Használt Lancia keresése az AutoScout24 oldalon

Lancia

A mérnöki munka tette a Lanciát Olaszország második legfontosabb autógyártójává

Egy alumínium motorblokk öntvény, szabványos V6 motorok, a luxusautók legfontosabb technikai jellemzői, melyeket a gyártók szivesen ötvöznek a legmodernebb high-tech fejlesztésekkel. Ehhez jön a könnyűszerkezetes V6 motor 1954-ben, mely a Lancia Aurelia világpremierje volt. Ezek voltak azok az áttörések, melyekkel az 1906-ban alapított olasz Lancia gyártó Olaszország második legfontosabb autógyártójává nőtte ki magát, még mielőtt 1969-ben a piacvezető Fiat átvette volna.

A Lancia márka sportos imázsa

Húsz éven át kínálta a Lancia az olyan modelljeit, mint a Lancia Flaminia, Flavia és Fulvia modellek, s az 1970-es és 1980-as években a Lancia Gamma, Prisma és Thema modellekkel szintén egy széles spektrumú termékpalettát mutatott be a sokféle vonzó, főként nagy teljesítményű autóval, melyek a felső középosztály számára készült szedánok, kabriók és kupék voltak. A sportos imázsnak köszönhetően a Lancia nagy sikeresket ért el a ralli versenyeken is az általuk létrehozott versenyautó-változatokkal, mint például a Lancia Beta és Lancia Delta modellekkel, amelyek a valaha létezett két legsikeresebb ralli autó modellé nőtték ki magukat. Az elbűvölő sporttörténetről a Fiat döntött az 1980-as években, amikor új márkaként megjelent az Alfa Romeo, mely átvette a Lancia helyét a sportkocsik világában.

Átrendeződés a Lancia márkánál, méghozzá a magas tervezési szabványok tekintetében

A márka hagyományaiban is átrendeződött, ami a görög ábécé megjelölésű modelleket illette. A kényelem, a családiasság és egy átlagon felüli alapfelszerelés jellemzi a Lancia új autóit az 1990-es években. A középkategóriás autók sorozatában, a Lancia Delta, a Kappa, a Dedra vagy ezek utódja, a Lancia Lybra esetén mindenekelőtt nagyra értékelték a high-end funkciókat, mint például az Alcantara bőr ülések, amelyek a márka egyik legsikeresebb és legelismertebb modelljévé tették a Lancia legkisebb járműveit. És ez elsősorban a merész dizájnnak volt köszönhető. A Lancia Y, mely az olasz dizájner Enrico Fumina nevéhez fűződik, megalapozta a Lancia hírnevét, mint a gyártó dizájnorientált autója.

A Lancia egyénre szabta a modelljeit

A 21. század fordulóján a Lancia elindított egy kezdeményezést, mely igazodik az avantgárd olasz autógyártás nagy hagyományához. A ferde fényszórókkal, a nagy trapéz alakú hűtőráccsal és a magasra állított index-, illetve a szűk hátsó lámpával a Lancia olyan arcot mutat, mely magas felismerési értékeket produkál az utcán. A kéttónusú lakkozás a Lancia Ypsilon modelljén vagy az egyterű Lancia Musa egyaránt az okos tervezési ötletekről tanúskodnak, csakúgy mint a műszerfal - többek között ezek voltak az új jellemzői a Lancia gyárnak. A tömegautók egyénre szabása volt a fejlesztők vezérelve. Így a Lancia vásárlók csaknem 100 különböző lakkozás közül választhatják ki kedvencüket. Később az anyavállalat, a Fiat is átvette ezt a markáns egyénre szabhatósági stratégiát, és alkalmazta is a Fiat 500 retro modelljén, méghozzá meglehetősen nagy sikerrel. A Lancia modelljei kívül-belül extravagánsak

Az extravagáns dizájn a kidolgozott belső térben is megjelenik a 2002-ben megjelent Lancia Thesis modelljénél, mely a felső középosztályt helyezte előtérbe. Németországban is folytatódott a stratégia, mely az igazi egyéniségek számára kínált autókat, ám a Lancia Thesis 2007-ben alig 100 vásárlót nyert meg. A felső árkategóriában a Lancia érvényesíteni tudta kisautója, az Ypsilon modell értékesítési stratégiáját, ám sokkal kisebb sikert ért el. Pontosan ez a siker volt az, amit az olaszok a 2008-ban bemutatott Lancia Delta modelljétől vártak. Az egyterű jármű alapjául a Fiat Bravo modell is szolgált, már kétféle benzines változatban és három dízeles változatban volt elérhető, melyek már teljesítették az Euro5 szabvány.