Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
jeep-renegade-l-01.jpg

Jeep Renegade

Jeep Renegade áttekintés

Átfogó áttekintést talál az autóról Jeep Renegade, beleértve a legfontosabb jellemzők részleteit, a motort, a felszerelést és egyéb hasznos információkat az autómodellről. Olvass tovább

Új ettől:
Használt ettől:
*Az elmúlt hónap legalacsonyabb ára az AutoScout24-en

Amikor az olasz Fiat autógyártó a 2009-es évben bejelentette döntését, hogy az amerikai Chrysler gyártó részvényeiből vásároljon és később ezt a részesedést teljes átvétellé formálja, akkor sok piaci megfigyelő biztos volt abban, hogy emögött a stratégia mögött az rejlett, hogy az észak-amerikai piacokat megnyissa a vállalat olasz márkái számára. Így főként a sportos beállítottságú, az USA-ban és Kanadában sokáig bemutatásra nem kerülő Alfa Romeo leánymárkát lehetett volna nemzetközileg pozicionálni. Viszont Sergio Marchionne Fiat főnöknek a 2014-es évben történt, két vállalat közötti fuzionálást követően teljesen más tervei voltak. Ahelyett, hogy saját hagyományos márkáit helyezné középpontba, inkább a szinergia-effektusban bízott, mely a közös, eddig létező vagy újonnan kifejlesztett platformok használatára épül. Egyrészt, az amerikaiak által már sikeresen bevezetett Lancia modellek a Fiat címke alatt már eljutottak az európai kereskedésekbe. Másrészt, az olaszok rendelkezésre bocsátottak építési platformokat, melyeket a kompakt Chrysler modellek számára tudtak felhasználni. Mindeközben egy nemzetközi csapat kidolgozott a Chrysler márkához tartozó Jeep számára egy Renegade névvel ellátott kis méretű terepjárót, melynek új, belépő modellként a Jeepet pozícióba kellett volna hoznia és mely az amerikai offroad specialista hírnevéből tudott volna profitálni. A Rendegade-et a 2014-es gyártási évben vezették be a piacokra, és ez volt az első Jeep jármű, mely Fiat technikákkal készült.

A Jeep Renegade technikai komponensekben osztozik a Fiat 500-as X változatával

A Jeep Renegade építésének technológiai alapjait a kis méretű terepjáró bevezetése előtt pár hónappal piacra bevezetett Fiat 500-as hosszú változata szolgáltatta, mely Fiat 500L néven a Renegade-del együtt ment volna végig a futószalagokon. A közös építési platform ellenére a Jeep saját fellépést kapott, mely a történelmi amerikai márkára az 1940-es években jellemző, az első Willy MB katonai járműveknél megismert tipikus formai ismertetőjelek felé orientálódott. Az intelligens, kapcsolható négykerékmeghajtás és különböző komfort tartozékok viszont egyidejűleg tisztázták, hogy a Jeep a Renegade-del a kompakt terepjárók osztályában a modern sportos haszonjárművek (SUV) mindennapi használhatóságát akarták középpontba helyezni.

A Renegade a Jeepre jellemző formatervezéssel állt elő

Az, hogy a Jeep Renegade Fiat géneket hordozott magában, a SUV igényű offroaderren nem látszott meg. A legendás terepjáró márka belépő modelljeként a tervezők egy olyan formatervezést alakítottak ki, mely sok Jeepre tipikus ismertetőjellel tűnt ki. Így ez a kompromisszummentesen doboz alakú karosszériával tervezett Renegade a Jeepekre karakterisztikus magas hűtőráccsal állt elő, melyeket hét függőleges nyílás és két kerek fényszóró jellemzett. A nagy Jeep terepjárókra jellemző négyzet alakú kerékházakról sem kellett a márka legkisebb modelljénél lemondani. Ehhez jött egy magasan beállított elülső lökhárító, kis köténnyel, mely a terepre alkalmas lejtőszögért volt felelős. Ugyanezt a célt teljesítette a hátsó részen elhelyezett aláfutásgátlás, melynek rakodótere egy nagy fedéllel volt elérhető. A hátsó oldal különlegessége, hogy a csillagalakban elhelyezett, négyzet alakú lámpák a Renegade-et különleges fényben mutatták, így a részletekre is nagyobb figyelmet tudtak vonzani. Hasonló volt érvényben a tolótetős modellre, mely a kis Jeepnél két elemmel lett tervezve, melyek teljesen kivehetőek és a csomagtérben elhelyezhetőek voltak. Így a kabrió érzés még az ötajtós verzió hátső utasai számára is érezhető volt, s a modell ezzel a mobiltető konstrukcióval a legendás ponyvatetős Jeepre emlékeztetett.

A Jeep a Renegade-et városi bevetési profilú terepjáróként valósítja meg

Még akkor is, ha a Jeep márka hagyományosan olyan modellekre koncentrált, melyek az igazi terepjárók tulajdonságaival álltak elő, az amerikaiak tisztában voltak azzal, hogy a Jeep mindennapos bevetési profilja teljesen más követelményeknek kell, hogy megfeleljen. Így a kompakt Jeep fejlesztési munkáinak előzetes terve az volt, hogy a városi alkalmasságot az offroad képességgel kössék össze. Így a Rendegade-et az alapkiadásában mindenképpen hagyományos elülső meghajtással kellett kiadni. A négykerékmeghajtásról a márka stratégái viszont a belépő modellnél sem akartak teljesen lemondani. Így kialakítottak egy spórolási technikát a négykerékmeghajtású változatok számára, melynél a négy kerékre való maghajtás csak akkor kapcsolódott be, amikor ez a tapadás miatt szükséges volt. Ezen kívül a kis Jeepnél különböző vezetési programok közül lehetett választani, melyek különböző felszínekre, mint a homok, sár, vagy hóra tekintettel voltak állíthatóak, kivéve, ha nem az automata beállítást választottuk. Az intelligens négykerékmeghajtás előnye volt, hogy a Renegade fogyasztását egy folyamatosan négykerékkel hajtott járműhöz képest - főleg lakott területen belül - csökkenteni lehetett.

A Jeep Renegade dízel- és benzinmotorizálásai

A Renegade motorizálásánál a tervezők a Fiat anyavállalat gépezetihez nyúltak vissza, mely a Jeep belépő modelljének a MultiJet dízelét adta kölcsön. 2,0 literes lökettérfogatú önindítósak kerültek bevetésre, melyek az elülső meghajtású alapváltozatnak 88 kW-os (120 LE) teljesítményt adtak kölcsön és 4,6 literes (120 g/km CO2) átlagos fogyasztást tudtak felmutatni. Ezen túl a Jeep a Renegade-et 103 (140 LE) és 125 kW-os (170 LE) dízelként is kínálta, melyek a próbavezetések során 5,1 liter és 5,9 liter dízelt fogyasztottak. A széndioxid-kibocsátás 134 g/km és 155 g/km-es értékek között mozgott. 1,4 liter lökettérfogatú benzinesként a Renegade két különböző teljesítményszinttel, 103 kW-tól (140 LE) 125 kW-ig (170 LE) állt programban. Itt a fogyasztás a kombinált működésben 6,0 és 6,9 liter között mozgott, ami 140 és 160 g/km-es széndioxid értékeknek felelt meg. A legkisebb dízel kivételével az összes motor megfelelt az Euro 6 normának. A hajtómű választásának különlegessége: a négykerékmeghajtású változatoknál a sorozatgyártásban meglévő manuális hatsebességes váltó mellett egy választható, kilenc fokozatú, automata hajtómű is kapható volt.

A Jeep Renegade négy felszereltségváltozatban kapható

A Jeep a belépő modellnél négy különböző változattal állt elő, melyek felszereltségben és terepalkalmasságban különböztek. Offroader bevetésre a Renegade Trailhawk lett optimalizálva, mely magasabb hasmagassággal, speciális lökhárítóval valamint megerősített aláfutásgátlással volt felszerelve. A Limited és a Longitude változatok elsősorban a beépített komfort tartozékok és asszisztens rendszerek terjedelmében különböztek, melyhez a teljes felszereltségben parkolási asszisztens, sebességtartó automatikás Cruise Control és automata sávtartó rendszer tartoztak. A belépő változatban a Jeep a városi offroadert Renegade Sport néven vitte piacra.