Ugrás a tartalomra
Karbantartási munkák miatt az AutoScout24 jelenleg csak korlátozott mértékben érhető el. Ez olyan funkciókat érint, mint például kapcsolatfelvétel az eladókkal, bejelentkezés vagy az Ön eladó járműveinek kezelése.
toyota-l.jpg

Toyota

A Toyota évek óta a világ legértékesebb márkájának számít. Egyetlen autógyártó sem ad el évente annyi járművet, mint a Toyota: 2015-ben az eladási szám elérte a 10 millió darabot. Az autógyártók közül a japánok állnak ki leginkább a megbízható, takarékos és környezetkímélő modellekért. Náluk semmi sem lehetetlen: a mindenre kiterjedő felszereltség már évtizedek óta az alapváltozathoz tartozik, a Toyota modelljei pedig rendszeresen elhódítják a legjobb helyeket más használtautógyártók elől. Nemrég vált közismertté a vásárlók nagy örömére, hogy a hibrid járművek nemsokára sorozatgyártásra kerülhetnek. Nem utolsósorban a környezetbarát jellegük miatt nagyon népszerűek az autóik. Függetlenül attól, hogy használt vagy új autóról van-e szó, a Toyota mindig a fenntarthatóságért és az ökológiai felelősségért áll ki.

Csúcsmodellek a használtautók között

Toyota Corolla elölnézet Toyota Corolla hátulnézet

Egy barát, akivel jóban-rosszban együtt lehetünk: a Toyota a vásárlókat szolgálja. Legyen szó bevásárlásról, snowboardozásról a barátokkal vagy egy wellness kirándulásról a lányokkal - a Toyotára mindig számíthatunk, mindenhol és mindenkor. Mind a használt, mind az új autókat hosszú életidő és kis javítási költség jellemzi, ami a Toyotánál már magától értetődőnek számít. 3 olyan modellt mutatunk be, amelyek megbízhatóságuk és kis meghibásodási hajlamuk miatt rendkívül értékesek.

Toyota Avensis : Szolid és rendkívül egyszerűen kezelhető - így vélekedik a szakmai sajtó a Toyota Avensis-ről. A középosztályú modell 1997-ben jelent meg először a piacon, időközben azonban már a harmadik generáció gördül le a futószalagról. A modell elsősorban belső értékeivel győzi meg a vásárlókat. Különösen a gazdag biztonsági felszerelésekre helyezte a hangsúlyt a Toyota. A használtautó-vásárlók az aktuális modellnél fej-, oldal- és térdvédő légzsákokat, xenon-ködlámpát vagy különböző segédrendszereket találhatnak. A fék- és a kipufogórendszer nem mutat semmilyen hiányosságot és olajvesztés is ritkán lép fel. A kombi változat nagyon népszerű, mert nemcsak kellemes vezetési érzést, hanem megfelelő csomagteret is biztosít.

Toyota Yaris hátulnézet Toyota Yaris elölnézet

Toyota Yaris : Kicsi, fürge és takarékos – a Toyota Yaris egy autó inkább az észnek, mint a szívnek. Néhányan „szürke egérnek” gúnyolják, azonban a Yaris képességeit közelebbi vizsgálat során fedi fel: hosszú élettartam és kis fogyasztás jellemzi. Mindenekelőtt a 2005 és 2011 között készült második generációs autók- mint városi autók - mutatják meg az erősségüket, aminek következtében ez a modell még mindig nagy népszerűségnek örvend. A fejnek és a lábaknak elég szabad tér áll rendelkezésre. Azonban ha valaki egy hétvégi bevásárlásnak megfelelő mennyiségű árut akar a csomagtartóban szállítani, akkor szűkös hellyel kell számolnia, még akkor is, ha a hátsó ülés előretolható.

Toyota Prius : A komplett modell 1997-es bevezetése óta a a hibrid meghajtású modellek között rendhagyónak számít. Az első generáció még a Golf osztályba tartozott. A 2003 és 2009 között gyártott második, valamivel nagyobb széria, és a 2009-től gyártott harmadik generáció az alsó középosztályba tartoznak. A 2003-as tervezés lépcsős ferdeháttal és mélyen fekvő orral lett kialakítva, de a szokásos megbízhatóságot továbbra is őrzi. A szaksajtó, a Műszaki Felügyeleti Szerv (TÜV), a Német Gépjárműfelügyeleti Egyesület (Dekra) és a Gépjárműfelügyelet (KÜS) ellenőrei egy többlépcsős tesztsorozatot hajtottak végre a Toyota Priusnál és a tesztek alatt semmilyen hiányosságot nem tudtak felfedezni. Emellett takarékos és környezetbarát járműnek is bizonyult. A Toyota Prius még használtautóként is hosszan megőrzi a minőségét és elvarázsolja a vezetőjét.

Toyota: A szövőgéptől a világ legnagyobb autógyártójáig

Toyota RAV4 elölnézet Toyota RAV4 belülről

Az autógyártó Toyota története Sakichi Toyodával kezdődött, aki a 20. század fordulóján japán egyik vidéki tartományában gőzzel hajtott szövőszékek gyártásával kísérletezett. Tevékenységét siker koronázta, a Toyoda Automatic Loom Zrt. a későbbi Toyota gépgyártó konszern csírájaként kezdett el fejlődni. Toyoda fia, Kiichiro a 30-as évek elején kezdte meg az autóiparág kiépítését: az első szériaautója egy túrakocsi, a Toyota AA volt. Apja halála után Kiichiro unokatestvérével, Eiji Toyodával együtt megalapította a Toyota Motor Társaságot , amelyhez a pénzt egyik szabadalmuk egy brit vállalat számára történő eladásával teremtették elő. A családi névben lévő „d“-t a cégnévben „t”-vel helyettesítették. Az alapításról sokat elmélkedtek és elmélkednek még ma is. Valószínűleg azért választották a névváltoztatást, hogy a nemzetközi közönségnek megkönnyítsék a cégnév kiejtését. Egy évvel később, 1938-ban Komoróban megnyílt az új gyár, ahol a hadsereg számára gyártottak teherautókat.

A második világháború alatt a Toyota – hasonlóan más japán vállalatokhoz - a hadigyártásra volt ráállítva. Szerencse a szerencsétlenségben: a háború befejeződött, mielőtt a Toyota gyárakat lebombázhatták volna. Ennek ellenére mégis két évig tartott, mire az első háborút követő modell , a Toyota SA elhagyta a futószalagot. Az 50-es évek autógyártása általánosan gyengélkedett Japánban, azonban a Toyota a 60-as évek közepétől egyre sikeresebben mutatkozott meg a világpiacon. Eiji Toyoda a konszern elnökeként számos innovációt vezetett be, hogy a versenyképességet növelje. A 70-es évek olajválságának hatására a Toyota a kicsi, takarékos járművek iránti keresletet elégítette ki. A Toyotánál ezután semmi nem volt lehetetlen. Olyan értékes, de mégis kedvező árfekvésű autók, mint a Corolla, a Carina vagy a Land Cruiser japánból indulva meghódították az európai és amerikai piacokat is. A 80-as évek végén került bevezetésre prémium márkaként a Lexus, amely az Egyesült Államokban a leginkább keresett luxusjárművé vált.

Toyota Land Cruiser elölnézet Toyota Land Cruiser oldalnézet

1989-ben egy új, egységes embléma került bemutatásra: három egymással összekötött ellipszis. Azóta minden Toyota modellen - a kisautóktól] a sportos terepjárókig - ez a márkajel ékesedik. A két kisebb ellipszis szimbolizálja az autó és a vásárló szívét. Együtt pedig a Toyota kezdőbetűjét, egy „T”-t alkotnak. A nagy ellipszis az autógyártók egységes megközelítését - a vásárló elégedettségének, az előrehaladott technológiának és a környezet védelmének kombinációját - szimbolizálja. Az alapul szolgáló vállalati filozófiát Sakichi Toyoda ötletét átvéve már 1935-től bevezették a cégalapítók, Kiichiro és Eiji Toyoda. A gyártási rendszer , melyet a Toyota évtizedek óta példaértékűen alkalmaz, a széleskörű minőségi vezetésből, vásárlói igény által vezérelt irányításból (Kanban), folyamatos fejlesztésből (Kaizen) és a hibák szisztematikus elkerüléséből (Poka Yoke) tevődik össze és a Toyota bibliájára vezethető vissza. Ez a vállalati filozófia járult hozzá ahhoz, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártói közé emelkedett fel, s hogy még a General Motors és a Volkswagen elé is tudott kerülni – számos részesedést és más autógyártókkal létesített közös vállalkozásokat kialakítva.

A jelenleg Németországban kapható Toyota modellek áttekintése

Modell Járműosztály Gyártási időszak Megjegyzések
Toyota iQ Miniautók 2008-tól 2014-ig Smart fortwo alternatívájaként lett tervezve.
Toyota Aygo Miniautók 2014 óta (2. generáció) A Peugeot 107-el és a Citroën C1-el azonos kialakítású
Toyota Yaris Kisautó 2010 óta (3. generáció) 2014 óta X-Design új elülső kinézettel.
Toyota Corolla Kompakt osztály 2013 óta (11. generáció) A Corolla 10. generációját (2006-tól 2013-ig) Németországban használtautóként adták el.
Toyota Auris Kompakt osztály 2012 óta (2. generáció) A kombi változatot mint túra sportautóként kínálják eladásra.
Toyota Prius Alsó középosztály 2009 óta (3. generáció) A hibridrendszer – az előző generációkkal összehasonlítva – 90%-ban új fejlesztésű.
Toyota Avensis Középosztály 2008 óta (3. generáció) A formatervezést a Corollához igazították hozzá.
Toyota GT86 Sportkupé 2012 óta A Subaru BRZ és a Scion FR-S modellekkel azonos felépítésű.
Toyota Verso-S Mini teherautó 2010 óta A Toyota Yaris alapján lett tervezve és a Subaru Treziával azonos felépítésű.
Toyota Verso Teherautó seit 2009 A Toyota Corolla alapján lett tervezve és 7 személynek biztosít helyet.
Toyota Prius+ Kompaktautó 2011 óta A Toyota Prius alapján lett tervezve (3. generáció), az Egyesült Államokban mint Toyota Prius V-ként kínálják (a V a sokoldalúságra vonatkozik - angolul Versatility).
Toyota Urban Cruiser sportos terepjáró 2009-től 2014-ig A Scion xD-vel azonos felépítésű.
Toyota RAV4 Terepjáró 2013 óta (4. generáció) Osztályában a legnagyobb járművek közé tartozik, a formatervezés a Toyota Avensisre hasonlít.
Toyota Land Cruiser Terepjáró 2008 óta (6. generáció) Két külön gyártási széria közös márkaneve: a kisebb kivitelezést J15-nek, a nagyobbat pedig J20-nak hívják és Land Cruiser V8-ként is kínálják eladásra. Az első Land Cruiser (J2 és J3) piacra dobása 1954-ben történt meg.
Toyota Hilux Pick-up 2015 óta (8. generáció) A név a luxuskategóriára vonatkozik. A piacra jutása 1968-ban történt. Gyakran használják haszongépjárműként.

A Toyota hibridtechnológiája: számos használtautó is dupla motorral van felszerelve.

Toyota GT86 elölről Toyota GT86 oldalról

A Toyota Priusszal 1997-ben sikerült a japánoknak a nagy dobás. Korábban senki nem gondolt arra, hogy egy hibrid meghajtású autó több mint hiánypótló termék lehet. Azonban az idő megérett arra, hogy a benzin- és az elektromotort tartósan és hatékonyan összekapcsolják egymással. A Prius a szériagyártás első hibridautója volt , 2016 tavaszától már a rendhagyó hibrid járművek negyedik generációja hagyja el a futószalagot. A Toyota Hybrid Synergy Drive ismét a világon leghatékonyabb hibrid technológiával lett felszerelve. A járművet saját fenntartású hibrid-versenycsapat hosszú évek óta extrém körülmények között tesztelte. A teszt során szerzett ismeretek a továbbfejlesztésnél hasznosulnak.

Toyota Auris felülről Toyota Auris elölről

A Toyota azonban több modellben gondolkozik: a Prius mellett Németországban 6 további hibrid-modell kapható, például az Auris és a RAV4. A plug-in hibrid Prius a benzin és az elektromos meghajtást kombinálja a csúcstechnikájú akkumulátorral, hogy a tisztán elektromos meghajtású autó nagyobb hatósugarat érjen el. A japánok több mint 6 millió teljesen hibrid járművet adtak el napjainkig. A következő innováció pedig már szintén születőben van. A Toyota Mirai egy szériagyártású hidrogén meghajtású limuzin , amelyet egy üzemanyagcella haj. Azaz a Toyotánál tényleg semmi sem lehetetlen. Az alternatív meghajtású járművek már a használtautó-piacon is számottevő részt képviselnek.