Habár az autó fényezése és lakkozása manapság sokáig minőségi marad, mégsem lesz örök életű, és előbb vagy utóbb a külső tényezők hatására elkezd a karosszéria kopni, fényességét elveszíti, és már korántsem lesz annyira csillogó, mint korábban.
A dízel autók újabb kiviteleiben szinte kivétel nélkül a tartozék része a DPF, vagyis a részecskeszűrő berendezés. Az ezzel felszerelt autók sokkal környezetkímélőbbek, mint a DPF rendszerrel nem rendelkező társaik.
Nemcsak akkor érdemes odafigyelni a rozsda meggátolására vagy esetleges eltávolítására, amikor a műszaki vizsgára visszük gépjárművünket, ahol szigorú szemek vizsgálják a korrózió minden nyomát, de a hétköznapokban is elengedhetetlen szemmel tartani ezt a problémát.
A rozsda a fémek ősellensége, és ez alól az autó sem kivétel, ami folyamatosan nyílt terepen közlekedik, így az elemek nem kímélik. Habár a gyártók próbálnak odafigyelni arra, hogy a gépjárművek minél jobban bírják a korróziót, a fejlesztések még mindig nem tökéletesek.
Az újabb autóknak manapság állandó tartozéka az ESP menetstabilizáló rendszer, ami segíti az autót stabilan az úton tartani komolyabb manőverek és hirtelen mozdulatok esetén.
Autónkban rengeteg olyan alkatrész található, aminek funkciója létfontosságú, viszont kopó alkatrész, így egy idő után cserére szorul. Az ilyen alkatrészek közé tartozik a motor légszűrője. A légszűrő feladata, hogy a motorba érkező levegő tiszta és szennyeződésmentes legyen.
A katalizátor szóval valószínűleg már minden autótulajdonos találkozott autós pályafutása során, bár sokan nem teljesen vannak tisztában azzal, hogy mi is az a katalizátor, és mit kell tenni egy esetleges meghibásodás esetén.
Vannak olyan országok, mint például az Amerikai Egyesült Államok, ahol az automata váltó koncepciója rendkívül közkedvelt, és az ezzel felszerelt autókat nagyon sokan használják.
Az autórajongók körében a biturbo meglehetősen szokványos kifejezésnek számít, egész gyakran találkozhatunk vele, ha igazi erőgépekről van szó. Valószínűleg senkinek nem jelent újdonságot, hogy a „bi” latin előtag jelentése kettő.
Az autóval kapcsolatosan elvégzendő kötelező feladatok listáján a hűtőfolyadék szintjének ellenőrzése, cseréje, illetve pótlása is szerepel.
Bár az minden esetben az autó használatától függ, hogy milyen gyakran kell a kocsiban az olajat kicserélni, a szakértők azért azt mondják, hogy minden megtett 30000 kilométer után foglalkozni kell a problémával.
Amikor az autóvásárlásra kerül szóba, mindenkinek megvannak a saját preferenciái, hogy miket tart fontosnak egy autóban. Van, aki a benzinesre esküszik, mások szerint egy autó csakis dízel meghajtású lehet.
A motorról egyértelműen kijelenthető, hogy az minden jármű központi része, ennek ellenére viszonylag keveset tud felépítéséről és működéséről az átlag használó.
Azzal, aki vezetett már autót, biztosan előfordult már, hogy vezetés közben csörrent meg a mobilja, és mindenképp fel kellett vennie azt.
Előfordulhat, hogy autónk a hidegben nem indul, és ilyenkor az akkumulátor a ludas. De nemcsak télen, hanem általában, amikor egy autó nem indul, valószínűleg az akkumulátor az első dolog, amire érdemes ránézni.
Az autó akkumulátora felelős a gépjármű áramellátásáért, érthető tehát, hogy ha nem indul az autó, gyakran ez az alkatrész a hibás.
Sokaknak okozott már komoly fejtörést, hogy autójuk esetenként miért nem indul el. A legtöbben télen találkoznak ezzel a problémával, az akkumulátor hajlamos a nagy hidegben megadni magát, de ezer más dolog is okozhatja a problémát.
A melegség nagyon fontos az autóban is. Az ember nagy valószínűséggel télen veszi észre, hogy valami nincs rendben autójának a fűtésével, hiszen a téli szezonban használjuk a leggyakrabban az autóban a fűtést, így természetesen hiányát is ekkor érezzük meg leginkább.
Használtautó vásárlásakor az egyik legfontosabb tesztelni való tulajdonság az autó vezethetősége. Magyarországon nagyon rosszak az utak, s sok autós spórol a karbantartás költségein, így a járművek futóműve vagy kerekei gyakran lestrapált állapotban vannak.
A gépjárműveknek nemcsak haladniuk kell tudnia, hanem megállni is, ezt szolgálják a különféle fékberendezések. Ezeknek két fő feladatuk van: a vezető szándékának megfelelően megállítani a jármű haladását, illetve annak rögzítése álló helyzetben.
A guminyomás szenzor használata kötelező minden olyan autónál, melyet 2014. novembere után helyeztek forgalomba az Európai Unióban, így Magyarországon is.
A légzsák működése alapján egy aktív biztonságtechnikai eszköz, amely az autóipar egyik legfontosabb újítása az elmúlt évtizedekben. Bár a hasonló védelmi eszközök kifejlesztése már az 1950-es években elindult, először a repülőgépeken jelentek meg a légzsákra hasonlító berendezések.
A motorkerékpár tisztítása mindig sokkal nagyobb és aprólékosabb feladat, mint autót mosni, hiszen utóbbinál csak fellazítjuk a koszt, lemossuk, megszárítju, majd lewaxoljuk a kocsit.
A motorkerékpár sokaknak a szabadságot testesíti meg, hiszen motorra pattanva bármikor el lehet jutni bárhova. Magyarországon a motorosok többsége inkább szezonálisan használja ezeket a járműveket, az első jó idő megjelenésével kitolva őket a garázsból.
Sok motoros egyáltalán nem is törődik az olajszint mérésével, pedig fontos a rendszeres ellenőrzése. Elmulasztása esetén károsodhat a motorkerékpár meghajtása, s akár százezres mértékű kár is keletkezhet.
A motorkerékpár lánc feszessége a motor fontos jellemzője, hiszen az sem jó, ha túl feszes, de az sem, ha túl laza a lánc. Ennek megfelelően rendszeres időközönént ellenőrizni kell a meghajtás eme elemének állapotát, s ha szükséges, utána kell igazítani a feszességnek.
A parkolási bírság az egyik leginkább utált városi jelenség, melybe majdnem minden autós belefutott már. Kivetője legtöbbször a közterület-felügyelő, akiknek a felügyeletét a rendőrség végzi el.
Járművünkön az egyik leggyakrabban használt és legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész a fék. Létfontosságú szerepet játszik a balesetek megelőzésében, ezért a fékrendszer ellenőrzése és szervizelése létfontosságú.
A biztonságos és stabil vezetés mindig elsőbbséget élvez az autót vezetők társadalmában. Igaz, hogy fontos a kényelem és a nehezebb terepen való közlekedés, de az előbbiekhez viszonyítva ezek másodrendű dolgoknak mondhatók.
Sajnos gyakori jelenség az, hogy a szélsőséges időjárás kárt tesz járműveinkben.
A modern autógyártás, a nemzetközi egészségügyi és környezetvédelmi szabályozások, valamint egyéb csoportok hatására egyre több figyelmet szentelnek a gyártók arra, hogy a gépjárművek károsanyag-kibocsátása a lehető legkevesebb legyen.
Autónk szempontjából az egyik legalattomosabb és legkártékonyabb dolog valószínűleg a rozsdásodás. Erre a problémára sajnos sokan csak akkor figyelnek fel, amikor már nagy a baj, és a javítása akár komoly összegeket is jelenthet.
Talán a legkellemetlenebb érzések egyike lehet, ha vezetés közben nem látunk szinte semmit, csak milliónyi sugárra széttört fénycsóvát, melyek nem csak idegesítővé, de elég balesetveszélyessé teszik a közlekedést számunkra és az általunk vitt utasok számára egyaránt.
A felelősségteljes sofőröknek a gumicsere hallatán nemcsak a kerekek, hanem az ablaktörlők gumijának a cseréje is az eszébe jut. Ami nem hiába, hiszen nincs is annál rosszabb, mint amikor az ablaktörlő csíkot hagy maga után.
A fosszilis üzemanyaggal működő motorok esetében elkerülhetetlen az, hogy bizonyos szennyeződések apránként ne kerüljenek bele a rendszerbe.
Az autó talán egyik legfontosabb és legnagyobb terjedelmű része a kipufogórendszer, ami nagyon sok és fontos alkatrészből, illetve alkatrészcsoportból áll.
Akik használtautó vásárlásán törik a fejüket, a kocsik böngészésekor rendkívül sok, a laikus számára ismeretlen, hárombetűs rövidítéssel találkozhatnak.
Nagyon sok autós nem figyel oda a megfelelő guminyomásra, sőt, több kutatás is bizonyította már, hogy az alacsony guminyomás miatt az egész világon sokmilliárd liter üzemanyagot pazarolunk el.
Ma már egyre gyakrabban találkozhatunk azzal – főleg prémium kategóriás autók esetében –, hogy egy bizonyos modellre már gyárilag defekttűrő gumikat szerelnek fel.
Autós szempontból a téli szezonnak megvannak a maga nehézségei, és van olyan, hogy indulás előtt akár fél órán keresztül izzítani kell a kocsit, és le kell kaparni a jeget és a havat róla, mielőtt útnak indulunk.
Az autótulajdonosok nagyon jól tudják, hogy mennyi plusz munkát jelent az autó karbantartása szempontjából az évszakok váltakozása. Minden télen elő kell venni a jégkaparót, a fagyálló ablakmosó folyadékot, na és persze a téligumi szettről sem szabad megfeledkezni.
A dohányosok számára örök dilemmát jelent az autóban való dohányzás, hiszen vagy elviseli az ember az ezzel járó következményeket, és a kocsi utasterében is rágyújt, vagy pihenőket tart, és akkor szív el egy-egy szál cigit, bár a láncdohányosok számára egyértelműen ez a legnehezebb megoldás.
Valószínűleg minden autótulaj egyetért abban, hogy egy autó nem csak kívülről kell, hogy jól nézzen ki, ugyanilyen fontos az is, hogy belülről jó állapotban legyen.
Akinek van autója, tisztában van vele, hogy kedvencének nemcsak a műszaki állapotára kell odafigyelnie, hanem hogy esztétikailag is teljesen rendben legyen a kocsi.
Egy autó esztétikai állapotát nem minden esetben csak az befolyásolja, hogy tulajdonosa miképp használja, vagy mennyire vigyáz rá. A jó öreg anyatermészet is megtréfálhatja az autótulajt egész sokféle módon.
A szabadban parkolt autók tulajdonosainak már nagyon sok fejfájást okoztak a különböző nedvek, melyek a fákról, az ágakról vagy a termésekről tapadhatnak rá makacsul a járműre.
Sok autós életét nehezítették már apróbb karcolások, melyek– ha igazán odavan az ember a kocsijáért– meglehetősen zavarók tudnak lenni. Ha nagyobb sérülések vannak az autó karosszériáján, teljesen felesleges házilag nekiállni ezek kijavításának, hiszen a kívánt eredmény csak nagyon ritkán érhető el.
Sok ember életét nehezítették már meg a nem jól sikerült áruházi parkolások, de néhány autótulajjal talán előfordult már az is, hogy valaki végighúzott egy kulcsot a karosszérián. Ezer és ezer dolog történhet, ami során az autó karosszériája károsodik.
Napjainkban egyre több autóban jelenik meg a valódi bőr vagy műbőr kárpit, melyek amellett, hogy sokkal esztétikusabbá teszik a beltért, rendszeres ápolást is igényelnek. A bőrkárpit tisztítás házilag, vagy profi tisztítóban is megoldható.
A felni hatalmas igénybevételnek van kitéve, mivel a kerekek vannak a legközelebb az aszfalthoz. Minden felvert szennyeződés rajtuk tapad meg, mely egy idő után elcsúnyítja a legszebb felniket is.