Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Autófényezés – a javítás menete

Akinek van autója, tisztában van vele, hogy kedvencének nemcsak a műszaki állapotára kell odafigyelnie, hanem hogy esztétikailag is teljesen rendben legyen a kocsi.

Hiszen az igazi autórajongókat valószínűleg nem kicsit bosszantja, ha a karosszériával valami nincs rendben, legyen szó karcolásról, horpadásról, ne adj’ isten, törésről. A legnagyobb probléma a karosszériával kapcsolatban az, hogy nehezen javítható, és a szakembereket alkalmazó műhelyeknél gyakran óriási pénzösszeget kell otthagyni, hogy újra tökéletes állapotban tündökölhessen gépkocsink. A DIY-megoldások hívei számára sajnos van egy rossz hírünk: a legtöbb, fényezéssel kapcsolatos művelet otthon nem elvégezhető, illetve csak akkor, ha az ember megfelelő műhellyel és eszközökkel rendelkezik, de valljuk be őszintén, ezeket egy átlagos háztartásban nem fogjuk megtalálni. Ha tehát úgy döntünk, hogy egy fényező műhelybe visszük a kocsinkat, elvárhatjuk azt, hogy a borsos ár kifizetésekor gyönyörű állapotban lévő autónkra alig ismerjünk rá. De azt talán kevesebben tudják, hogy mi történik pontosan, amikor a szakikat megbízzuk ennek a folyamatnak az elvégzésével, hogy mi is történik a színfalak mögött.

Bár általános fényezési módszerről nem lehet beszélni, hiszen sokféle különböző technológia létezik, melyek közül a személyes preferenciái alapján választhat az autószerelő kolléga. Ez természetesen attól is függ, hogy milyen mértékű a sérülés a karosszérián. A folyamat minden esetben egy állapotfelméréssel kezdődik, ezután tudnak a szakemberek pontosabb információt adni arról, hogy milyen karosszéria munkára és fényezésre van szükség. A felek megbeszélik a művelet árát is, tehát még ilyenkor is nyugodtan lehet úgy dönteni, hogy mégse vágunk bele a folyamatba. A javítás során a szerelők minden olyan elemet eltávolítanak az autóról, ami útban van, tehát a díszléceket, a kilincseket, a lökhárítókat, de még az ablaküveget is. Ezután következik a karosszéria előkészítése, csiszolása és alapozása, majd utolsó lépésként jöhet az autó tényleges fényezése. Általában elég kétszer átfújni egy autót a kívánt színnel, de a nem megfelelően takaró színek esetében az is lehet, hogy a karosszériára háromszor, vagy négyszer fel kell vinni a színt.

Nagyobb, mélyebb sérüléseknél valószínűleg már a fényezés se fogja megoldani a problémát, és az egész elemet cserélni kell. Ennek az ára függ a sérült elemtől is, de aki nem ragaszkodik vadonatúj alkatrészhez, a bontókból már viszonylag jutányos áron ki lehet hozni a mások által már nem használt elemeket. Ha esetleg kisebb karcok vannak az autó testén, az is elképzelhető, hogy nem kell fényezni. A különböző áruházakban kapható karceltávolító tollak és paszták segítségével házilag is pofonegyszerűen el lehet tüntetni a hajszálvékony karcolásokat. Ezekről a módszerekről egy külön cikkben beszélünk részletesebben.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése