Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Online biztosítás kalkulátor – így köthetsz a legkönnyebben biztosítást az autódra

Amikor beülünk egy autóba, nem csak az a fontos, hogy annak műszaki állapota rendben legyen, és érvényes forgalmi engedéllyel rendelkezzen. Szükséges magunkat bebiztosítani olyan esetekre, amikor valami rosszul sül el: balesetet szenvedünk az autónkkal, vagy esetleg ellopja valaki a kedvencünket.

Ha időben gondoskodunk erről, akkor nem érhet minket az ehhez hasonló esetekben váratlan meglepetés. Az autóra vonatkozó biztosításoknak alapvetően négy fajtáját különböztetjük meg. Mi ezek közül leginkább kettőre fogunk fókuszálni, ugyanis a gépjármű utasainak a balesetbiztosítása vagy az autóban szállított vagyontárgyak biztosítása nem annyira a kocsira vonatkozik, mint annak „tartalmára”. Természetesen ezek is rendkívül hasznosak és fontosak lehetnek, így akit inkább az utasokra vagy a szállított tárgyakra vonatkozó biztosítás érdekel, rengeteg ajánlatot lelhet fel az interneten.

A biztosítások számunkra releváns első formája a gépjármű-biztosítás, mely leginkább casco néven lehet ismerős az autótulajdonosoknak, de a hétköznapi ember számára is. A casco tulajdonképpen a legkiterjedtebb módja a biztosításnak, hiszen ha valamilyen kár következik be a gépkocsiban, illetve ha azt eltulajdonítják, a kárt casco esetén automatikusan megtérítik, lopás esetén pedig fedezik az autó pótlásának összegét. Ebből következik természetesen az, hogy a kötelező gépjármű-biztosítással ellentétben a casco csak jóval borsosabb áron érhető el, de ha valamilyen casco szerződésre esett a választásunk a biztosítás megkötésekor, igazából nem kell félnünk, hogy autó nélkül maradunk, vagy hogy egy esetleges baleset esetén nekünk kell állni a károkat, a biztosító ugyanis mindent szó nélkül fedez, még akkor is, ha a baleset a saját hibánkból kifolyólag történt. Ez persze csak nagy általánosságban mondható el, hiszen többféle casco szerződés létezik, mely szerződéstől függően lehet részleges (például csak lopásra vagy törésre terjed ki), de nagyobb összegért teljes körű casco is igényelhető.

A második biztosítási módszer, melyet meg kell említenünk, a gépjármű-felelősségbiztosítás, melyet gyakran gfb-nek rövidítenek. Alapvetően abban különbözik a cascótól, hogy míg az előbbinél akkor is állja a biztosító a saját kárainkat, ha a baleset a mi hibánkból történt, utóbbi csak az általunk okozott kárra nyújt biztosítást. Ennek a biztosítási formának az alapja – a többihez hasonlóan – egy hárompólusú jogviszony, amelynek a három pólusa a károsult, a biztosított és a biztosító. A biztosító olyan mértékben állja az okozott kárt, ahogy az a szerződésben előre le lett fektetve. Bár a szabályozások országonként eltérnek, Magyarországon – sok más államhoz hasonlóan – nem kerülhet úgy forgalomba gépkocsi, hogy az ne rendelkezne kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással. Ez a biztosítási mód messze a legelterjedtebb, hiszen kötelezően meg kell kötni minden autóra, és az óriási kereslet miatt mi is pár mondatban bevezetnénk a fogalmat, ha valaki még nem hallott volna róla.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozó jogszabályokat 2017-ben egy 2009-es törvény szabja meg, mely szerint a gépjármű üzembentartója jogosult arra, hogy a szóban forgó tárgyra biztosítást kössön. 2010. január 1-től a megkötött szerződések már 1 évig érvényesek, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást tehát nem szabad automatikusnak venni, évente meg kell újítani. A biztosítókra egységes szabályok vonatkoznak, ez természetesen így van a kifizetett összeg határánál is: a tetszőlegesen választott biztosító személyi sérülések esetén 1.600 millió forintig, dologi károk esetén pedig 500 millió forintig téríti meg az okozott kár összegét. Többféle fizetési módszer létezik a biztosítás díjának a rendezésére, a legtöbb biztosítónál lehet választani negyedévente, félévente és évente történő fizetés közül is, melyet általában bankkártyával, de akár csekkel is lehet rendezni, ha valaki a klasszikus megoldások híve. A csekket érdemes a jármű forgalmi engedélyében tartani, így egy közúti ellenőrzés során is bármikor igazolható, hogy az autó biztosítva van. Bár a legutóbbi jogszabályok szerint a biztosítók tetszőleges időpontban változtathatják a tarifáikat, az ügyfeleiket minden esetben legkésőbb 60 nappal az ár megváltozása előtt értesíteni kell.

Az online biztosítás kalkulátorok azért jöttek létre, hogy megkönnyítsék annak a dolgát, aki biztosítást szeretne kötni az autójára. Ahelyett, hogy minden bank és biztosító kínálatát egyesével végig kellene nézni, majd elmenni a biztosítóhoz, és helyben megkötni a biztosítást, az egész folyamat csupán néhány kattintás alatt könnyen elintézhető otthonról. Ha egy internetes keresőbe bepötyögjük, hogy biztosítás kalkulátor, meglepve vesszük észre, hogy rengeteg találatot dobott ki a kereső. Az egyes bankoknak és biztosítóknak ugyanis megvan a saját oldaluk is, ha tudatosan, egy általunk választott biztosítónál szeretnénk biztosítást kötni. Néhány kalkulátor viszont a különböző biztosítók ajánlatait veti össze, így a nagy kutatómunkát megelőzve, egyetlen internetes oldalon választhatjuk ki a számunkra leginkább megfelelő ajánlatot.

Mindkét kalkulátor típus esetén teljesen egyértelműek a lépések, és azok is nyugodtan rászánhatják az időt, akik nem éreznek magukban semmiféle technológiai affinitást, hisz ezek a felületek általánosságban nagyon könnyen kezelhetők. A biztosítás megkötéséhez szükségünk lesz az iratainkra, illetve az autó forgalmi engedélyére, ugyanis számos olyan kérdést tesz fel a biztosító, melyet nagy valószínűséggel senki nem tud fejből. A gépjármű teljesítménye, az üzemben tartó lakhelye és életkora, illetve számos további faktor is szerepet játszik abban, hogy a biztosítás díja végül mekkorára fog rúgni, egy 18 éves sportautó tulajdonosnak például érthetően magasabb lesz a díja, mint annak, aki 40 éve vezet balesetmentesen autót. A fizetendő összegben szerepet játszik a bónusz besorolás is, mely kapcsolódhat a kármentességhez és a károkozáshoz is. A kármentességre vonatkozóan a „bonus malus” 10 fokozatát különböztetjük meg, a károkozással kapcsolatban pedig 4 különböző fokozat van. Ahogy múlik az idő, ha a biztosított balesetmentesen vezet, úgy fog feljebb lépni a bónusz ranglétrán, és úgy kell idővel egyre kevesebbet fizetnie.

Miután kidobta az internetes oldal az összeget, már nincs is más dolgunk, mint megkötni a biztosítást, és egy fizetési módot választani. Kártyás fizetés és csekken történő befizetés esetén sem kell félni, a biztosítás rögtön érvényes, erről a megkötéskor egy igazolást kapunk, melyet kinyomtatva már nincs is más dolgunk, csak beülni az autónkba, és élvezni a menetszél suhogását.

Minden cikk

Winterreifen Winter tire

Téligumi – ezeket kell tudni a legfontosabb téli kiegészítőről

Tanacsado · Autóipari technológia
All TWI on the tire - meaning

A nyári gumiról bővebben – avagy autós teendők, ha beköszönt a tavasz

Tanacsado · Autóipari technológia
All car seats cleaning

Belső értékek

Tanacsado · Autóipari technológia
Kevesebb megjelenítése