Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Hogyan cseréljem a hűtőfolyadékot az autóban?

Az autóval kapcsolatosan elvégzendő kötelező feladatok listáján a hűtőfolyadék szintjének ellenőrzése, cseréje, illetve pótlása is szerepel.

Ezzel valószínűleg minden autótulaj tisztában van, és évente el is végzik a hűtőfolyadék szintjének az ellenőrzését, valamint szükség szerint után is töltik, ha az nem éri el a kívánt szintet. Télen, a mínusz fokokban ezt az autó típusának megfelelő fagyálló hűtőfolyadékkal végezzük el, ez garantálja, hogy az autó még a téli szezonban is használható marad. A szakértők azonban azt javasolják, hogy néhány évente teljesen cseréljük le a hűtőfolyadékot. Bár ezt a KRESZ-tanfolyamon tanítják, sokak tudása mára már valamelyest megkopott, így mi ezzel a cikkel szeretnénk feleleveníteni, hogy hogyan is történik a hűtőfolyadék cseréje, ez ugyanis ahhoz a néhány feladathoz tartozik, amelyet akár otthon, szakértői segítség nélkül is nyugodtan elvégezhetünk, kellő odafigyeléssel és a helyes folyadék használatával ugyanis nem igazán tudunk kárt tenni az autónkban.

A hűtőfolyadék cseréje

A szakértők azt szokták mondani, hogy a hűtőfolyadékot 2-4 évente vagy minden megtett 60000 kilométer után teljesen le kell cserélni, attól függően, hogy melyik következik be hamarabb. Ha teljesen biztosra akarunk menni, a gépjármű felhasználói kézikönyvében megtalálhatjuk a modellre vonatkozó pontos leírást a csere folyamatáról. Ugyanitt találhatjuk meg a folyadék típusát is, melyet az adott modellbe tölteni kell, ugyanis ezerféle különböző színű és fajtájú hűtőfolyadékkal találkozhatunk egy nagyobb bevásárlóközpontba belépve. A színnek önmagában nincs jelentősége, ne ez alapján válasszuk ki tehát a megfelelő folyadékot. Ha a felhasználói kézikönyvből való kutakodás után sem vagyunk biztosak abban, hogy milyet vegyünk, forduljunk inkább egy szakszervizhez.

Ha mégis úgy döntünk, hogy egyedül, otthon állunk neki a hűtőfolyadék cseréjének, a legfontosabb, hogy álló, és hideg állapotban lévő motornál tegyük meg ezt. A karbantartási utasítás alapján keressük meg a hűtőrendszer töltőnyílását, illetve a leeresztő csonkját is. A folyamat első lépése, hogy a tartály fedelét, majd a leeresztő csonkot is kinyitjuk, és egy gyűjtőedényt alátartva leeresztjük a régi, elhasználódott folyadékot. Ügyeljünk a hűtőfolyadék helyes elhelyezésére, ne öntsük semmiképp lefolyóba, ne dobjuk kukába, hanem vigyük egy megfelelő gyűjtőhelyre, így a környezetet sem szennyezzük.

Miután legalább fél órát vártunk, és az összes hűtőfolyadék kifolyt a rendszerből, zárjuk el a leeresztő csonkot, és töltsük fel az új folyadékkal a tartályt. Ehhez egyébként minimum 5 liter folyadék szükséges, típustól függően. A folyadékot lassan töltsük be, hogy közben a levegő is eltávozhasson, majd ha a minimum és a maximum szint közé esik már a folyadék szintje, abbahagyhatjuk a töltést és csavarjuk vissza a kupakot a tartályra. Ezután nincs más dolgunk, mint üresben járatni fél órán át a kocsit, majd ismét ellenőrizni a szintet, és addig tölteni bele folyadékot, míg a kívánt szintet el nem érjük.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése