Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.

A rozsda eltávolítása az autónkról

A rozsda a fémek ősellensége, és ez alól az autó sem kivétel, ami folyamatosan nyílt terepen közlekedik, így az elemek nem kímélik. Habár a gyártók próbálnak odafigyelni arra, hogy a gépjárművek minél jobban bírják a korróziót, a fejlesztések még mindig nem tökéletesek.

Ahol nyílt fémfelület van, ott egy idő után megjelenik a rozsda is. Ilyen felület például az alváz, amit ugyan védenek, mégis rozsdásodhat az idő elteltével. Az autó egyéb részein is találkozhatunk rozsdával, főleg ott, ahol azt a legtöbb víz éri. A lökhárítók, a sárvédők és a kipufogó is komoly veszélynek vannak kitéve az évek során. Ha valahol nem megfelelő az illesztés, akkor ott könnyen bejuthat a víz az autó egyéb részeibe is, például a motorházba vagy a csomagtartóba, ahol aztán neki is lát pusztító tevékenységének.

Egy jó karosszérialakatos vagy egy ügyes fényező, aki ilyet is vállal, könnyen és gyorsan meg tudja oldani a rozsda okozta kellemetlenségeket. A rozsda mértékétől függően többféle megoldás is létezhet a műhelyben vagy otthon. Kisebb hibáknál elegendő egy csiszolás, rozsdamarás, majd ezt követően a fényezés. Ha komolyabb a gond, akkor már a lakatos szakértelmére van szükség, és hacsak nem vagyunk szakmabeliek, ezeket a folyamatokat érdemes egy ebben jártas emberrel megcsináltatni, akinek megvan a kellő szakértelme hozzá, és rendelkezik a szükséges szerszámokkal és műhellyel. Bár itt is lehet az otthoni ügyeskedéssel próbálkozni, nem valószínű, hogy minden háztartásban van a garázsban védőgázos hegesztőgép, sarokcsiszoló, vagy nagynyomású kompresszor.

Ha elvisszük a kiválasztott műhelybe a járművet, akkor az ott lévő szakember felajánl egy lehetőséget és felvázolja a munkát, majd ezt követően ad egy árajánlatot és időpontot. Az érdemi munka mindig a felület letisztításával és felcsiszolásával kezdődik, amit követ a rozsdakezelés, majd a kitt felvitele. Ha a kitt nem hozza ki az adott hibát, akkor hegesztőt kell bevetni, és sajnos nagyon korrodált autóknál nem ritka az elemcsere sem. Ha elemcseréhez kell folyamodni, akkor a hegesztés után a kiálló részeket le kell köszörülni, és utána kell megcsinálni a fényezést. A piacon egyre újabb és újabb módszerek jelennek meg, amikkel megkönnyíthető a rozsda kezelése, de vigyázni kell, hiszen sok kevésbé tartós rozsdamaró vagy átalakító vegyszer létezik.

A legcélszerűbb szakemberrel elvégeztetni a munkát, de ha mégsem, akkor mielőtt mi magunk kezdenénk bele, kérjük ki mások véleményét, hogy ne okozzunk még nagyobb kárt egy kihagyott vagy rosszul kivitelezett folyamat miatt. Szerencsére, ha ilyen tempóban fejlődik tovább a technika és az autógyártás, hamarosan akár el is felejthetjük ezt a kellemetlen problémát.

Minden cikk

All Engine oil quality levels - differences

Motorolajok minőségi besorolása

Tanacsado · Autójavítás
All calculator for traffic-violent-pionts

A büntetőpontos rendszerről

Tanacsado · Autójavítás
MPU

Az alkoholtesztről és annak menetéről

Tanacsado · Autójavítás
Kevesebb megjelenítése