Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
alfa-romeo-giulia

Alfa Romeo

A milánói székhelyű Alfa Romeo autógyár leginkább az olasz hagyományokat képviseli: a vállalat 1906-ban jött létre Portellóban, észak-nyugat Milánóban, a francia Alexandre Darracq jóvoltából, és egészen 1919-ig csak A.L.F.A.-nak hívták (ennek rövidítéseként: "Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili"). Később a dél-olasz Nicola Romeo vette át a vállalat irányítását, mely a végső névváltoztatást is erdményezte "Alfa Romeo" névre.

Ebben az időben különösen nagy sikereik voltak, főként a finom limuzinok termelésében, ám a motorsport területén is megállták a helyüket: 1925-ben Conte Brilli Peri egy Alfa Romeo P2 volánja mögött nyert világbajnokságot - a kocsi idővel összehasonlíthatatlanul erősebb lett, mintegy 103 kW/140 LE teljesítményre volt képes. Ezt követően több üzem is nyílt Olaszország több városában, az Alfa Romeo az egyik legsikeresebb autógyárrá fejlődött Olaszországban. A második világháborúig az autó elnyerte mai napig jellegzetes formáját, illetve napjainkig csak kissé modernizált logóját (mely tartalmazza Milánó címerét, emlékeztetve a régi észak-olasz nemesi családra), ráadásul külföldön is nagy érdeklődésre tett szert.

Az 1950-es években végül megkezdődött bizonyos modellek sorozatgyártása is. Itt már nem csak a felsőkategória kizárólag luxus autóiról volt szó. A tetszetős és sportos szedánok is fejlődtek, voltak ugyanakkor olyan modellek is, melyek a közönség széles körében is megfizethetők voltak - ezek a funkciók még mindg jellemzőek voltak az Alfa Romeo modelljeire.

Az 50-es és 60-as évek számos modellje ma már a klasszikus autók közé tartozik, a középosztály szedánjait, az Alfa Giuliát és utódját, az Alfa Giulietta modelljét is a klasszikusok közé sorolják - ez a két modell nem utolsósorban a biztonsági technológia és a tervezés szempontjából is megfelel a szabványoknak. A 70-es és 80-as években a milánói székhelyű cég hírneve eljutott a dél-olasz Arese Afasud üzembe is, ahol a kivitelezés hiányos volt és az egész társaság léte egyre inkább kiszolgáltatottabb vált, míg 1986-ban a Fiat fel nem vásárolta az Alfa Romeót, melyet napjainkban önálló üzleti egységként kezel. Ezáltal a gyártási minőség ismét javult, a Fiattal a háta mögött pedig az Alfa Romeo új fejlesztési lehetőségeket is kapott, továbbá a tömegtermelés által az ára is változott, illetve közös platformokat alkalmaz a Fiat modellekkel.

Jelenleg műszakilag és esztétikailag is hozzájárul a legújabb modellekhez, mint az Alfa 156 és a 2005 végén bemutatott Alfa 159 modellhez. Az előbbi számos nyemzetközi díjat is nyert.

Az elmúlt évek Alfa Romeo modellsorozatának autói természetesen különböző motorváltozattal is kaphatók - így például az Alfa 159 választható benzinmotorral (fogyasztása nagyjából 8 l/100 km) és 129 kW/175 LE dízelmotorral is. További lehetőségek is rendelkezésre állnak: például az Alfa 159 kapható kombi változatban is. A valamivel kisebb, ám feltörekvő Alfa 149 választható háromajtós és ötajtós változatban is.

Az Alfa 166
Ezen kívül a "tiszta" sportautók területén, a két- vagy négyüléses kocsik tekintetében is sokat kínál az Alfa Romeo. A ventilátor elsőként azAlfa Spider modelljében bizonyult hasznosnak, amely egy klasszikus karcsú karosszériát kapott. 1966-ban megindul a Spider sorozatgyártása, ez folytatódott egészen a 90-es évekig. A legerőteljesebb, jelenleg gyártott modell 191 kW/240 LE teljesítményre képes, így akár 250 km/h sebességgel is képes száguldani. Egyfajta örökségként az Alfa Spider, az Alfa GT és az Alfa Brera igazi sportos vezetési élményt nyújtanak a rugózás által.

Az idei Genfi Autószalonon az Alfa Romeo bemutatta a 8C Competizione Spider modelljét, mely a tavaly bevezetett 331 kW/450 LE teljesítményű szuperkocsi kabrió változata. Csakúgy mint a kupét, egy 4,7 literes, V8-as motor hajtja.