ki a BMW i8-as

A BMW i8-as formatervezése különleges, amelyhez hasonlót még senki nem látott az utcán. A lapos, de egyúttal kerek forma, nagy ablakfelület, szárnyszerű lengőajtók olyan futurisztikus járműre emlékeztetnek, amelyet a filmekből ismerhetünk. Ehhez jönnek még az U-alakú teljes LED-fényszórók, az egészen a szélvédőig terjedő fekete V a motorháztetőn és a 3 dimenziósan kialakított levegőkivezető nyílások - a futurisztikus formatervezésnek köszönhetően a modell a holnap autójának előfutáraként jelenik meg. A dinamikus sportautó-megjelenés ellenére a BMW i8 kétszer két személy számára biztosít elegendő helyet és alkalmas egyszerű bevásárláshoz is.

Ez biztosítja a BMW i8-as komfortját

Habár a műszerfal, a levegőkivezető nyílások elrendezése és a belső tér kialakítása a BMW i3-as formatervezésére emlékeztet, ezek az elemek mégis egy lényegesen sportosabb megjelenést biztosítanak. A vezető mindent megtalál, ami manapság egyre inkább része a sorozatgyártásnak: ilyen például a start-stop funkció vagy az elektromos parkolófék. Ehhez jönnek a háromdimenziósan kialakított kijelzők, amelyek automatikusan, a vezetési helyzettől függően jelzik a legfontosabb információkat – ide tartozik természetesen a hátralévő hatósugár és hogy aktuálisan melyik az aktív meghajtó. Az utasteret a hosszasan elhelyezkedő akkumulátor kétfelé osztja, ezzel is kiemelve a jármű sportos jellegét.