Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

Műanyag polírozás lépésről lépésre

Az autó műanyag felületei már a vásárlást követő percben elkezdenek leromlani, de évek telnek el, mire látható jele lesz a folyamatnak. Az idő vasfoga különösen a kocsi lámpatestein hagy nyomot, ezek vannak a leginkább kitéve a viszontagságoknak.

Napjainkban már majdnem az összes autó műanyagból készült lámpatesteket használ. A műanyag olcsóbb, könnyebb, és jobban formálható az üvegnél, így ezen a területen is le tudtak faragni az autógyártók a költségekből. A baleseteknél az üveg búra felrobban, és a szétrepülő üvegszilánkok megsebesíthetik a környezetükben lévőket, a műanyag lámpáknál ez a veszély nem áll fenn.

Gyárilag minden lámpatestet egy lakkréteggel kezelnek, mely visszaveri az UV-sugarakat, s védi a búra anyagát az elhasználódástól. Ez a védelem a felpattogzó kövek, az állandó napsütés, a hideg-meleg váltakozása miatt idővel megrepedezik, s lepereg, onnantól fogva az UV-fény közvetlenül éri a műanyagot.

A műanyag felső rétegei elkezdenek átalakulni, beszürkülnek, s kevésbé eresztik át a fényt. Ennek megfelelően a kocsi világításának hatásfoka csökken, s ez balesetveszélyes helyzetet teremthet. Ráadásul a folyamat öngerjesztő, a mattuló felület bent tartja a világítás által biztosított fény egy részét, mely hővé alakul, s tovább roncsolja a műanyag anyagát. A még rosszabb felület pedig még több fényt fog vissza, ami még jobban tönkre teszi a búrát, egészen addig, míg a lámpatest már nem felel meg a világítással szemben támasztott követelményeknek.

Műanyag polírozás vásárlás helyett

A csökkent funkciójú világítótesteket nem feltétlenül kell kidobni, azokon a műanyag polírozás még segíthet. Ekkor első lépésben egy durva csiszolóvászonnal a szakemberek eltüntetik a lámpabúra felületi egyenetlenségeit. A csiszolást addig végzik, míg minden bemélyedés vagy kitüremkedés eltűnik, s a műanyag teljesen tejszerűvé válik.

A csiszolást alacsony fordulatszámon kell végezni, a megfelelő technológiával, így nem károsodik a lámpatest alakja. Nem megfelelő módszerrel végzett munkánál esetlegesen tönkre is mehet a búra, amit cserélni kell.

A csiszolás következő lépése a finomcsiszolás, ahol a durva vászonnal eldolgozott felületen átmennek egy finomcsiszoló vászonnal is. Ez a munkafázis még a legkisebb felületi egyenetlenségeket is megszünteti, így a műanyag teljesen hibamentessé válik.

A csiszolást a polírozás követi, ahol polírozókorong és paszta segítségével a szakember újra áttetszővé teszi a lámpatestet. A folyamat végén a búra szépen csillogóvá válik, így következhet az utolsó fázis, a lakkozás.

A lakkréteg hasonlít a gyártó által a műanyag felületére felfújt réteghez, a célja is ugyanaz, megvédeni a felpolírozott lámpatest felületét az UV-sugárzástól. A hasonló lakkok otthoni felvitele túl technológia igényes, így csak szakszervizben végezhető el. A teljesen lekezelt és felújított lámpabúra újabb évekre biztosítja a tökéletes látást és láthatóságot az autós számára.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése