Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
rover-75-l-01.jpg

Rover 75

Rover 75 áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Rover 75, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

A közúti- és sporthaszonjárművek (SUV) modelljeire specializálódott Land Rover márka a brit hagyományos autógyártó, a Rover bábja volt az 1970-es évek óta a sziget autóiparát sújtó válság során. A Rover MG leányvállalata, a Roadster hosszú időn át jelllemző képviselője volt az osztálynak és Európa-szerte voltak lelkes támogatói a kis kétülésesnek. A saját név alatt értékesített szedánok által azonban a Rover Nagy-Britannián kívül valamivel kevesebb figyelmet kapott. A Rover 600 és 800 az 1990-es években mintegy hiánypótlóként jelentek meg. 1994-ben a BMW gyár megvásárolta, remélve, hogy a Rover mérnökei a német rezsim alatt képesek leszneka 600-as sorozat egy kortárs utódját létrehozni. A fordulat 1998-ban állt be, amikor is bemutatták a Rover 75 modelljét, először szedánként, melynek retro dizájnja emlékeztetett a klasszikus brit autók erényeire. A Rover számításai: bizonyos stilisztikai hasonlóságú modelleket a prémium Jaguar márka is bemutatott új szedánjával, ám ez olcsóbb alternatíva volt.

A Rover 75 benzines változatai

A Rover 75 képviselte a Rover saját fejlesztését, ám a motortechnológiából és dízelmodellekből a bajor márka tulajdonosa részesült. Ezek az átalakított Rover szedánok a maguk 2,0 literes turbódízel motorjaikkal már hasonlítottak a Land Rover Freelander modelljeihez és a BMW középkategóriás sorozatához. A Rover 75 motorjának teljesítménye 85 kW (116 LE) volt. Három benzines verzió állt rendelkezésre, melybe Rover-motort építettek. Belépő modellként választható volt egy motor 1,8 literes hengerűrtartalommmal, mely 88 kW (120 LE) teljesítményre volt képes, illetve egy nagyobb 2,0 literes motorral, melynek teljesítménye 110 kW (150 LE). A V6-csúcsmodell 2,5 literes hengerűrtartalomal 130 kW (177 LE) teljesítményre volt képes és a Rover modelljeit akár 220 km/h sebességre is képes volt felgyorsítani. 2003-ban bemutatták az új V8-as csúcsmodellt 4,6 literes hengerűrtartalommal, mint az új Rover-tulajdonos, a Ford programjának benzines tagját. Ebben a változatban a Rover 75 194 kW (264 LE) teljesítményre volt képes és 243 km/h sebességre gyorsult.

2001-ben a Rover 75 sorozat programja kiegészült egy kombival is

2001-ben a gyártó befejezte a modellkínálat bővítését, mégpedig egy kombi modellel, mely Rover 75 Tourer néven futott, ám azonos motorral volt elérhető. 2004-ben a Rover 75 mindkét karosszériaváltozatán egy ráncfelvarrást hajtottak végre, melynek eredményeként változtattak az első dizájnon, mely összességében kevésbé orientálódott a retro stílusra. Újdonsága a két turbódízeles motor 96 kW (130 LE) és 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, mégpedig 1,8 literes motorral, ami az addigi 2,0 literes motort váltotta fel. Váltóként egy manuális ötsebességes sebességváltó és egy ötsebességes automata sebességváltó állt rendelkezésre. Szedán és kombi modelleket kínáltak felszereltség szerint Classic, Club, Connoisseur és Contemporary változatban. A Rover 75 Vanden Plas szedánja egy hosszú tengelytávú változatként jelent meg a piacon. A Rover vállalatát a csőd 2005-ben érte el, és miután a kínai SAIC megvásárolta azt, lassan a termelés is leállt Európában. A modell Roewe 750 néven alatt fut 2006 óta és Kínában továbbra is gyártják.