Használt Opel vásárlása az AutoScout24-en keresztül

Találja meg álmai járművét

A keresésnek megfelelő járművek

A keresésnek megfelelő járművek

Opel: használtautók villám szimbólummal

Már 150 éve kapható az Opel. Különösen a Kadett és Corsa lopta be magát a németek szívébe. Manapság az autógyártó olyan zabálni való autókkal, mint az Adam és Karl lepi meg vásárlóit, mialatt a közönségdíjat a Mini SUV Mokka modell kapja, és az Insignia modellel sikeresen veszi be a középkategóriát. Az Opel klasszikusok használtautóként mindmáig hű rajongók millióival rendelkeznek, különösen ami az 1970-es évek sportkupéit illeti. Az Opel összetéveszthetetlen logója, amely egy körön belüli villám, a villámgyors közlekedést szimbolizálja. Ez nemcsak a korábbi vagy jelenlegi modellekre vonatkozik, hanem a jövő innovatív megoldásaira is. Egy használt Opel vásárlása mindig jó döntés. A járművek megbízhatóságot és strapabíró kialakítást jelentenek.

”Opel”Opel

Ezek az Opel-modellek használtautóként továbbra is a vásárlók kedvező fogadtatására lelnek

Opel Astra: az Astra modell, amelynek a neve csillagokkal, űrrepüléssel és ehhez kapcsolódó technológiákkal asszociálható, ideális utódja az Opel Kadettnek. Az első kompakt autó - amit cégen belül Astra F néven is emlegetnek - 1991-ben gördült le a szalagról, majd 1998-ban, 2004-ben és 2009-ben megújított modellként futott tovább. Az aktuális modell a piacon az Astra K, az ötödik generáció. Az első modell gyermekbetegségei - mint a nem megfelelő minőség és rozsdaproblémák - már rég orvoslásra kerültek, ezért az Opel Astra használtautóként is megállja a helyét. A benzin meghajtású motorok teljesítménye 80 és 180 LE között mozog, a sportváltozat OPC lélegzetelállító 280 LE-t kínál. A dízel változatok a kezdetektől magas forgatónyomatékot kínálnak mialatt a teljesítmény 90 és 195 LE között mozog.

Opel Insignia

Opel Insignia: a Vectra utódot 2008 óta árulják. A középkategóriás modell dizájnja nem sok közöset mutat a korábbi Opel modellekkel, ennek ellenére erősen hajaz a GTC koncepció autóra, amit 2007-ben Genfben mutattak be. Az Insignia megszámlálhatatlan szériafelszerelése a kezdetektől fogva meggyőzte a kritikusokat és vásárlókat, s a számtalan technikai újítás - mint az integrált érintőképernyős kijelző - pedig sokakban elismerést váltott ki. A kombi változat először a szokásokkal ellentétben nem Caravan, hanem Sports Tourer néven futott. A modellnél a csomagtérajtó nyitási magassága elektronikusan állítható. Az erősebb sztenderd motor a 2,8 literes V6 turbó az összkerékmeghajtáshoz, az erősebb 2 literes biturbó dízel common-rail befecskendezéssel lett ellátva. 2013-ban az Insignia modell frissítésen esett át, és bevezették a magasra értékelt Country Tourer modellt. A második generáció 2017-ben kerül a piacokra.

”Opel

Opel Meriva: a kisteherautó első generációja 2003-ban lett megépítve. Mivel aMeriva A modell alapját a Corsa platformja adta, az a mini kistehergépkocsik kategóriájába tartozik. Az utódja, a 2010-es Meriva B ezzel szemben nagyobb karosszériával rendelkezik és a kompakt kisteherautók csoportjába sorolható. Az 1,4 literes benzines motorok 100 LE teljesítményre képesek, turbótöltővel 140 lóerőre, a dízelmotoros változatnál a tartomány 1,3 és 1,7 liter között mozog. A kisebb változatokat takarékos ecoFLEX motorokkal árulják. Az Opel Meriva a kompakt mérete és a tágas belső tere miatt a családos vásárlók között kedvelt. A Meriva B modell jellemzője az ellentétes irányban nyíló szárnyas ajtók. A harmadik generáció, az Opel Meriva C debütálása 2017-re van időzítve.

Opel Mokka

Opel Mokka: a kompakt SUV csak 2012 óta kapható, de az Opel egyik legfelkapottabb modellje. Használtautóként is igazi slágernek számít, ugyanis már a szériamodell is számos extrát kínál: például klíma, adaptív féklámpa és nyolc légzsák. A legkisebb változat az 1,6 literes benzines, amely 115 LE-re képes, a legnagyobb az 1,6 literes dízel, amely akár 4x4 összkerékmeghajtással és 6 sebességes automata váltóval is kapható. Az „allrad“ autós magazin olvasói az Opel Mokkát választották 2013-ban és 2014-ben egyaránt az „Év Összkerékmeghajtású Autójának“. Rengeteg vezetési élményt kínál az 1,4 literes 140 LE turbóbenzines változat. 2016 kezdetén a Mokka modell frissítve lett és a második generációs kompakt SUV várhatóan 2018-ban kerül majd a piacokra.

Az Opel történelme: úttörő az autógyártásban

Az Opel az egyik legismertebb és legöregebb, hagyományokban gazdag német autógyártó. Bemutatjuk az Opel cégtörténetének legfontosabb korszakait és megmutatjuk, hogy mely Opel modellek álltak ellen az idő vasfogának.

1862-től 1899-ig: varrógéptől a bicikligyártáson át az autógyártásig

A sikerhez vezető út alapkövét a fiatal Adam Opel lakatos tette le 1862-ben, mikor a tanulóideje és vándorlása között az apja üzemében az első Opel varrógépen dolgozott. A következő évtizedben az Opel történelem összefoglalható egy kifejezésben: több siker. 1868-ban felesége segítségével egy nagyobb üzembe telepítette a varrógépgyártást, majd ezután rövidesen Adam Opel sürgetésére a fiai beléptek a bicikli piacra is. Az első modell egy velocipéd volt, majd ezt követték a férfi és női biciklik. Adam Opel 1895-ös haláláig a céget az egyik legnagyobb varrógép- és bicikligyártóvá tette Európában . Az őt követő cégvezető fiai szintén okosan invesztáltak: 1899-ben Rüsselsheimben megindult az autógyártás.

1899-től 1930-ig: az Opel lesz a legnagyobb német autógyártó

A luxus kialakítású „Patent-Motorwagen System Friedrich Lutzmann“ az első Opel autó, amely sikeresen tört be a tömegpiacra, amelyet megelőzött az egyszerű, de strapabíró Opel 4/8 LE, amit becenevén „doktorkocsinak” neveztek el. Az első világháború utáni infláció rákényszerítette az Opelt egy alapjában meghatározó vállalati irány adoptálására: a „leveli béka” névre hallgató Opel 4/12 LE az amerikai példakép alapján készült. Az autók kiszállítása ingadozó volt, az árak estek, a dolgozók létszáma a harmadjára esett 1930-ig. Két évvel korábban az Opel a legnagyobb német autógyártó részvénytársasággá alakult. A gazdasági világválság, az amerikai import gépjárművek számának növekedése, a csökkenő eladás az Opel testvéreket arra kényszerítette, hogy eladják a vállalatot a General Motorsnak. Amint az később kiderült, ez mindkét oldal számára előnyös lépés volt.

1930-tól 1960-ig: siker a hétköznapi járművek és a hadigyártás terén és az újrakezdés

A 1930-as években az Opel gyártó olyan strapabíró és hosszú élettartamú gépjárművek gyártójaként vált ismertté, amelyek ideálisak változatos hétköznapi szituációkban. A második világháború alatt az Opel nem gyártott kocsikat, ehelyett hadifelszerelést és repülőgép-alkatrészeket állított elő a rüsselsheimi gyárában. A bombázások során a gyár fele elpusztult és azt a háború után az amerikai katonai közigazgatás vette át, mialatt a brandenburgi Opel gyárat a Szovjetunió sajátította ki. Három évvel később a General Motors újra átveszi a gyártást Rüsselsheimben. A Szövetségi Köztársaságnak köszönhetően megindul az Opel második virágzása: a járművek általánosságban kiválóan szerepelnek és az emberek lassan státuszszimbólumként kezdenek rájuk tekinteni. Az 1950-es évek modellje az amerikai cirkálókra emlékeztetnek tervezésben: csillogó króm fényezés, széles szélvédők, kis farok és friss formák - tökéletesen illenek a gazdasági csoda érájába.

1960-tól 2000-ig: piacvezető, csökkenő eladások és minőségi problémák

A rüsselsheimi gyártóegység telítetté vált. Bochumban egy saját gyár került felépítésre, itt készültek a Kadettek. Az 1960-as években az Opel a Kad szériával a felső osztály vásárlóit igyekezett meghódítani. A Kapitän, Admiral és Diplomat voltak az első generációs amerikai tervezésre épülő Opel modellek. A hasonló kialakítású modelleknél a fő különbség a motor méretében, a felszerelésben és az árban volt. 1971-ben készült el a tízmilliomodik Opel. A cég piaci részesedése 20% volt, amely nagyobb volt, mint a rivális Volkswagené. Az 1980-as évek kezdetén az autógyártó 30 év után először volt veszteséges. A Corsa gyártása Spanyolországba települt. A következőkben baljós krízisre utaló jelek kezdenek mutatkozni: a management által elkövetett hibák és a minőségi problémák miatt milliárdos veszteséget halmozott fel a cég.

2000 óta: friss megoldások új modellekkel és korszerű közlekedési megoldásokkal

”Opel”Opel

Az évezredfordulón az Opel modellválasztéka új irányt vett: a rosszul szereplő modellek ráncfelvarráson estek át, az új modellek pedig újjáélesztették az értékesítést. A Zafira gyorsan a kompakt kisteherautók piacvezetője lett. A sportautók szerelmesei új kedvenceket találtak a Speedster, a családosok pedig a Meriva modell képében. Még az Insignia és az elektomos hibrid meghajtású Ampera is megtalálta a niche piacát. 2012 meglepetésautója a Mokka szabadidőkocsi volt. Emellett az Opel sikeresen kezelte a minőségi problémákat és a rozsdásodás végre megoldásra került. 2009-ben a pénzügyi válság azonban Rüsselheimet is megcsapta. Az amerikai anyavállalatot keményen érintette a válság és egy esetleges elválás lehetőségét is vizsgálták. Az Opel végül a General Motors része maradt, de a Rüsselsheimben található gyár végleg bezárta a kapuit. És a jövő? A rüsselsheimi gyártó az új modellek mellett innovatív szolgáltatásokon és közlekedési megoldásokon dolgozik, mint például az autómegosztáson alapuló CarUnity.

A következő helyeken gyártanak Opel modelleket

Ország Város Opel modell
Németország Rüsselsheim Insignia, Zafira
Németország Eisenach Corsa, Adam, Adam Rocks, Adam S
Lengyelország Gliwice Astra, Cascada
Spanyolország Figueruelas Corsa, Corsa Van, Meriva, Mokka
Egyesült Királyság Ellesmere Port Astra, Astra Sports Tourer
Egyesült Királyság Luton Vivaro

Klasszikusok az Opeltől: használtautók sármmal és eleganciával

A 1960-as, 1970-es és 1980-as években az Opelre különösképpen jellemző volt az elegancia. Az említett évtizedeket még ma is aranykorszakként emlegeti a rüsselheimi gyártó. Walter Röhrl 1974-ben egy Ascona modellben nyerte meg az Európai Rally bajnokságot és 1982-ben az ezt követő modell is világbajnok lett. Azokból az időkből számos jármű megőrizte sármját és eleganciáját: a Kadett milliós példányszámban eladott bestseller, a Manta a lázadók kedvence volt, mialatt a Monza modellel az Opel egy időre az ingolstadti és sindelfingeni konkurenciát is sarokba szorította. A korábbi menő új autók ma használtként keresett klasszikusok – amelyekhez kedvező ár társul.

Opel Kadett: az 1960-as években az Opel Kadett németekhez illő autó volt. A Kadett B alapfelszereltsége ferdehátú szedánként alternatívát jelentett a szűkös VW doboz autókkal szemben. A koncepció így nézett ki: kereken 2,7 milliószor lett értékesítve 1965 és 1973 között a Kadett széria. Az évtizedek alatt bebizonyosodott, hogy a kitartás és megbízhatóság megtestesítője. Ezek az Opel modellek az 1990-es évek végéig felkapott járgányok voltak az egyetemisták körében, nem utolsó sorban elnyűhetetlenségük miatt. A Kadett B különlegesebb modelljei a modell vadabb oldalát mutatják: ilyen a ferdehátú Rally-Coupé, a matt fekete „SPORT” különleges modell vagy a luxus Grand-Prix Kadett. A prémium Kadett Festival változatok három sebességes automata váltóval, halogénlámpa fényszórókkal és oldalváll tervezéssel voltak kaphatók.

Opel Manta: nincs még egy autó vagy sofőr, akiről több vicc született volna, mint az Opel Manta járművekről. Az 1970-es években kitört a „Manta-mánia“, a sportkocsi az egyik legsikeresebb modell volt a generációjában. Több mint 500 000 Manta A került legyártásra 1970 és 1975 között csak Manta A modellből. A trópusi manta rájáról elnevezett sportkocsi nagyon áramvonalas. Az eleven Coupé modellt később a Manta B tovább überelte, amely nagyobb tengelytávval és erősebb motorral gyorsan belopta magát a fiatalok és tuning-rajongók szívébe. A rókafarkas, nyitott ablakú és cowboy csizmás vezetői klisé ellenére az egykor proletár autóként jellemzett Manta igazi klasszikussá vált. Strapabíró megmunkálása miatt az Opel Manta meggyőző használtautónak számít még ma is.

Opel Monza: a Monza név a motorsportban egyenlő a nagy sebességgel. A megegyező nevű Opel sportkupé nem igazán tud lépést tartani a telivér versenykocsikkal, mindazonáltal a 215 km/h végsebesség a rüsselsheimi felsőkategóriás sportautótól említésre méltó. Az 1978 és 1986 között gyártott Monza 16 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren. Ennek ellenére a többi kupéval összehasonlítva ez a nyolchengeres Opel - amely egyébként használtan továbbra is felettébb keresett - viszonylag takarékos. Emellett a szériakocsi ára is messze elmarad például egy Mercedes 280 CE vagy egy BMW 628 CSi modell árától. A rajongóknak a Monza kupé mindmáig a legszebb sportautó, amit valaha is építettek.

Üléskomfort, menetfény és személyi asszisztens: innovációk Rüsselheimből

”Opel

A rüsselheimi autógyártó egyik legismertebb innovációja a Meriva pillangó ajtói. Az ellentétes irányban hajló dupla ajtók - amit a korai Rolls-Royce modellek ihlettek - kifejezetten a családosok igényeihez lettek igazítva. Megkönnyítik a pántok becsatolását gyereküléseknél, és lehetővé teszik a felnőtteknek, hogy stabilabban biztosítsák a gyerekeket közlekedés közben. Nem csoda, hogy ezek az Opel modellek a használtautó listák élén végeznek. A több mint 150 éves vállalati történelem során azonban számos egyéb gyakorlati újítást is kínált a cég. Bemutatunk három aktuális példát.

Ergonomikus ülés AGR pecséttel

”Opel

A jó ülés és a kényelmes vezetési élmény már évek óta kéz a kézben jár az Opelnél. A használtautóknál a kopott ülések a magas igénybevétel tipikus jellemzői. Az Opel fejlesztési osztálya magas hozzáadott értékű ülésekkel előzi meg a termékek idő előtti kopását. Az üléseknek egyszerre kell kényelmesnek, a csontokra és ízületekre ártalmatlannak lenniük, valamint megakadályozniuk a hátfájást. Az Opel Signummal 2003-ban a rüsselsheimi cég volt az első, amely AGR pecséttel ellátott üléseket tudott produkálni. Az AGR az „Aktion Gesünder Rücken”, azaz az „Egészséges Hátért” kezdeményezés jelentése, amely egy több mint 20 éves múlttal rendelkező egyesület a témában. Az Opel ergonomikus ülései (sofőröknek és utasoknak) 18 különböző módosítási opciót kínálnak, integrált deréktámasszal és kihúzható combtámasszal.

Adaptív Fényszóró (AFL+)

”Opel

Az adaptív fényszóró (AFL+) megakadályozza, hogy a szembejövő forgalmat a fényszórók átmenetileg elvakítsák. Emellett maximálisan kivilágítja a sávszélességet, például, hogy az autósok időben cselekedni tudjanak az úttestre tévedt állatok esetén. Annak érdekében, hogy különböző sebességnél városban és városon kívül egyaránt optimálisan funkcionáljon, az AFL+ 10 különböző világítási móddal rendelkezik. Ezek tempótól, időjárási viszonyoktól vagy szembejövő forgalomtól függően változtatják a kivilágítás intenzitását és a fényszórók hatósugarát. Az AFL+ felárért elérhető az Opel Astra, Mokka és Cascada márkáknál. A következő innováció, amit IntelliLuxnak neveznek, még kezdeti stádiumban van. A megnevezés mögött egy mátrix fényszóró áll, amely a LED technológiának köszönhetően még biztonságosabbá teszi az éjszakai vezetést. A távolsági fényszóró szabvány világítás, amely az intelligens vezérlésnek köszönhetően automatikusan alkalmazkodik a szembejövő forgalomhoz.

Személyi asszisztens OnStar

”Opel

2015 őszén az OnStar szoftverrel egy személyes asszisztenst mutattak be az Opel modellekhez. Az OnStar segít egyszerűsíteni a jármű kezelését, mivel a kapcsolat az okostelefon, az autó, az érintőképernyők, az alkalmazások és az egyes menü útmutatók között sok felhasználó számára túl bonyolult, különösképp útközben. Az OnStar ezzel szemben egy gombnyomással összekapcsolja a vezetőt egy Opel ügyfélszolgálati alkalmazottal. Ez segíti a sofőrt a navigációs készülék célmegadásánál, elmagyarázza a járműdiagnosztikai hibaüzeneteket vagy éppen hívja a mentőket az SOS gomb megnyomása után. Az OnStar segítségével LTE-szabványon keresztül mobilinternet is elérhető zene és videó streamingeléshez. További előnyök: az olajszintet és a kerekekben a légnyomást egy alkalmazással lehet ellenőrizni. Egy gombnyomással az okostelefonon lehet nyitni vagy zárni az autót is.