Nagy élmény, mikor sikeresen megszerezzük vezetői engedélyünket és bárhová legálisan vezethetünk. Ilyenkor hosszú ideig élmény a vezetés, és sok sofőr ki sem száll az autóból.
Valószínűleg a legtöbb ember került már olyan helyzetbe, hogy szívesen meginna pénteken, munka után egy sört indulás előtt a kollegákkal, vagy esetleg egy koncertre készülnek, és neki kell vezetnie, míg a többiek vígan fogyasztanak.
Még a legjobb sofőrökkel is előfordulhat, hogy hibáznak, még akkor is, ha az nem szándékos. Ilyenkor az esetek többségében a pénzügyi bírság mellé az illető büntetőpontokat is kap, és ha azok elérik a 18 pontot, a jogosítványát elveszik.
Az autókat működtető rendszer nagyon összetett, és bizony elég sok dologra érdemes odafigyelni, hogy élettartama hosszú, működése pedig kifogásolhatatlan legyen. Sajnos sokszor gyakori használat vagy külső tényező miatt beleütközhetünk komoly, elsőre láthatatlan hibákba is.
Forgalomban történő vezetés esetén elengedhetetlen a fékberendezések tökéletes, hibamentes működése.
Autónk túlzott rugózásának és kilengésének több káros következménye is lehet. Az egyik, hogy a folyamatos ringatózástól csökken a komfortérzet, a másik pedig, hogy a kerekek elrugaszkodhatnak az úttesttől, ezzel gátolva az irányíthatóságot és a tapadást, vagyis a biztonságos fékezést.
A biztonsági övek, a megerősített kaszni, a számtalan elektronikai extra, de az elsők között szerepel az is, ami ütközés esetén azáltal védi meg az utas a sérüléstől, hogy felfújódva működésbe lép az utas és az autó között, ezzel megszüntetve vagy enyhítve az esetleges sérüléseket.