Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Akkumulátor beszerelés lépésről lépésre

Előfordulhat, hogy autónk a hidegben nem indul, és ilyenkor az akkumulátor a ludas. De nemcsak télen, hanem általában, amikor egy autó nem indul, valószínűleg az akkumulátor az első dolog, amire érdemes ránézni.

Külön cikkben foglalkozunk az akkumulátor cseréjével, hogy mikor esedékes az, és milyen akksit érdemes venni, ebben a bejegyzésben viszont konkrétan a beszerelésre, mint műveletre fogunk fókuszálni, és lépésről lépésre átvesszük a folyamatot. Hiszen az átlagos felhasználó szerencséje, hogy ez a művelet nagyobb hozzáértés nélkül elvégezhető, ha egy-két dologra odafigyelünk, és gyakorlatilag percek alatt elvégezhető egy akkumulátor cseréje.

Hogyan cseréljem az akksit az autóban?

Ha teljesen biztosak vagyunk abban, hogy az autó akksiját cserélni kell, először a megfelelő akkumulátor beszerzésével kell foglalkoznunk. A legjobb természetesen az, ha gyári akkumulátort vásárolunk, de mindenképp figyelembe kell venni a gyári paramétereket, melyet akár a gépkocsi felhasználói útmutatójában is megtalálhatunk. Ez azért fontos, mert az adott érték alatti akkumulátorral az autó nem fog elindulni.

A csere első lépéseként felnyitjuk a motorháztetőt, és megkeressük az akksi helyét ott. Ez általában egyértelműen látható, esetleg az fordulhat elő az esetek nagy részében, hogy az akkumulátort egy fedő takarja, így védve azt a külső hatásoktól. Ha megvan, és a fedőjét is leszedtük róla, akkor távolítsuk el a negatív sarut az akkumulátorról. A rövidzár elkerülése érdekében mindig a negatív pólus eltávolításával kezdjük, ha szükségünk van rá, ebben segítségünkre lehet egy csavarkulcs vagy egy fogó is. A negatív saru eltávolítása után jöhet a pozitív, tehát a „+” jellel jelölt saru, távolítsuk el ezt is. A tartókonzol kicsavarozása a következő lépés, ezt követően már magát az akksit is ki tudjuk venni helyéről. Ezután helyezzük be az új akksit, melynek jó esetben tökéletesen illeszkednie kell, persze csak akkor, ha a megfelelő típust választottuk. A folyamatot értelemszerűen most fordítva kell elvégezni, tehát ezután jöhet az akksi visszacsavarozása, majd a saruk megtisztítása, amelyhez használhatunk smirglit vagy drótkefét is. Először a pozitív sarut csatlakoztassuk az akksihoz, majd csavarral erősítsük oda, és a védőkupakok is kerüljenek vissza a helyükre, amennyiben vannak. Ha a negatív sarut is a helyére illesztettük, és annak a védőkupakját is visszaraktuk, akkor már nincs is más dolgunk, mint lecsukni a motorháztetőt, és beülni a vezetőülésbe. A kocsi rövid tesztelése következik: ha jól végeztük el a munkafolyamatot, akkor az autónak rögtön indulnia kell, amennyiben nem, akkor nézzük meg, hogy mindent jól csináltunk-e, ellenőrizzük, hogy jól vannak-e csatlakoztatva a saruk, és ügyeljünk arra is, hogy azok kellőképp meg legyenek tisztítva. Amennyiben valami még mindig nem stimmel, kérjük ki egy szakértő véleményét.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése