Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
default-banner-l-01.jpg

BMW i8

BMW i8 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról BMW i8, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A BMW i8 a BMW dizájn autója. Az első „ BMW Vision Efficient Dynamics ” nevű tanulmány a 2009-es nemzetközi autókiállításon került bemutatásra, míg az átdolgozott BMW i8-at 2 évvel később, egy 2011-es hasonló kiállításon mutatta be a bajor autógyártó. Az ötlet az volt, hogy egy kisautó fogyasztási adataival rendelkező, teljesen újszerű sportautót tervezzenek és mutassanak be. Az ötletet többek között a BMW által kifejlesztett plug-in-hibrid elektromos meghajtás szolgáltatta, ahol a BMW i3 dizájnnal szemben két elektromos motor és egy belsőégésű motor van kombinálva. A modell sorozatgyártása 2013 végétől indulhatott meg. A modell az első tengelyen BMW i8 elektromos meghajtással van ellátva, amelyhez az ötletet a BMW i3 dizájn szolgáltatta, ezt speciálisan a tanulmány kedvéért módosítottak, a teljesítményt pedig 104 kW-ig növelték. A második, kisebb elektromotor a hátsó tengelyen egy 6 fokozatú dupla kuplung meghajtóhoz van csatlakoztatva, és legfeljebb 25 kW teljesítményt nyújt. Ehhez jön egy TwinPower háromhengeres nagyteljesítményű belsőégésű motor turbó feltöltéssel és 1,5 l lökettérfogattal. Az aggregát már önmagában 300 Nm forgatónyomatékot és 120 kW teljesítményt biztosít. A BMW i8 ezzel a három különböző elvű meghajtó-kombinációval 262 kW összteljesítményt ér el, ami 250 km/h maximális sebességet és 4,8 másodperces gyorsulást biztosít 0 km/h-ról 100 km/h-ra. Nem kérdés, hogy ezeket a tulajdonságokat más sportautók is felmutatják – a BMW i8-as titka azonban a rendkívül alacsony fogyasztásban (2,7 l/100 km) és károsanyag-kibocsátásban (99 g CO2/ km) rejlik. Mindent figyelembe véve az i8-as egyetlen tankolással és akkumulátor feltöltéssel 700 km-es hatótávolsággal rendelkezik, ha pedig az elektromotorok nincsenek üzembe helyezve, a hatótávolság 650 km. Az elektromotorok energiájukat egy lítium-ion akkumulátorból nyerik, amelyet egyszerűen, hálózati csatlakozóra csatlakoztatva tölthetünk fel.

Ez biztosítja a BMW i8-as csúcstechnikáját

Az i8-as könnyű szerkezettel lett megtervezve, ami lehetővé tette a vezetési tulajdonságok és a fogyasztási adatok további javítását. Az első és hátsó motorok úgynevezett „energiaalagúttal” vannak egymással összekötve, amelyben egy nagyfeszültségű akkumulátor van elhelyezve. Így egyrészt a súlypont nagyon mélyre van helyezve, másrészt a terhelés a két tengelyen egyenletesen, optimálisan oszlik el. Még a tengelyek is a sportkocsikra jellemző nagyon alacsony módon lettek beépítve, ami elkerülhetővé teszi a meghajtó esetleges zavaró hatását a kormányműre.

Így néz ki a BMW i8-as

A BMW i8-as formatervezése különleges, amelyhez hasonlót még senki nem látott az utcán. A lapos, de egyúttal kerek forma, nagy ablakfelület, szárnyszerű lengőajtók olyan futurisztikus járműre emlékeztetnek, amelyet a filmekből ismerhetünk. Ehhez jönnek még az U-alakú teljes LED-fényszórók, az egészen a szélvédőig terjedő fekete V a motorháztetőn és a 3 dimenziósan kialakított levegőkivezető nyílások - a futurisztikus formatervezésnek köszönhetően a modell a holnap autójának előfutáraként jelenik meg. A dinamikus sportautó-megjelenés ellenére a BMW i8 kétszer két személy számára biztosít elegendő helyet és alkalmas egyszerű bevásárláshoz is.

Ez biztosítja a BMW i8-as komfortját

Habár a műszerfal, a levegőkivezető nyílások elrendezése és a belső tér kialakítása a BMW i3-as formatervezésére emlékeztet, ezek az elemek mégis egy lényegesen sportosabb megjelenést biztosítanak. A vezető mindent megtalál, ami manapság egyre inkább része a sorozatgyártásnak: ilyen például a start-stop funkció vagy az elektromos parkolófék. Ehhez jönnek a háromdimenziósan kialakított kijelzők, amelyek automatikusan, a vezetési helyzettől függően jelzik a legfontosabb információkat – ide tartozik természetesen a hátralévő hatósugár és hogy aktuálisan melyik az aktív meghajtó. Az utasteret a hosszasan elhelyezkedő akkumulátor kétfelé osztja, ezzel is kiemelve a jármű sportos jellegét.