Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
dacia-l.jpg

Dacia

Aki egy igazán olcsó autót keres, előbb vagy utóbb szembetalálkozik a Dacia márkával. A román havasföldi autógyártó prioritása a gazdaságosság. A strapabíró gépjárművei nem oly kényelmesek, mint a német prémium márkák, de egyszerűen csak olcsók. Drága kiegészítőket és túláradó dizájnt nem a Daciánál kell keresni. Viszont mind a használt, mint az új autó kategóriában megéri a pénzét: Jobb autó kevesebb pénzért egyszerűen nem létezik. A dolog lényege: Olyan esetekben is, mikor a gépjárművek verhetetlenül olcsók, a sofőrnek néha engedményeket kell tennie. A vezetői kényelemre fektetett hangsúly nem a Dacia ismérve, a belső teret az egyszerű hatékonyság jellemzi. De mikor a kvintesszenciájára kerül sor egy modern kori autónak, kompromisszumnak nincs helye: A vezetési élmény piros betűs szó a Daciánál. Még használt autók esetén is a technika strapabíró, a megmunkálása még a másodkézből származó gépjárműveknek is elnyűhetetlen. Az autós szívek kedvence címre a Dacia nehezen pályázhat eséllyel, de a takarékosak megtalálják a praktikus és minden nap bevethető járgányukat a román gyártónál.

Ezek a Dacia modellek nagyon kedveltek használt autóként

Hogy mekkora komfort érzetet nyújt használt autóként egy Dacia modell, az attól függ milyen kiszereléssel lesz megvásárolva. Sok extra egyébként se elérhető. De egyes modellekben, mint a Duster és Sandero esetében akad némi. A Daciák magas értékállóságról tesznek tanúbizonyságot. A prémium márkákkal ellentétben a Dacia még használt autóként se igazán veszít az értékéből. Az indok: A Renault anyavállalat román leányvállalata a bevált technológiák alkalmazásának úttörője. A járművek nem fognak innovációs versenyeken címeket elhódítani, de nem is kell, mivel arra lettek tervezve a modellek, hogy a mindennapi országúti, autópálya és városi közlekedésben megállja a helyét. Bemutatunk 3 modellt a Daciától, olyanokat, amelyek használt autóként ugyanúgy meggyőzők, mint újan.

Dacia

Dacia Duster : A Duster modell a Dacia SUV osztályú kocsija, amely 20110-ben került a piacokra. A karosszéria a B0 Renault platformon alapul, amelyet hat évvel korábban a Renault Cliora fejlesztettek ki. Egyébként Ukrajnában, Oroszországban és a Közel-keleten a Dustert a gyártó saját márkanéven forgalmazza. 2013/14-ben ráncfelvarráson esett át a Dacia Duster. Azóta az ESP a széria alapfelszerelése. A motorválaszték egyértelmű: A benzines 105 és 125 LE, a dízel 86 és 110 LE változatban kaphatók. A Duster opcionálisan rendelhető összkerékmeghajtással is. A német motorsport média a Dacia Duster modellt Németország legolcsóbb SUV modelljének választotta. Új autóként annyiba kerül ez a Dacia, mint a konkurencia használt autói.

Dacia

Dacia Sandero : A középkategóriás Dacia először 2008-ban gördült le a szalagról és azóta már (2012 óta) a második generáció koptatja az utakat. Generáció a piacokon. Brazíliában, a Renault művekben fejlesztették ki a Sandero modellt, de közép- és nyugat-európai piacokra Romániában csavarozzák össze. A benzines modell motorteljesítménye 75 és 105 LE között változik és a dízel 68 és 105 LE teljesítményt kínál. Ahogy a Duster, úgy a Dacia Sandero is a Clio platformján alapul. A 2. generáció a bevált Renault benzines motorok mellett Common-rail direktbefecskendezésű dízelmotorokat is kínál. Sőt, még egy változat folyékony LPG gázzal is kapható. Aki több helyet akar a lábainak, annak ajánlott a Sandero Stepway verziója. Maximális kényelem a presztízs felszereltségű modelleknél: A klíma és fűthető külső tükrök mellett még egy picike luxust is kínál: bőrkormány.

Dacia

Dacia Lodgy : A kompakt kisteherautó a jármű modellflottában az, amely a nagycsaládosok legjobb barátja lehet a jövőben. 2012 óta kínál a Dacia Lodgy helyet akár 7 főnek. Az óriási beltér a modell nevében is kifejezésre jut: az angol Lodge szó falusi házikót jelent. A Dacia kisteherautója szintén ár-bestseller a használt autó kategóriában. A kompakt vanok megegyező kilométeróra állásnál a német konkurenciáktól gyakran a duplájába kerülnek. Habár sajnos a Lodgy modellben a név ellenére nem olyan kellemes. De nem is kell annak lennie, ugyanis ez a Dacia inkább szimbolizálja a dolgos méhet, mint a királynőt a kaptárban. Az aktuális modelleknél 3 benzines motor és egy dízel meghajtású választható. A direktbefecskendezésű turbó benzinmotor az autópályára történő felhajtáskor enyhe mosolyt csalhat a családfő arcára.

Dacia gépjármű: A római múlttól Románia eljutott a nemzetközi jövőképig

A román autógyártót 1952-ben alapították Uzina de Autoturisme Pitesti (UAP) néven, amelynek jelentése pusztán Pitesti Autómotor Gyártó. Az UAP a kezdeti időkben egy tehergépkocsi gyártó beszállítója volt. De az 1960-as évek közepén a gyár korszerűsítésen esett át és egy teljesen működő autógyártó üzemet építenek fel. Már akkor se nagyon törődött a Renault a Kelet-Nyugat szembenállásával és beszállt, mint segítőkész partner. Mikor 1968-ban a Prágai Tavasz befejeződött a hidegben, az első Dacia a Renault 8 licencverziója alapján legurult a szalagról. A márkanév nem véletlenül emlékeztet a románok történelmére, amely terület a Római Birodalom része volt. A Dák provincia - latinul: Dákia - Kr. U. 2. században hozzávetőleg ott terült el, ahol ma a Román állal, leszámítva Erdélyt persze. 1978-Ban véget ért az együttműködés a Renault-tal. De mindenesetre számtalan jármű készült a francia modellek alapján a Daciánál. 2004-ig Pitestiben kereken 2 millió Dacia 1300-ast gyártottak. A román népautónak is nevezik és a Renault 12-esen alapul, amit az 1970-es években fejlesztettek ki és gyártottak.

Az 1990-es évek átmeneti korszakában a Dacia összeomlott. Egy laza együttműködés a Peugeot gyártóval, amely a Dacia Nova modellhez vezetett rosszul végződött. A 90-es évek végén a Renault együttműködés újra szorosabbá vált. A franciák 1999-ben megszerezték a többségi tulajdonát a román autógyártónak. A motorokat először korszerű szelepvezérléssel látták el és a Dacia először kezdett el dízelmeghajtású modelleket kínálni. A következő években enyhén sikeres járműveket vezettek be és építették ki mellé a gyártási kapacitást, ilyenek voltak a pickupok. Mialatt a legtöbb Nyugati és Közép-Európai gyártó a 2008-as pénzügyi válság következtében megszenvedte a követő éveket, de nem úgy a Dacia, amely szárnyalni kezdett. Új modellek, mint a Dacia Dokker kerültek a piacra Az alacsony új autó árakkal, amellyel a Dacia még a használt autókat is veri, sikeresen pozicionálta magát a cég mint Economy gépjármű gyártó.

A Dacia titka: Akár új vagy használt – sok autó kevés pénzért

Ma a Dacia a Renault 100% tulajdonú leányvállalata. A hátrányai a kelet-nyugati együttműködésnek. A járművek mostanságra már csak igen korlátozott mértékben készülnek Romániában, a Renault további gyártóegységei Moszkvában, Marokkóban, Kolumbiában és Iránban találhatók. Ugyanakkor: Dacia egy sikeres márka , Európában évek óta növekedik az eladási szám. Az új koncepciókkal, mint a Stepway-sorozattal nagyobb vevőkört képesek elérni. A Crossover modell Dacia Sandero Stepway és Dacia Dokker Stepway nem csak rusztikus offroad dizájnról tanúskodik, de bizonyíték, hogy a Dacia nem egyenlő az olcsósággal. A titánium optika, egyedi festés, klíma és tempómat a Stepway modelleket harmonikus Dacia változatokká varázsolja. Sok autó olcsón, így szól a Dacia üzleti szlogen – legyen szó használt kocsiról vagy új autóról.

Aktuális modellek a Daciától, amelyek már használtként is elérhetők

Járműosztály Modell Gyártási Év Jellemzői
Kompakt osztály Dacia Sandero 2012 óta (2. generáció) A Renault Clio alapján (4. generáció), először ajánl szabvány ESP-t és szervokormányt, a modell változat Stepway nagyobb földtől való távolsággal.
Kompakt osztály Dacia Logan 2012 óta (2. generáció) Szedán csak Spanyolországban és Portugáliában elérhető, kombiként Logan MCV forgalmazva.
SUV Dacia Duster 2010 óta B platformon alapul, amit a Nissan szabványosított. Sok alkatrész az idősebb Renault Clio és Megane sorozatból, mialatt a motorok a Renault Scenic modellből valók.
Kompaktvan Dacia Lodgy 2012 óta A B platformon alapul amit a Renault-Nissan szövetség jegyez. Tangierben, Marokkóban gyártják az európai és afrikai piacokra.
Emelt tetejű kombi Dacia Dokker 2012 óta A Dacia Lodgy modellen alapul és Tangierben, Marokkóban gyártják. A név az angol dokkmunkásról (kikötői munkásról) eredeztethető.